-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!nntp.comgw.net!peer02.ams4
!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!peer02.ams1!peer.ams1.xl
ned.com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweak
news.nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1> <v1cd5v$vvi$2$Cav@news.chmurka.net>
<B6k_N.6$w1L.1@fx01.ams1> <v1clqb$36c$3$Cav@news.chmurka.net>
<39l_N.3$BLs1.0@fx03.ams1> <v1col4$36b$1$Cav@news.chmurka.net>
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 68
Message-ID: <diA_N.899$f8X1.741@fx09.ams1>
X-Complaints-To: a...@t...nl
NNTP-Posting-Date: Wed, 08 May 2024 01:10:33 UTC
Organization: Tweaknews
Date: Wed, 08 May 2024 01:10:33 GMT
X-Received-Bytes: 4703
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594976 pl.misc.elektronika:791301
pl.misc.samochody:2720933
[ ukryj nagłówki ]On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
> W dniu 07-05-2024 o 09:56, Marcin Debowski pisze:
>> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>>> W dniu 07-05-2024 o 08:45, Marcin Debowski pisze:
>>>> On 2024-05-07, Cavallino <C...@k...pl> wrote:
>>>>> W dniu 07-05-2024 o 02:26, Marcin Debowski pisze:
>>>>>
>>>>>> Fajnie by było, ale wygląda, ze trzeba jeszcze poczekać.
>>>>>
>>>>> Na co?
>>>>> Ilu koniecznie musi przejeżdżać 500 km dzień w dzień?
>>>>
>>>> Nie musi. A jest wystarczająca lokalna, infrastruktura w sensie, że
>>>> mozna załadowac bez stania w kolejce w ciągu 15-30min tak, żeby
>>>> starczyło na min. tydzień dojazdów do roboty/na zakupy (do 50km/dzień)?
>>>
>>> Poważnie pytasz?
>>> Bo nie wiem o jakiej kolejce mówisz.
>>
>> Powaznie. Nie mieszkam w Polsce i nie mam elektryka. Próbuję wyrobić
>> sobie zdanie od użytkowników, bo mam doświadczenie tylko z tradycyjnymi
>> pojazdami. Jedna strona twierdzi, że jest do dupy, zwollenicy EV
>> twierdza, że praktycznie nie ma problemów. Nie wierzę, że problem wynika
>> z jakiejś mentalności i przywiązania do spalinowców, więc próbuje
>> zrozumieć z czego.
>
> Tylko z tego.
> Chociaż również z tego, że stacje ładowania są małe i nie rzucają się w
> oczy, więc zwykli zjadacze chleba nie mają pojęcia gdzie one są i ile
> ich jest.
>
> Ale sam sobie zobacz, ile tego jest, nawet w Polsce:
> https://cleanerenergy.pl/mapav2/
No ale masz np. post Shreka, który przytacza dane ze swojej okolicy. Nie
wystarczy, żeby było duzo, jeszcze musza być odpowiedniej mocy. 1-2h
tygodniowo kwitnięcia na stacji to pewnie duzo za dużo dla wielu, a nie
każdy ma przyjemność mieszkania w domku.
Zas co do mentalności to co miałoby lezec u podstaw? W innym poście
wspominasz, że wcześniej o tym pisałes, ale nie mam siły tego szukac
przy tak rozbudowanej dyskusji. Wydaje się, że większość ludzi chciałaby
elektryka, jeśli tylko oferowałby porównywalną fukcjonalność. Jeśli nie
chca, to stoją za tym albo rzeczywiste względy praktyczne albo błędne
przekonanie co do funkcjonalnosci czy też ryzyka związanego z
użytkowaniem.
>> A jakie są ceny elektryków i ich amortyzacja/utrata wartości? Są równie
>> dostępne co spalinowców (pomijając złom)?
>
> Tak.
> Przy czym nie ma złomów (za młode jest to wszystko), więc duża część ich
> wielbicieli właśnie dlatego narzeka.
>
> Utrata wartości pewnie jest nieco większa w bev, jako że elektryki jako
> nowe tanieją, a spaliniaki drożeją, więc to się przekłada na ceny używek
> również. Do tego mniejszy rynek, więc może być ciężej sprzedać w dobrej
> cenie.
No a co z fundamentalnym problemem trwałosci i ceny wymiany beterii? W
Polsce nadal chyba większośc kupuje samochód na lata, tzn. często 10 i
więcej. To wcale nie musza być złomy. Elektryki takiej trwałości (jako
średnia) zdaje się nie oferują. Ostatnio Tesla przeszła na baterie LFP,
które mają znaczaco wyższą trwałość, sa tez bezpieczniejsze, ale mają
niższą gęstośc energii. Moze coś się z tego dobrego wykluje.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.24 07:06 Cavallino
- 08.05.24 07:08 Cavallino
- 08.05.24 07:29 Cavallino
- 08.05.24 07:33 Cavallino
- 08.05.24 07:34 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 07:53 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 09:15 io
- 08.05.24 09:45 io
- 08.05.24 12:13 Jacek Maciejewski
- 08.05.24 13:24 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:27 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:28 Arnold Ziffel
- 08.05.24 13:29 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:30 Jarosław Sokołowski
- 08.05.24 13:31 Arnold Ziffel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=