    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Dlaczego darmowy internet w komórkach jest zły
    Date: Sun, 3 Aug 2014 10:53:17 -0500

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message
    news:lrlk7o$2pp$1@node1.news.atman.pl...

    > :-o drogo, no ale to inne relacje ekonomiczne.

    Dla porównania: plan rodzinny z 10giga internetu na miesiąc
    gdzie masz wliczone 4 numery z nielimitowanymi rozmowami
    i sms/mms kosztuje $160 netto/miesiąc. Nie ma 23% VATu ale
    są inne opłaty i podatki, wychodzi z tego prawie $200/miesiac.

    > No i operator ma większy przychód. A ja przez kolejny rok przedłużania
    > umowy mówiłem nc+ że nie interesują mnie kanały np. sportowe i muzyczne, a
    > oni w kółko macieju że muszę je mieć.

    I właśnie to samo może się stać z internetem - na próżno będziesz
    panienkę z T-Mobile przekonywał że nie ćwierkasz - ona Ci będzie
    wpychać Twittera wliczonego w pakiet i już. Czy chcesz czy nie: płacisz.

    > U nas się mówi: nie ćwierkam.

    Super... :-) Nie piskam, nie ćwierkam - cudowne wyrazy...
    Dzięki, właśnie nie mogłem wymyśleć polskiego odpowiednika :-))))

    > Oferty "youtube nie wlicza się do pakietu danych" już były (Redbull).

    O, to nie widziełem że już podobne rzeczy próbowali...

    > Na razie wygląda to jak łapanie uzależnionych. Jak się rozwinie - bardzo
    > możliwe, że tak jak artykuł kracze. Póki dostęp stacjonarny nolimit jest
    > silny, to te nowe serwisy nie są takie poszkodowane. Owszem, owszem, młode
    > pokolenie musi wszystko przez smartfona, najlepiej wszczepionego pod
    > skórę..

    Dostęp stacjonarny "no limit" w USA kończy się od wielu lat...
    Ci co wiszą na starych kontraktach abonamentowych mają no limit,
    Ci co zawierają nowe umowy często mają już limity i rurki.

    Właśnie w tym rzecz, że internet stacjornalny nie zastąpi mobilnego
    tak jak telefon stacjonarny nie zastąpi telefonu mobilnego...
    Trend jest taki że ludzie pozbywają się telefonów stacjonarnych
    masowo bo nie są im potrzebne oprócz komórek, które ma każdy
    z domowników, nawet babcia i osesek... To samo będzie niedługo
    z internetem - po co masz płacić w domu za internet, skoro
    używasz go tylko do Facebooka, Youtube i Xboxa - a te trzy serwisy
    niedługo możesz mieć "wliczone" w pakiet swojej komórki...
    I szybko wyłączysz internet domowy bo Twoja komórka 5G będzie
    szybsza... Już dziś niektóre komórki 4G dają szybsze transfery
    niż niektóre wersje Neostrady/DSLa - co będzie za parę lat?