eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego akumulatory to akurat 12V, 24V...?
    Date: Fri, 07 May 2010 12:14:31 +0200
    Organization: -
    Lines: 26
    Message-ID: <q...@4...com>
    References: <hrs5ep$jsv$1@node1.news.atman.pl> <hrs7k6$kas$1@news.onet.pl>
    <4be1d364$0$17096$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <i...@4...com>
    <f...@p...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273227267 838 82.143.187.50 (7 May 2010 10:14:27 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 7 May 2010 10:14:27 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:588043
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 6 May 2010 16:33:58 -0700 (PDT), M wrote:
    >On 6 Maj, 17:34, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Sprawa jest chyba otwarta, co prawda bylo glosno pare lat temu ze to
    >> niezbedny wymog, pare lat minelo, elektroniki w samochodach coraz
    >> wiecej, a alternatory ciagle 12V.
    >
    >Ciekaw jestem co właściwie im szkodziło, zamiast wymyślać zupełnie
    >nowy standard, zrobić 24V jak w ciężarowych? I tak spora korzyść na
    >przekrojach przewodów, a dałoby się wykorzystać wiele już
    >produkowanych podzespołów zamiast robić nowe - chyba, że (teoria
    >spiskowa) właśnie chodziło o to, by zrobić coś nowego bo musi być ruch
    >w interesie...

    Byc moze na 24/28V zysk bylby za maly. A tych podzespolow nie ma znowu
    tak duzo - zarowki chyba tylko, reszte sie robi i tak w miare potrzeb.
    Ale przyszlosc nalezy do LED i ksenonow, a na pozostale moze byc
    przetwornica na 12V.
    Silnikow nie trzeba robic od poczatku, wystarcza inne uzwojenia.

    Trzeba przyznac ze w planach jest sporo dodatkowego badziewia.
    Elektryczne wspomaganie kierownicy - bezpiecznik 70A obecnie.
    Elektryczne hamulce, zawory w silniku, aktywne zawieszenie.
    Moze elektryczne doladowanie ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: