eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-14 14:11:23
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.05.2024 o 15:38, Piotr Gałka pisze:

    > Co do samej energii masz rację: zero, zero, nic.
    > Ale produkcja i recykling komórek też obciąża środowisko.
    > Jeśli przyjmiemy, że żywotność akumulatora nie liczy się w latach a w
    > cyklach (w co mniej więcej wierzę) to oszczędność energii w tym
    > przypadku przekłada się na wydłużenie eksploatacji urządzeń.

    No ale nie ma powodu tak przyjmować ponieważ wiadomo, że współczesne
    akumulatory zużyją się nawet nieużywane. A w ogóle to kwestia starzenia
    moralnego, że po jakimś czasie potrzeba nowego sprzętu bo na starym nic
    już nie działa. Nic nie wynika z tego, że mamy relatywnie sprawny
    akumulator w urządzeniu.

    > W przypadku moich synów głównym czynnikiem zużywania się komórek nie
    > jest akumulator tylko złącze USB-C. Które rzadko wytrzymuje dłużej jak
    > rok. Gdyby używali komórki jak ja i potrzebę ładowania mieli 7 razy
    > rzadziej to też można podejrzewać, że i gniazdko by dłużej wytrzymywało.

    Za tanie smartfony kupujesz. Poza tym możesz kupić smartfon z ładowaniem
    indukcyjnym, też zwykle drogi. No i najpraktyczniejsze, taki adapter do
    kabla magnetycznego, który ciągle jest wciśnięty a kabel przylepia się
    do niego.

    > Dla mnie ustanowienie do ładowania standardu gniazdka w którym na
    > dystansie chyba z 5mm są 24 styki jest przykładem spisku producentów.

    Ale to nie jest do ładowania tylko. USB-C ma umiarkowane gabaryty.
    Złącze o podwójnej szerokości już może byłoby odbierane negatywnie. Poza
    tym, jak wyżej. Mogę tylko polecić kable magnetyczne z płaską końcówką
    do ładowania i transmisji, okrągłe są tylko do ładowania. Jeszcze mi się
    żadne gniazdko nie zepsuło.

    > Dla mnie to nie jest pilot bo nic na nim nie muszę naciskać. A czy jest
    > tam dodatkowy alarm, czy tylko jakiś zaawansowany immobilizer to nie wiem.
    > On ma tylko jeden przycisk i on służy tylko do tego, że w tej sztuce
    > (dali 2) której nie chcę używać mogę przed wrzuceniem do szuflady
    > wyłączyć aktywność oszczędzając baterię.

    No więc jak tam nie masz otwierania samochodu to pewnie wystarczy
    transponder. Jak dla mnie rozważania na temat zasilania bateryjnego
    kluczyka są w ogóle wątpliwe bo wystarczy komórki zamiast kluczyka
    używać. Jakoś to idzie w tę stronę. Może poza tym, że zwykła komórka nie
    zapewnia UWB.

> [...]
    > W OSDP wgryzał się brat, więc głowy nie dam, ale prawie na pewno tam
    > jest jeden z tych 4 starych trybów.
    > 3.
    > Oni widzą pewną słabość w ukrywaniu ostatniego bloku podlegającego
    > mieszaniu w algorytmach SHA. Dlatego proponują stosować
    > SHAd=SHA(SHA(..)). Dlatego my w większości przypadków stosujemy SHAd.
    > Czyste SHA stosujemy tylko wtedy, kiedy potrafimy uzasadnić brak
    > konieczności zastosowania SHAd.
    >
    > Wiem, że na pierwszy rzut oka wydaje się, że jak napisałem, że przesyłam
    > 1 bajt a oni 16 bajtów to przesyłanie 1 bajtu musi być kryptologicznie

    No właśnie to się narzuca, ale nie jest oczywiste, że jest taki problem.
    To może ocenić tylko ktoś, kto zajmuje się dokładnie tymi zagadnieniami.

    > Ale wyobraź sobie, że masz przesłać 1 bit. W tym celu w sposób 'nie do
    > złamania' wytwarzasz ciąg bitów składający się w tym przypadku z 1 bitu
    > i robisz XOR tego twojego przesyłanego bitu z tym ciągiem (tak działa
    > CTR). Jakie szanse ma ktoś, kto przejmie tę twoją transmisję, na
    > trafienie w prawdziwą wartość przesyłanego przez ciebie bitu. A jeśli
    > również w sposób 'nie do złamania' zaszyfrujesz ten bit tak, że przesłać
    > musisz 16 bajtów to czy w ten sposób obniżysz jego szanse na trafienie w
    > to jaka była wartość tego bitu, czy nie.

    Nie zagłębiam się, ale mi się wydaje, że być może istnieją jakieś powody
    nadmiaru np kryptograficzne.

    > Tu nie zrozumiałem co miałeś na myśli.

    Nie ogarniam wszystkich kwestii jakie poruszasz bo nie prowadzę twojego
    biznesu. Pobieżnie analizuję.