  • 131. Data: 2024-05-05 12:42:01
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.05.2024 o 09:46, Shrek pisze:

    > Przecież ty nie masz samochodu?

    A Ty mózgu :-)

    > Kominem.

    W twoim domu?

    > Skup się. Masz system energetyczny - oparty na miksie. Dopóki 100% w
    > danej chwili nie stanowią OZE, to dołącznie czegokolwiek czego nie było
    > wcześniej (a więc samochodów elektycznych) wymaga... tak dosypania paliw
    > kopalnych.

    Ale co mnie to obchodzi. Produkcja paliw też emituje a tego nie rozważamy.

    > Twój elektyk jeżdzi na węgiel.

    Bredzisz, nie emituje bo po prostu nie ma jak.

    > No chyba że jesteś tym
    > mitycznym nocnym stróżem co ładuje jak słoneczko świeci a do pracy
    > jeżdzi w nocy.

    Ja w ogóle nie jeżdżę do pracy.

  • 132. Data: 2024-05-05 15:06:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 May 2024 22:43:20 +0200, io <i...@o...pl.invalid> wrote:
    > Jak w latarce masz komputer (specjalizowany) to jest za grosze czy
    > nie?

    Nie o wyspecjalizowane kontrolery chodziło ale o zwykłe PC.

    --
    Marek

  • 133. Data: 2024-05-05 15:20:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-05, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
    > W dniu 05-05-2024 o 09:43, Shrek pisze:
    > Ale po co, jak te programy są?

    > Albo że są ciemni/przywiązani do tego co było i muszą dojrzeć.
    >
    > W Chinach ludzie są bardziej otwarci na nowinki, więc tam elektryki
    > stanowią większość zakupów.

    W Chinach były kolosalne dopłaty na elektryki i dlatego kupa ludzi
    nakupowała. Jak jest z tym teraz - nie wiem, poza tym, że bardzo ponoć
    na nie klną ze względu na beznadziejny zasięg.

    Zastrzeżenie: nie wyrażam tu swojej opini ani za ani przeciw, a
    powtarzam informacje/opinie usłyszane na miejscu.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2024-05-05 15:38:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:33, io pisze:

    > Otóż nie

    Sprawdź w PoRD.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 135. Data: 2024-05-05 15:39:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:34, io pisze:

    > Czyli co twierdziłeś?

    Przecież masz na samum początku - nawet dobrze zacytowałeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2024-05-05 15:43:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 10:20, Cavallino pisze:

    > Ale po co, jak te programy są?

    Po to ze nawet z dopłatą (pomijając że dopłaty są z podatków) dla
    większości elektryk jest po prostu nieatrekcyjny wzgędem spalinki. Tak
    wiem - to hejterzy - na złość tobie kupują spalinki:)

    > No patrz, a jednak używasz?

    Tak - z dwóch powodów - po pierwsze nie mam gazu, po drugie indukcja ma
    dużo zalet w porównaniu do gazu - na tyle dużo że jest lepsza.

    > Z tych samych powodów lepszą są też samochody elektryczne.
    > Nawet jeśli rodzą czasem jakieś niedogodności.

    Z tym że zalety mają tak ukryte a niedogodności tak oczywiste że
    większość ludzi ich nie chce nawet z dopłatami. Hejterzy:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2024-05-05 15:45:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Chinach były kolosalne dopłaty na elektryki i dlatego kupa ludzi
    > nakupowała. Jak jest z tym teraz - nie wiem, poza tym, że bardzo ponoć
    > na nie klną ze względu na beznadziejny zasięg.

    NIemożliwe - powinno wyjść inaczej. Trzeba będzie uwzględnić w punktacji
    społecznej, to zaczną się wypowiadać rozsądniej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 138. Data: 2024-05-05 15:58:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:37, io pisze:

    > No przecież kupiłem 'bez programu typu mój elektryk' :-)

    Po pierwsze ty nie masz samochodu. A po drugie to że sobie kupiłeś nie
    znazy że ludzie wolą.

    > No ale smrodów jednak nie chcą w mieście skoro wybierają tych co robią
    > te wszystkie strefy.

    To akurat nie jest ten wektor po którym ludzie wybierali. Ludzie nie
    chcą też podatków a jednak każdy na kogo głosują jest za podatkami.

    > KM

    Częściowo KM, częściowo rowerem czasem moto (choć w zeszłym sezonie
    nie). Pisałem już chyba anegdokę - po tym jak sie zaczęła wojna na
    ukrainie była u nas we firmie "odezwa do narodu" żeby jeździć KM a nie
    samochodem bo "wspierasz putina". Ok nawet sporo ludzi się przesiadło
    (tym bardziej że były to czasy jak inflacja wybiła). Po dwóch miesiącach
    przyszedł mail, że kto nie korzysta z parkingu ma oddać kartę. No i
    teraz wszyscy jeżdzą samochodami żeby im parkingu nie zabrali. Tak się
    kończy lewactwo;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 139. Data: 2024-05-05 16:00:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2024 o 12:42, io pisze:

    > A Ty mózgu :-)

    Ale żeś mi przystał. Chyba się nie podniosę:P

    > W twoim domu?

    NIe mieszkam w elektrowni.

    > Ale co mnie to obchodzi.

    Bardzo rozsądne myślenie - lepiej niech cię nic nie obchodzi bo mógłbyś
    dostać zwarcia w mózgu:P

    > Ja w ogóle nie jeżdżę do pracy.

    Super.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2024-05-05 16:05:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.05.2024 o 22:37, io pisze:

    > Tam, gdzie tankuję.

    A gdzie tankujesz i co? Tłiziego? Poważnie? To go do motorynku porównuj.

    > No i nie emitują.

    Emitują. I to wcale nie znacząco mniej niż spalinki.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!