-
X-Received: by 10.157.42.168 with SMTP id e37mr2083757otb.14.1471468635845; Wed, 17
Aug 2016 14:17:15 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.42.168 with SMTP id e37mr2083757otb.14.1471468635845; Wed, 17
Aug 2016 14:17:15 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
f6no10744454ith.0!news-out.google.com!d130ni38485ith.0!nntp.google.com!f6no1076
8199ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 17 Aug 2016 14:17:15 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <h...@4...net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.70.45.100;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 89.70.45.100
References: <c...@g...com>
<X...@l...net>
<57b36b07$0$12563$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<1kuxmi9udd21o$.4xhh2c901c31.dlg@40tude.net>
<np0rpv$80a$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<np18m4$kle$1@node1.news.atman.pl>
<1eutvo2gyz15w$.4jv5itp223gg$.dlg@40tude.net>
<np1oae$vr8$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<h...@4...net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Dlaczego ciężarówki maja ograniczenie prędkości?
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 21:17:15 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587181
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 17 sierpnia 2016 19:11:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Jak mozna wyczytac - czas do setki ma 0.8s, przy czym to jest setka
> mil, 160km/h. Przyspieszenia na starcie rzedu 5g.
>
> No i zachodzi dobre pytanie - skad to 5g.
> Maja docisk aerodynamiczny ... ale on na starcie nie dziala, musi byc
> predkosc.
no, w sumie to ciekawe z fizycznego punktu widzenia
BTW moj GSXR 1000 K7 wg roznych stronek ma miec 2.8s do 100km/h, raczej docisk aero.
nie wystepuje...
Byc moze rozwiazanie problemu to opony.
Takie wyscigowe motocyklowe lub uzywane w F1 maja zdaje sie wsp. tarcia ponad 1 (tzn.
wiadomo, ze wg teorii to jest niemozliwe, ale miekka guma "chwyta" sie porow asfalu,
znaczy sie w nie wchodzi i dziala to juz troche jak kola zebate... )
Byc moze opony tych dragsterow kleja sie do asfaltu, jesli toto na komplecie opon
przejedzie pojedyncze kilometry, to pewnie jest to mozliwe, wtedy trudno mowic o wsp.
tarcia w klasycznym znaczeniu... (wyjdzie sporo ponad 1)
No i aerodynamika sporo musi dawac, w F1 gdzie po serii wypadkow wprowadzili mocne
ograniczenia a dalej podobno (http://vogel.nazwa.pl/po-godzinach_695.html ) powyzej
180km/h docisk aerodynamiczny przekracza ciezer pojazdu - moze po suficie jezdzic ;)
WS
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=