  • 51. Data: 2011-11-16 09:58:01
    Temat: Re: Dlaczego, dlaczego nikt juz takich nie robi?! :(
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Oj, oj, ktoś tu ma braki w edukacji historycznej. 74 to szczyt kryzysu
    > energetycznego, gdy benzyny po prostu... brakowało. Te puste autostrady w
    > RFN, te kilometrowe kolejki przed stacjami benzynowymi w USA. A wszystko
    > zaczęło się od wojny Yom Kippur...

    A pamiętasz ile to trwało? Dla nich to był szok bo benzin nagle przestał być
    "prawie darmo" tylko zaczal kosztować jakies pieniadze.

  • 52. Data: 2011-11-16 10:22:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 10:38:26 +0100, CeSaR napisał(a):

    > A benzyna w 74 roku kosztowała tyle, że w zasadzie nikogo nie interesowało
    > to, ile ten samochód jej potrzebuje żeby jechać

    Nie wiem, czy cena jest tu najwazniejsza. Gdzies widzialem wykres historii
    cen benzyny w USA za ostatnie 30 czy 40 lat i po uwzglednieniu inflacji
    wychodzilo, ze obecna cena jest tylko 20 czy 30 procent wyzsza niz w
    latach 70. XX w.

    Ale nie wiem, jak sie to ma do zarobkow.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 53. Data: 2011-11-16 22:22:12
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > A pamiętasz ile to trwało?

    Trochę trwało, skoro Amerykanie polubili takie cudaki jak AMC Pacer oraz
    "japońce" - Civic pierwszej generacji zaczął sprzedawać się jak ciepłe
    bułeczki... Gdyby nie kryzys energetyczny, to Japończycy nie mieliby co
    szukać w Stanach...

  • 54. Data: 2011-11-16 22:56:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Nov 2011 22:22:12 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a):

    > Trochę trwało, skoro Amerykanie polubili takie cudaki jak AMC Pacer

    Pacer mial 4-litrowy silnik :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 55. Data: 2011-11-17 10:02:46
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > "japońce" - Civic pierwszej generacji zaczął sprzedawać się jak ciepłe
    > bułeczki... Gdyby nie kryzys energetyczny, to Japończycy nie mieliby co

    Civic nie zaczal sie sprzedawac jak cieple buleczki - "japonia" generalnie
    zaczela sie sprzedawac bo firmy z J pootwieraly fabryki i pokazaly, jak sie
    ROBI samochody.
    Sami Amerykanie przyznaja, ze to co bylo produkcji amerykansiej mialo
    niewiele wspolnego z jakoscia.
    Co do kryzysu to w szkolach jeszcze czasami mowi sie o pewnym fenomenie
    ekonomicznym, ktory zaistnial na granicy USA i Meksyku - był duzo wiekszy
    ruch w obie strony. Do Meksyku jechali Amerykanie, zeby kupic tansze paliwo
    i tam na stacjach byly ogromne kolejki a do Stanow jechali Meksykanie, zeby
    kupic drozsze paliwo za to bez kolejek :-) Kryzys paliwowy troche im
    myslenie zmienil ale to byla zmiana krotkotrwala i kosmetyczna. Caly czas,
    nawet teraz, paliwo sie tam leje strumieniami a maly samochod jest bardziej
    modą niz koniecznoscia.
    Diesel - zapomnij. Ich to wali. Passata TDI mozna trafic. Ale to trzeba miec
    duzo szczescia.

  • 56. Data: 2011-11-18 21:38:41
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pacer mial 4-litrowy silnik :)

    Cóż, presja czasu - nie mieli innych. 4 litry to był wtedy amerykański
    "małylitraż";-) Za to samochodzik był mały, może na europejskie i japońskie
    standardy niezbyt lekki, ale palił i tak mniej niż inne amerykańskie
    konstrukcje.

  • 57. Data: 2011-11-20 12:26:14
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2011 21:16:31 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Dlaczego nikt nie produkuje juz samochodow, ktore sa tak klasycznie piekne
    >i tak wspaniale, z przepychem wykonczone i komfortowe...?
    >
    >http://allegro.pl/1974-chevrolet-monte-carlo-landau
    -i1932807683.html

    Powiesz mi, co w nim jest takiego pięknego?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 58. Data: 2011-11-20 21:19:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2011 12:26:14 +0100, jerzu napisał(a):

    > Powiesz mi, co w nim jest takiego pięknego?

    Nie, jezeli tego sam nie widzisz, to znaczy, ze zostales nieodwrcalnie
    skazony niemiecka motoryzacja :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 59. Data: 2011-11-20 21:20:34
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Nov 2011 21:19:14 +0100, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Nie, jezeli tego sam nie widzisz, to znaczy, ze zostales nieodwrcalnie
    >skazony niemiecka motoryzacja :)

    Bradzo mi przykro, ale nigdy nie miałem żadnego niemieckiego auta.
    Powiesz co w tym amerykańskim wynalazku jest pięknego?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 60. Data: 2011-11-21 00:36:00
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nijakie pudla pozbawione polotu i oryginalnosci?
    >
    > Ach, okrutny swiecie :(
    >
    > (Nie moja aukcja, ja bym go w zyciu nie sprzedal)

    ależ robią ;)

    pomijając że ja wole francuskie "klasyki" (przynajmniej jeździ
    to 200km/h po zakrętach w ciszy i ma naprane elektroniki).

    to Niemcy robili lepsze auta:

    -W126 SEC !
    http://www.mbcoupes.com/memberscars/B/georgebleisch/
    bleischsec1.jpg

    30latek, a ma ASR, ABS, cisze w środku, dobre zawieszenie (nie aktywne)
    poduszki, klimatronik i sam pasy podaje :) pompowane fotele jak we francuzach.

    albo japończyk:
    Lexus LS400 piękne auto :) 22lata już ma a robi 250km/h w ciszy, aktywne
    zawieszenie.

    Wejdź i przejedź się 10 letnim francuzem Vel Satis Initiale,
    najlepiej tak 260km/h w trasie ;) to zobaczysz ze robią(robili)
    dobre auta.

    BMW E65 myślę że też jest "dobrą bazą na klasyka" ;)
    taka katedra na kołach :)

    A nowe Infiniti Fx jest takie złe ?

    pozdrawiam!