  • 191. Data: 2024-05-07 11:12:07
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):
    > Szkoda na ciebie czasu. Piszesz wprost że za EV stoi moda. Wniosek
    > wyciągnij sam.

    Ziomuś, powiązałeś bycie denialistą klimatycznym z opinią na temat EV. To
    jednak nie na Arnolda szkoda czasu.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 192. Data: 2024-05-07 11:21:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-05-2024 o 11:12, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Ziomuś, powiązałeś bycie denialistą klimatycznym z opinią na temat EV.

    Słusznie zrobił.

  • 193. Data: 2024-05-07 11:47:29
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-06 o 14:41, J.F pisze:

    > https://www.co2.earth/daily-co2
    >
    > 4ppm w rok :-(

    Weź model kuli ziemskiej. Jeśli się ociepli wtedy kanada i rosja zyskają
    więcej terenów do zamieszkania.

    > Ale IMO - węgla i ropy na tak tak długo nie starczy.

    Cenka i tym samym opłacalność wydobycia uzależniona od polityki.
    Ostatni big skok z przełomu l. 60/70 jak i z r. 2022 to czysta polityka.

    > No, gdyby nie te normy i katalizatory, i filtry ...

    Dziś nastawiają wiatraków/paneli, a jak do raportów ostatnio zajrzałem
    widać w nich że sporo państw europejskich ma w planach jądrówki.

    > A to dlaczego?

    Pierdolenie 3 po 3 pismaków i innej klakierni:)
    Może w 2004 jeszcze nikt pismakom/naukowcom wajchy nie przełożył i
    obowiązywało szczekanie o globalnym oziębieniu.

    > Podobnoż Grenlandia mocno topnieje.

    Ta która kiedyś była green landem?

    > Tymczasem ... dwie ostatnie zimy wyjątkowo ciepłe.
    > A sezon narciarski na dolnym Slasku skrócił sie bardzo ...
    > jak tak dalej pójdzie, to skończy się w ogóle,
    > bo na nowe osrodki nikt grosza nie da, a stare się powoli pozamykają.

    Sahara kiedyś była zielona, dziś jest mniej zielona.
    Zmiany, zmiany, zmiany.

    > I będę się domagał elektryka o zasięgu 1000km, aby w Alpy starczył :-)

    Przeca postęp nie zakończył się na litowo jonowych 0,3 kWh/kg.
    Piszą o 80 Wh/kg w roku 1991, dziś kińczyki chwalą się 0,7kWh/kg pewnie
    w laboratorium. Tak czy siak pracują prężnie.
    Pożyjem zobaczym:)

  • 194. Data: 2024-05-07 12:40:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2024 10:02:01 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Cała Europa ma udział 7% (słownie: siedem procent) w światowej produkcji
    > CO2. Sądzę, że wszystkie samochody spalinowe w Europie to jakieś 2%.

    Widzę że dodawać umiesz i nawet na procentach się znasz. No to jak
    weźmiesz 10 źródeł CO2 po 10% to ile ci wyjdzie? Tak, brawo, wyjdzie
    100%. Naprawdę sądzisz że nie ma tylu źródeł? Są, są, poszukaj sam. Jest
    nawet więcej. A może sądzisz że to właśnie jedno źródło ma być
    traktowane szczególnie ulgowo? To ci powiem że właśnie ono musi być
    traktowane szczególnie rygorystycznie bo tu najłatwiej przeprowadzić
    zmianę. Dużo trudniej przekonać np. Chinczyków czy Japończyków by nie
    stawiali kolejnych węglówek, albo populistów w Brazylii żeby przestali
    palić Amazonię czy plantatorów palmy olejowej żeby nie palili
    sumatrzańskich dżungli. Australia też bez opamiętania kopie węgiel i
    opycha gdzie się da.
    I owszem, inne źródła ( lotnictwo, transport morski, przetwórstwo stali
    i innych metali, wytwórstwo wszelakiej chemii), też są redukowane tylko
    głąby z pms czy pme nic o tym nie wiedzą. Im się zdaje że to cały świat
    uwziął się na ich ukochane dupowozy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 195. Data: 2024-05-07 12:42:46
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Głupek kolekcjonuje nagłówki gazet i z nich wnioskuje. I jeszcze się
    > tym chwali. Cóż za bałwaństwo.

    Takie niepokoje istniały w dawnych latach.

    Słowo o dziurze ozonowej o której klepano w l. 90.
    Freon zniknął z rynku, dziura w jednym roku jest, a w drugim już jej
    ni ma.

    Naukowcy: no jak tak, to my już sami nie wiemy.

    Załącznik:
    https://ozonewatch.gsfc.nasa.gov/

  • 196. Data: 2024-05-07 12:46:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Jechało to na fali w sumie entuzjazmu przez kolejną dekadę, EU pewnie
    > uznała, że można też to wykorzystać dla ograniczenia zanieczyszczeń
    > w miastach, no ale lata mijały a jakiś wiekszy przełom nie nastąpił.

    Mnie najbardziej smuci to, że Europa nie potrafiła powtórzyć sukcesu
    z pierwszej połowy XX wieku. Zróżnicowane stawki podatkowe czy
    ubezpieczeniowe zaiązane z mocą albo pojemnością silnika sprawiły,
    że mamy "europejski typ samochodu". Mały, dostosowany do potrzeb
    ludzi i do warunków w historycznych miastach. Zgrabny i oszczędny.
    W kolejnym półwieczu (pod koniec) zabrano się również za czystość.
    W Ameryce nigdy coś podobnego nie nastąpiło. Jak jeździli, tak
    jeżdżą monstrualnymi landarami po swoich monstrualnych wiochach.

    Z tego co widzę na ulicach Warszawy, jak coś ma zielone tablce, to
    na ogół jest bezsensownie wielką górą blachy klepanej na zamorską
    modłę. Czyli nawet dając dotacje (z naszych pieniędzy) nie udało się
    zrobić tego co, kiedyś przy użyciu przepływów finansowych w drugą
    stronę (pobór podatków). Jakiś przebłysk rozsądku wykazały ostatnio
    tylko władze Paryża. Tam godzina parkowania takiego elektryka to
    18 euro. Normalny samochód (czyli raczej spalinowy) parkuje w centrum
    kilka razy taniej.

    > W sumie zupełnie zrozumiałe, bo na indywidualne poświęcenie w myśl
    > szlachetnych ideii ekologicznych raczej nie ma co liczyć.

    Akurat dla mnie byłaby to najsilniejsza motywacja, w zasadzie jedyna
    licząca się. Ale mną nie należy się przejmować -- pewien socjolog
    kiedyś powiedział, że akurat ja nie jestem reprezentatywnym przykładm
    dla niczego.

    --
    Jarek

  • 197. Data: 2024-05-07 12:57:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 May 2024 12:42:46 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > Naukowcy: no jak tak, to my już sami nie wiemy.
    >
    > Załącznik:
    > https://ozonewatch.gsfc.nasa.gov/

    Srali muchy bedzie wiosna :) W linku który zaproponowałeś pokazany jest
    znaczny wzrost powierzcni dziury od 1980 do 2000. Potem następuje
    plateau które jest skutkiem polityki ograniczającej użycie chemikaliów
    niszczących ozon. Powierzchnia nie maleje bo kto tylko może, oszukuje w
    tej materii. Zahamowanie wzrostu dziury i tak jest pierwszym znaczącym
    sukcesem tego rodzaju. I proszę mi powiedzieć gdzie tam jest napisane że
    "naukowcy nie wiedzą"?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 198. Data: 2024-05-07 13:43:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Srali muchy bedzie wiosna :) W linku który zaproponowałeś pokazany jest
    > znaczny wzrost powierzcni dziury od 1980 do 2000.

    Poklikaj na video. Raz jest i zaraz ni ma:)

    > I proszę mi powiedzieć gdzie tam jest napisane że
    > "naukowcy nie wiedzą"?

    Nie notuję wszystkiego co przeczytam w necie.

  • 199. Data: 2024-05-07 14:26:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 22:34:36 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Chłopie, skala czasu ci umyka. Glacjały i interglacjały mają stałą
    > czasową rzędu dziesiątek tysięcy lat. Zmiana o 2-3 st. C w ciągu 100
    > tys. lat kiedy naszego gatunku jeszcze nie było a zmiana o tą samą
    > wielkość która się dokonuje w ciągu kilkudziesięciu lat podczas gdy na
    > globie żyje w kruchej równowadze 8 miliardów ludzi to chyba robi jakąś
    > róznicę?

    IMO - 2-3 stopnie lodowca nie zrobią. Musiało być więcej.
    20 st C ?

    A czy obecnie mamy 2-3 st - zdaje się, że troche dyskusyjne.
    Bo jakies kalibracje tam dodają itp.
    Być może jest to w granicach błędu pomiarowego, czy chwilowa
    fluktuacja.
    Tak czy inaczej - ok 15 tys lat temu było tu u nas zimno, bo lodowiec
    lezał. I stopniał.
    A czemu stopniał?
    I skąd wiesz, ze obecnie nie mamy kontynuacji tego trendu?

    Kolejne ochłodzenie miało miejsce w latach ok 1300-1850 n.e.
    I nastąpiło ocieplenie.
    Z powodu rewolucji przemysłowej?

    Natomiast "rabunkowego" wydobycia paliw nie neguję - jesteśmi skazani
    na OZE. No chyba, ze synteza jądrowa zadziała ...

    J.

  • 200. Data: 2024-05-07 14:40:12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Widzę że dodawać umiesz i nawet na procentach się znasz. No to jak
    > weźmiesz 10 źródeł CO2 po 10% to ile ci wyjdzie? Tak, brawo, wyjdzie
    > 100%. Naprawdę sądzisz że nie ma tylu źródeł? Są, są, poszukaj sam.

    W samochodach? Nie wiem czy są jakieś wyliczenia procentowe udziału
    samochodów w produkcji CO2 na całym świecie. Sądzę że może to być
    właśnie 10% czyli nieistotne w sumie...ale parcie na elektryki jest
    kilkaset razy większe niż zmniejszenie emisji gdzie indziej. Podrzucanie
    argumentu że chodzi o ekologię generalnie jest argumentem nietrafionym,
    tym bardziej, że produkcja energii elektrycznej w Polsce nadal opiera
    się na spalaniu węgla, czyli komin/rura jest gdzie indziej, tego elektryka.
    Sumując, nie ma żadnej ekologii w tym momencie i obojętnie co dalej
    napiszesz, będzie manipulacją :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>