  • 11. Data: 2010-05-15 12:04:50
    Temat: Re: Dlaczego do telewizji 3D trzeba specjalnego telewizora...
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2010-05-15 13:59, [MF] PL napisal (a):
    > Stąd wydatek 10k zł wydaje mi się bez sensu. Jeśli ceny dobrych tv
    > spadną do 5-6k zł to się poważnie zastanowię na zakupem :)

    Zapomniałem o okularach. Dla 4-osobowej rodziny to wydatek m/w 2k.
    Odtwarzacz Blu-ray 3D to następne 2k. Robi się z tego całkiem poważna
    kwota :) Póki co - nie warto.

  • 12. Data: 2010-05-15 20:41:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "[MF] PL" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > A masz wątpliwości, że nie jest?

    Pytam tylko, bo na oczy nie widziałem takiego telewizora.
    Zresztą te anaglify też oglądałem bodajże raz w życiu - nie trawię okularów.

  • 13. Data: 2010-05-17 07:18:23
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 19:08, mic49 pisze:
    > ...skoro już dawno można było założyć specjalne okulary i oglądać w
    > 3D.
    >
    > Sorry za pytanie, ale jeśli odpowiedź jest oczywista, to proszę mi ją
    > udzielić :)
    >
    > Michał

    Chodzi o podwójną częstotliwość odświeżania. Obraz jest wyświetlany raz
    dla jednego oka a raz dla drugiego. Oczywiście potrzebne są do tego
    specjalne okulary.

  • 14. Data: 2010-05-17 07:20:50
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > O ile anaglify można oglądać na np. Rubinie :)

    Na rubinie większość filmów wygląda jak 3D bez okularów gdy rozjedzie
    się w nim zbieżność kolorów rotfl. ;)

  • 15. Data: 2010-05-17 11:39:29
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 15-05-2010 o 13:59:53 [MF] PL <s...@w...pl> napisał(a):

    > Zmęczenie wzroku to już inna sprawa. Nie wyobrażam sobie, żeby "To" 3D
    > miało być "zamiast" obecnego 2D.

    To chyba oczywiste.
    Przy 3D należy usiąść i oglądać (jak w kinie) a nie zerkać np. przy
    robieniu obiadu. Tak samo jak dźwięk 5.1 niespecjalnie się nadaje do radia
    w funkcji wypełniania ciszy.

    Ale pytanie było chyba nie o porównanie 2D/3D tylko o wyższość
    "współczesnego" 3D nad anaglifowym.

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2010-05-17 13:08:11
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-05-17 13:39, SW3 pisze:

    > To chyba oczywiste.
    > Przy 3D należy usiąść i oglądać (jak w kinie) a nie zerkać np. przy
    > robieniu obiadu. Tak samo jak dźwięk 5.1 niespecjalnie się nadaje do
    > radia w funkcji wypełniania ciszy.

    Nie o tą "oczywistość" mi chodziło. Problemem jest szybko męczący się
    wzrok. Jeśli ktoś lubi godzinami siedzieć przed tv, to niestety się nie da.

    > Ale pytanie było chyba nie o porównanie 2D/3D tylko o wyższość
    > "współczesnego" 3D nad anaglifowym.

    "Współczesne" 3D jest o wiele bardziej realistyczne. Widać kilka planów,
    bryły są przestrzenne. Szczerze mówiąc na początku miałem wrażenie, że
    wygląda to bardziej realistycznie niż w świecie rzeczywistym :)

  • 17. Data: 2010-05-17 20:58:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 17.05.2010 Gienek <g...@s...pl> napisał/a:

    > Na rubinie większość filmów wygląda jak 3D bez okularów gdy rozjedzie
    > się w nim zbieżność kolorów rotfl. ;)

    Do tego nie potrzeba rubina, na każdym kineskopie to się dzieje, czym
    większy tym szybciej i uciążliwiej.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 18. Data: 2010-05-20 10:47:02
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    wiadomości news:hslt2f$mp1$1@news.onet.pl...

    > A widział ktoś w praktyce różnicę pomiędzy tymi obydwoma systemami 3D?
    > Gra jest warta świeczki (czyli zakupu telewizora) dla pasjonata 3D?

    Daj sobie spokój, wrażenie jest super, ale bez APAPU
    nie oglądaniesz nawet pełnometrażowego filmu.
    W IMAX nie ma migawkowych okularó bo tam są
    spolaryzowane obrazu, ogląda się przyjemnie.
    MIgawkowe LCD miałem już9 lat temu, godzina
    grania w UT i można się pożygać. Dobre
    jako ciekawostka.
    Dodatkowo w TV czy monitorze źle wyglądają
    np. filmy, chodzi o to że widząc trójwymiarowego
    ludzika wielość 5 cm nie masz wrażenia że
    to jest PRAWDA ... tylko że zaglądasz
    do domu dla lalek. Film musi być specjalnie
    nakręcony aby efekt w domu był dobry, nie
    chodzi o system filmowania lecz po prostu o
    odpowiednie ujęcia, prowadzenie kamery i montaż.
    Scena gdy facet biegnie z karabinem a wokół
    wybuchają granaty wylada w 3D syper ale w kinie
    w domu zamiast wstrząsającego wrażenia ogarnia
    Cie śmiech gdy obserwujesz tego malutkiego ludzika :-)
    To kwestia SKALI. Jeżeli można to z czymś porównać
    to najproście z patrzeniem przez lornetkę nożycową
    takiej jak używa się do obserwacji pola bitwy.
    Powoduje ona zmienę perspektywy poprzez zmianę
    paralaksy obrazu co spowodowane jest techniczną
    zmianą odległości pomiędzy oczami.
    Patrząc przez taką lornetkę widzisz pole bitwy
    jak makietę niedużej wielkości, poszerza się
    do tego pozornie kąt widzenia. Nie wygląda to
    naturalnie.

    Tomy M.

  • 19. Data: 2010-05-20 10:50:15
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o podwójną częstotliwość odświeżania. Obraz jest wyświetlany raz
    > dla jednego oka a raz dla drugiego. Oczywiście potrzebne są do tego
    > specjalne okulary.

    ... aby zamykały naprzemiennie "oczy".
    Jak ktoś umie szybko mrugać oczami to może
    spróbować ogladać bez okularów ;-)

    Tomy M.

  • 20. Data: 2010-05-20 20:11:22
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > ... aby zamykały naprzemiennie "oczy".
    > Jak ktoś umie szybko mrugać oczami to może
    > spróbować ogladać bez okularów ;-)

    Tiaaa, to troche tak jak z dekodowaniem dawnego analogowego C+ :)
    Można by jeszcze wyświetlić 2 obrazy obok siebie - jeden dla prawego oka,
    drugi dla lewego, spojrzeć zezem i mamy 3D :) tzw krzyżogląd
    tak jak tu http://www.fmix.pl/zdjecie/1113612/roza ale niespecjalnie ogląda
    sie ruchome obrazki

    Zastanawia mnie jeden aspekt - synchronizacja okularów z obrazem. Chyba
    telewizor musi wysyłac jakieś impulsy synchroniacyjne - jakiś emiter na
    podczerwień? Zwykły tego nie ma i tu jest chyba pies pogrzebany...

    MaW