eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 20:29:36
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 16 May 2024 19:02:50 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan J.F napisał:
    >>> Albo 140 km/h na autostradzie.
    >> 140 się elektrykiem nie jeździ, bo za dużo prądu spala :-)
    >
    > Zauażyłem tej zimy, kiedy na kila dni temperatura spadła poniżej
    > punktu przyzwoitości, że z warszawskich ulic wymiotło większość
    > ekeltryków. A zwykle sporo ich. Kierowców rzuciło do innych środków
    > transportu. Podejrzewam, że nie do autobusów.

    Troche dziwne. Na miejski dojazd to raczej nie przeszkoda.
    Może inna była przyczyna? Np ferie w szkołach?

    > Ale już na autostradzie
    > kawałek od granic miasta mało ich. Za to jak już któryś jedzie, to
    > zapiehdala powyżej dopuszczalnej.

    No ale pod Warszawą to masz ciągle duzo lokalnych. Ich zasięg nie
    interesuje.

    Za to w dłuższej trasie, to masz racje - zap* i długo ładujesz,
    albo jedziesz powoli i krótko ładujesz.
    I kierowcy elektryków o tym wiedzą :-)

    >> Ale mój diesel jakos nie chce istotnie więcej spalić na autostradzie.
    >> Moze dlatego, ze na "zwyklej drodze" przyspieszam ponad miarę.
    >>
    >> A, potrafi spalic dużo mniej, ale to na trasie Wrocław-Oława, gdzie
    >> wioska za wioską, i przedkość 50-60 ...
    >
    > A powinien więcej, bo się zwalnia i przyspiesza.

    Praktycznie sie nie przyspiesza, bo ruch duzy - jak uda mi sie dwa
    razy kogos wyprzedzic, to juz swięto. Wiec wszyscy jadą tak szybko,
    jak ten na początku kolumny :-(

    >> no nie, tak do Chorwacji to ja nie chcę :-)

    > Tak to nie, ale 90-100 może być ok. Z Wiednia do Zagrzebia autostrdą
    > przez Graz i Maribor jest tylko trochę szybciej niż drogami krajowymi
    > przez Styrię i madmurskie wsie i miasteczka. A w sezonie może i wolniej,

    Ja bym tak nie chciał. Ale godzina ładowania może by mnie przekonała
    :-)

    szczegolnie, ze 80-90 to można spokojnie jechać między cięzarówkami na
    prawym pasie, ale to duza strata czasu na trasie 1000km.

    Troche szybciej zmusza juz do slalomu, i naraza na błyskanie z tyłu.
    Mnie sie u nas najlepiej jedzie 140+, praktycznie nie zjezdzam z
    lewego pasa, tylko czasem zwalniam.
    No ale w innych krajach to za drogo może wyjsc :-)

    Przy większym ruchu nawet te przepisowe 130 trudno utrzymać, i fajnie
    by było, żeby auto sobie radziło z predkosciami 120-130.

    Najfajniej jednak u Niemców ... o ile korków dużych nie ma :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: