-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Wed, 15 May 2024 11:29:21 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <v21v9t$47h$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<kqhcdyqhc8pn$.r4enbjmpse5s.dlg@40tude.net>
<v104no$rbg$10$Shrek@news.chmurka.net>
<1fc73urrltcca$.lmlziitzcx48$.dlg@40tude.net>
<v10fu9$c78$1$Shrek@news.chmurka.net>
<1l7150ttd31q2.4fws3nvvw1db$.dlg@40tude.net>
<v10j5e$rbg$14$Shrek@news.chmurka.net>
<r29weyn1rirp$.1mxcdtl3f1bqd$.dlg@40tude.net>
<v10ke9$rbg$15$Shrek@news.chmurka.net>
<1c5gwcoavnify$.13a9nxx7er8r7$.dlg@40tude.net>
<v10tr3$rvd$1$Shrek@news.chmurka.net>
<v166gl$b0n$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<v183p5$f79$10$Shrek@news.chmurka.net>
<v1860h$4ep$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<v204t1$hta$1$ptoki@news.chmurka.net> <v21i5j$ojp$1$Cav@news.chmurka.net>
<v21kqp$rcc$1$ptoki@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 176.97.52.216
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 May 2024 09:29:33 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
posting-host="176.97.52.216"; logging-data="4337";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:ykDlwfNz1bnbrJGEXZQuACHAX9c=
sha256:0WkOS5FYh+X/W1i8KhF4LftCSgkNh6LFlkX+oUBMaNI=
sha1:0glg75PXJ6m9Zk/gE5YiXL08M04=
sha256:9Gfj/s2iAOHDKWOMaSKLtAePuXrraK3fld94S2p9Y48=
In-Reply-To: <v21kqp$rcc$1$ptoki@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595085 pl.misc.elektronika:791729
pl.misc.samochody:2721057
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.05.2024 o 08:30, ptoki pisze:
> On 2024-05-15 00:45, Cavallino wrote:
>> W dniu 14-05-2024 o 18:52, ptoki pisze:
>>> On 2024-05-05 09:44, io wrote:
>>>> W dniu 05.05.2024 o 16:06, Shrek pisze:
>>>>> W dniu 04.05.2024 o 22:40, io pisze:
>>>>>
>>>>>> Jakim więc cudem instalacje fotowoltaiczne zwracają się
>>>>>
>>>>> Takim że są do nich dopłaty i państwo zapewnia to czego nie umie
>>>>> technologia - darmowy magazyn o nieograniczonej pojemności i czasie
>>>>> o sprawności 80%.
>>>>>
>>>>
>>>> Niepodłączone też zwracają się. Podłączone ... ktoś inny z tego
>>>> korzysta.
>>>
>>> Zwracaja sie niebotycznie dlugo jakby mialy ladowac auto.
>>>
>>> Musi zajsc zestaw warunkow zeby sie zwrocily.
>>> Liczmy 15kpln za zestaw 6kW.
>>> Taki zestaw da nam jakies 6000kWh na rok.
>>> To z grubsza 80 ladowan przy zasiegu okolo 500km.
>>> Czyli jakies 40kkm. Niby ladnie. Ale tylko jak auto stoi pod domem
>>> zeby sie ladowalo.
>>
>> Nie tylko.
>> Większość prądu i tak zje sam dom.
>>
>
> Nie. Dom zjada jakies 1000-2000kWh.
> Auto to blizej 2000-4000kWh przy przebiegu 15-20kkm.
> Nie.
Za jakiś okres:
elektryk 400 kWh
bojler 1200 kWh
>
>>> Odpowiednik przebiegu w dizlu to jakies 13kpln za paliwo.
>>
>> Plus smród.
>> Czyli dyskwalifikacja.
>>
>
> Ta. Ty dizla chyba widziales jak miales 5 lat i ikarusem do szkoly
> jezdziles.
Jakby rura wydechowa była skierowana do kabiny a nie do tyłu to byś
inaczej gadał.
>>....
>>
>>>
>>> Ale nawet wtedy zero gwarancji ze nikt podatkami sytuacji nie zmieni
>>> ani auto nie bedzie wymagac remontu bo bateria zdechla ani falownik
>>> nie bedzie wymagal wymiany/naprawy itp.
>>
>> Jest o rząd wielkości większa szansa, że posypie się ice, niż bev.
>>
>
> LOL. Nie. I mowie to jako wlasciciel wielu aut w wieku srednio 16 lat. Nie.
Czyli totalnych smrodów. I elektryków masz ... zero?
>
>>
>>>
>>> Mamy juz pomalu 15 rok transformacji i nadal to jest kiła i mogiła.
>>
>> W Twoim świecie, w którym nie masz pojęcia o czym piszesz.
>>
>
> O skonczyly sie argumenty. 15 lat i dalej gowno. Elektryk mial byc
> prostszy, tanszy, lepszy a tymczasem nawet ubezpieczenia wzrastaja bo co
> stluczka to calka
Ale pierdoły. Przecież tak jest z każdym samochodem.
> a jak aku zaniemoze to wymiana w cenie drozszej od
> nowego auta.
Ale, że niby twój 16-letni smród nie jest tańszy niż jedna nowa blacha
do niego? :-)
> Nono. Wroc do normalnego swiata z "swojego".
>
>> W takim prawdziwym, już od przynajmniej 6 lat, bev spokojnie zastępują
>> ice w codziennej eksploatacji.
>>
>
> Po bulki do sklepu to moge na hulajnodze jechac. Do codziennie starczy
> byleco.
Poniekąd. No ale jednak nie hulajnogą. Hulajnogą to możesz sobie
przejechać do biedry za rogiem a jak trzeba przejechać 10km to już to
nie ma sensu. 5 zresztą też.
> Jak trzeba konkretnie gdzies pojechac to zaczynaja sie schody.
No ale nie trzeba, prawda?
> Tak, jakbym mogl sie doladowac u celu to moze bym ci przyznal racje ale
> tak nie ma i nie bedzie.
Ale, że gdzie? Wszędzie prąd jest. Kwestia że niekoniecznie dostępny dla
każdego. No ale elektryka nie masz to nie próbowałeś czy Ty byś dostał
tylko tak se pieprzysz. :-)
> Nie bedzie bo nie ma elektrowni.
A ja myślałem, że ładowarek. No ale jak mówisz, że elektrowni to można
to rozważyć.
> A fotowoltaika
> tego nie naprawi.
Czy ja wiem ... nie mam fotowoltaiki z powodów logistycznych. 1/2 panele
by mi wystarczyły do ładowania elektryka :-)
> Juz dzis przebakowuje sie w mediach ze termin roku
> 2035 to falstart. I tak bedzie. EV leza i kwicza. Energetyka lezy i
> kwiczy. Ladowarki leza i kwicza. Gdyby nie fotowoltaika to byla by
> kompletna klapa. A i z nia jest slabo bo w dzien nikt pradu nie chce i
> nie ma gdzie wsadzic. A auto wtedy stoi pod praca a nie w domu. A
> ladowarek brak.
A farmy jakoś powstają. :-)
>
>> Do tego są tańsze, dają możliwości że koszt zbliżony do zera, nie
>> syfią, świetnie jeżdżą, nie psują się, nie wymagają drogich serwisów.
>>
>
> O LOL. Nie.
> Jezdza hujowo bo sa ciezkie. Opony zdzieraja a jak sie cos popsuje to
> koszta sa 2x wyzsze od dizla z dwumasa i turbem. Nie.
Mój elektryk waży 450kg :-)
>
>> I hejterzy swoim zaklinaniem rzeczywistości nic w tym nie zmienią.
>
> O toto! O sobie piszesz.
>
>> Co najwyżej opóźnią proces przejścia, strasząc laików.
>> Ale to tym lepiej dla obecnych posiadaczy - dłużej będą się cieszyć z
>> przywilejów.
>>
>
> Szefie, jakby to bylo takie dobre to by doplat nie trzeba bylo.
> Ale nie jest. I dlugo nie bedzie o ile wogole.
>
Czy ja wiem .. moje elektryki bez dopłat kupione :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.24 11:53 Cavallino
- 15.05.24 11:57 io
- 15.05.24 12:19 io
- 15.05.24 12:51 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:13 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:32 Cavallino
- 15.05.24 13:36 Piotr Gałka
- 15.05.24 13:51 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:58 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 14:18 Cavallino
- 15.05.24 14:59 Budzik
- 15.05.24 15:08 io
- 15.05.24 15:51 io
- 15.05.24 15:55 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 15:56 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=