-
Data: 2024-05-15 08:30:49
Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2024-05-15 00:45, Cavallino wrote:
> W dniu 14-05-2024 o 18:52, ptoki pisze:
>> On 2024-05-05 09:44, io wrote:
>>> W dniu 05.05.2024 o 16:06, Shrek pisze:
>>>> W dniu 04.05.2024 o 22:40, io pisze:
>>>>
>>>>> Jakim więc cudem instalacje fotowoltaiczne zwracają się
>>>>
>>>> Takim że są do nich dopłaty i państwo zapewnia to czego nie umie
>>>> technologia - darmowy magazyn o nieograniczonej pojemności i czasie
>>>> o sprawności 80%.
>>>>
>>>
>>> Niepodłączone też zwracają się. Podłączone ... ktoś inny z tego
>>> korzysta.
>>
>> Zwracaja sie niebotycznie dlugo jakby mialy ladowac auto.
>>
>> Musi zajsc zestaw warunkow zeby sie zwrocily.
>> Liczmy 15kpln za zestaw 6kW.
>> Taki zestaw da nam jakies 6000kWh na rok.
>> To z grubsza 80 ladowan przy zasiegu okolo 500km.
>> Czyli jakies 40kkm. Niby ladnie. Ale tylko jak auto stoi pod domem
>> zeby sie ladowalo.
>
> Nie tylko.
> Większość prądu i tak zje sam dom.
>
Nie. Dom zjada jakies 1000-2000kWh.
Auto to blizej 2000-4000kWh przy przebiegu 15-20kkm.
Nie.
>> Odpowiednik przebiegu w dizlu to jakies 13kpln za paliwo.
>
> Plus smród.
> Czyli dyskwalifikacja.
>
Ta. Ty dizla chyba widziales jak miales 5 lat i ikarusem do szkoly
jezdziles.
> Odpowiednikiem może być zatem benzyniak, jakieś 20 tys drożej.
> Rocznie.
>
Nadal porownywalnie do kosztow elektryka.
>>
>> Tyle ze zwykle auto nieelektryczne jest o dobre 40-50kpln tansze
>
> Bzdura.
> Kosztuje podobnie, jeśli ma podobną moc i wyposażenie.
> A z dotacją bev zazwyczaj wychodzi taniej.
>
Nie. Aaaa dotacja. Do przewidzenia, cudze pieniadze nie smierdza jak
dizel. Licz za swoje. To pogadamy. Juz nie wspominam ze w tych
wszystkich wyliczeniach jest podatek i akcyza w cenie paliwa a w pradzie
z fotowoltaiki nie.
>
>> czyli wyrownanie w optymalnych warunkach to jakies 4-5 lat.
>>
>> Dopiero potem mamy zyski.
>
> Nie, od razu mamy zyski.
>
LOL. Nie.
>
>>
>> Ale nawet wtedy zero gwarancji ze nikt podatkami sytuacji nie zmieni
>> ani auto nie bedzie wymagac remontu bo bateria zdechla ani falownik
>> nie bedzie wymagal wymiany/naprawy itp.
>
> Jest o rząd wielkości większa szansa, że posypie się ice, niż bev.
>
LOL. Nie. I mowie to jako wlasciciel wielu aut w wieku srednio 16 lat. Nie.
>
>>
>> Mamy juz pomalu 15 rok transformacji i nadal to jest kiła i mogiła.
>
> W Twoim świecie, w którym nie masz pojęcia o czym piszesz.
>
O skonczyly sie argumenty. 15 lat i dalej gowno. Elektryk mial byc
prostszy, tanszy, lepszy a tymczasem nawet ubezpieczenia wzrastaja bo co
stluczka to calka a jak aku zaniemoze to wymiana w cenie drozszej od
nowego auta. Nono. Wroc do normalnego swiata z "swojego".
> W takim prawdziwym, już od przynajmniej 6 lat, bev spokojnie zastępują
> ice w codziennej eksploatacji.
>
Po bulki do sklepu to moge na hulajnodze jechac. Do codziennie starczy
byleco. Jak trzeba konkretnie gdzies pojechac to zaczynaja sie schody.
Tak, jakbym mogl sie doladowac u celu to moze bym ci przyznal racje ale
tak nie ma i nie bedzie. Nie bedzie bo nie ma elektrowni. A fotowoltaika
tego nie naprawi. Juz dzis przebakowuje sie w mediach ze termin roku
2035 to falstart. I tak bedzie. EV leza i kwicza. Energetyka lezy i
kwiczy. Ladowarki leza i kwicza. Gdyby nie fotowoltaika to byla by
kompletna klapa. A i z nia jest slabo bo w dzien nikt pradu nie chce i
nie ma gdzie wsadzic. A auto wtedy stoi pod praca a nie w domu. A
ladowarek brak.
> Do tego są tańsze, dają możliwości że koszt zbliżony do zera, nie syfią,
> świetnie jeżdżą, nie psują się, nie wymagają drogich serwisów.
>
O LOL. Nie.
Jezdza hujowo bo sa ciezkie. Opony zdzieraja a jak sie cos popsuje to
koszta sa 2x wyzsze od dizla z dwumasa i turbem. Nie.
> I hejterzy swoim zaklinaniem rzeczywistości nic w tym nie zmienią.
O toto! O sobie piszesz.
> Co najwyżej opóźnią proces przejścia, strasząc laików.
> Ale to tym lepiej dla obecnych posiadaczy - dłużej będą się cieszyć z
> przywilejów.
>
Szefie, jakby to bylo takie dobre to by doplat nie trzeba bylo.
Ale nie jest. I dlugo nie bedzie o ile wogole.
--
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.24 08:39 ptoki
- 15.05.24 08:45 Cavallino
- 15.05.24 09:48 Cavallino
- 15.05.24 10:30 io
- 15.05.24 11:16 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 11:24 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 11:29 io
- 15.05.24 11:53 Cavallino
- 15.05.24 11:57 io
- 15.05.24 12:19 io
- 15.05.24 12:51 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:13 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 13:32 Cavallino
- 15.05.24 13:36 Piotr Gałka
- 15.05.24 13:51 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=