eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Thu, 16 May 2024 20:29:36 +0200
    <v2296d$ojp$4$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v22f7k$mu4$2$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v24745$vco$3$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <v254bd$4dc$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5jsq8j8iapf3$.w6lr9w4usbni$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Thu, 16 May 2024 19:02:50 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Zauażyłem tej zimy, kiedy na kila dni temperatura spadła poniżej
    > punktu przyzwoitości, że z warszawskich ulic wymiotło większość
    > ekeltryków. A zwykle sporo ich. Kierowców rzuciło do innych środków
    > transportu. Podejrzewam, że nie do autobusów.

    Troche dziwne. Na miejski dojazd to raczej nie przeszkoda.
    Może inna była przyczyna? Np ferie w szkołach?

    > Ale już na autostradzie
    > kawałek od granic miasta mało ich. Za to jak już któryś jedzie, to
    > zapiehdala powyżej dopuszczalnej.

    No ale pod Warszawą to masz ciągle duzo lokalnych. Ich zasięg nie
    interesuje.

    Za to w dłuższej trasie, to masz racje - zap* i długo ładujesz,
    albo jedziesz powoli i krótko ładujesz.
    I kierowcy elektryków o tym wiedzą :-)

    > A powinien więcej, bo się zwalnia i przyspiesza.

    Praktycznie sie nie przyspiesza, bo ruch duzy - jak uda mi sie dwa
    razy kogos wyprzedzic, to juz swięto. Wiec wszyscy jadą tak szybko,
    jak ten na początku kolumny :-(

    > Tak to nie, ale 90-100 może być ok. Z Wiednia do Zagrzebia autostrdą
    > przez Graz i Maribor jest tylko trochę szybciej niż drogami krajowymi
    > przez Styrię i madmurskie wsie i miasteczka. A w sezonie może i wolniej,

    Ja bym tak nie chciał. Ale godzina ładowania może by mnie przekonała
    :-)

    szczegolnie, ze 80-90 to można spokojnie jechać między cięzarówkami na
    prawym pasie, ale to duza strata czasu na trasie 1000km.

    Troche szybciej zmusza juz do slalomu, i naraza na błyskanie z tyłu.
    Mnie sie u nas najlepiej jedzie 140+, praktycznie nie zjezdzam z
    lewego pasa, tylko czasem zwalniam.
    No ale w innych krajach to za drogo może wyjsc :-)

    Przy większym ruchu nawet te przepisowe 130 trudno utrzymać, i fajnie
    by było, żeby auto sobie radziło z predkosciami 120-130.

    Najfajniej jednak u Niemców ... o ile korków dużych nie ma :-)

    J.