eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 95

  • 31. Data: 2021-05-28 21:06:56
    Temat: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Albo najlepiej nie cytujcie.

    serwer news od zarania pokazuje drzewo odpowiedzi.

    OGARNIJCIE SIĘ WY i WASZE GÓWNIANE SOFTY! ;-))


  • 32. Data: 2021-05-28 21:42:36
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/05/2021 20:53, _Master_ wrote:
    >> Prototypy jeździły i od tamtej pory nie słychać nic nowego.
    > Sytuacja/technologia się zmienia.

    Zamarzanie miejsca rozprężania się nie zmienia ;) To zawsze będzie
    kłopot. Na tyle poważny, że chyba nie rozwiązany do końca.

    > Problem jest tylko z przechowaniem.
    > Dlaczego nie prostymi metodami? Geniusz tkwi w prostocie ;-)

    Bo to nie jest optymalna metoda przechowywania energii.

    Optymalna to by było coś wielkości lodówki, trzymajace energię na pół
    roku dla 1 domu.

    Może mała czarna dziura na granicy wypromieniowania, dokarmiana materią,
    da rade, ale to jeszcze nie teraz.

    > sensownym rozwiązaniem jest LPG

    Obecnie jest sensownym, ale niechcianym.


  • 33. Data: 2021-05-28 23:19:56
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 20:54, _Master_ pisze:
    > W dniu piątek-28-maja-2021 o 10:57, Janusz pisze:
    >> W Hiszpanii jest nawet firma co robi takie autka, tyle że sprawdzają
    >> się one tylko w tamtejszym klimacie, masz klimę/chłodzenie w aucie w
    >> gratisie, tak jak w spalinówce ogrzewanie.
    >
    > U nas nie sprawdzają się auta elektryczne z wielu powodów.
    Opowiadanie, główną ich wadą jest cena. Gdyby nie to już pełno by było
    elektryków do pomykania po mieście.

    --
    Janusz


  • 34. Data: 2021-05-28 23:22:59
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 21:03, _Master_ pisze:
    > W dniu piątek-28-maja-2021 o 11:01, Janusz pisze:
    >
    >> W innym artykule czytałem że duże firmy samochodowe już coraz więcej
    >> robią magazynów z zużytych akumulatorów samochodowych, jako ich drugie
    >> życie.
    >
    > Dziś znów ktoś podrzucił że już tuż tuż będą drogi asfaltowe z domieszką
    > zużytych opon.
    Ja, jakbyś nie zauważył :)
    >
    > Sporo lat już to się zapowiada i co? I nic.
    No to apelują żeby było ich więcej, pewnie przepisów czy norm na nie
    brakuje.

    --
    Janusz


  • 35. Data: 2021-05-28 23:25:14
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 19:23, ii pisze:
    > W dniu 28.05.2021 o 16:47, Janusz pisze:
    >> W dniu 2021-05-28 o 15:41, ii pisze:
    >>> W dniu 28.05.2021 o 13:06, Janusz pisze:
    >>>> W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
    >>> ...
    >>>>
    >>>>>
    >>>>>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
    >>>>>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz
    >>>>>>> w dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w
    >>>>>>> ofercie maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo
    >>>>>>> pracuje nad
    >>>>>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
    >>>>>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna
    >>>>>> grupa i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo
    >>>>>> wprowadzać wodór.
    >>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    >>>> Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
    >>>> uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.
    >>>
    >>> W jaki sposób? No jest 20% sprawności. Panele fotowoltaiczne nawet
    >>> tyle nie dają.
    >> No tak 0.36% im brakuje :)
    >>
    >
    > Nie no, 20% to bardzo mała sprawność, ale skoro nie przeszkadza w tym by
    > instalować panele to niby czemu miałaby przeszkadzać w rozwoju
    > samochodów wodorowych. To jest raczej kwestia tego, że one są do d..y z
    > wielu powodów a nie tylko tego jednego.
    Zgoda ale ten powód jest dość istotny bo tą samą kilowatogodzinę można
    lepiej wykorzystać, ergo w wodorowych jest po prostu droższa.

    --
    Janusz


  • 36. Data: 2021-05-28 23:26:06
    Temat: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 21:06, _Master_ pisze:
    > Albo najlepiej nie cytujcie.
    >
    > serwer news od zarania pokazuje drzewo odpowiedzi.
    >
    > OGARNIJCIE SIĘ WY i WASZE GÓWNIANE SOFTY! ;-))
    Możesz wyjaśnić o co Ci biega?

    --
    Janusz


  • 37. Data: 2021-05-28 23:27:14
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-28 o 19:24, ii pisze:
    > W dniu 28.05.2021 o 16:49, Janusz pisze:
    >> W dniu 2021-05-28 o 15:36, ii pisze:
    >>> W dniu 28.05.2021 o 11:04, Janusz pisze:
    >>>> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
    >>> ...
    >>>
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
    >>>>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
    >>>>> debilami
    >>>> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    >>>> różnych działań ani ludzi :)
    >>>>
    >>>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
    >>>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
    >>>>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w
    >>>>> ofercie maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo
    >>>>> pracuje nad
    >>>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
    >>>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna
    >>>> grupa i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo
    >>>> wprowadzać wodór.
    >>>>
    >>>
    >>> Przy 20% sprawności?
    >> Masz elektryczne ciężarówki z akumulatorami że do nich porównujesz?
    >>
    >
    > A co, to jakieś inne samochody?
    No to chyba oczywiste.

    --
    Janusz


  • 38. Data: 2021-05-29 07:01:19
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:19, Janusz pisze:
    główną ich wadą jest cena.
    >

    Jeśli wystarczy aby cena zaprzepaściła szczytne przedsięwzięcie to tym
    gorzej dla przedsięwzięcia ;-)


  • 39. Data: 2021-05-29 07:24:08
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 21:42, heby pisze:

    > Bo to nie jest optymalna metoda przechowywania energii.

    Baterie są optymalniejesze? kończą się surowce.
    Wodór jest optymalniejszy? Drogo i skomplikowanie...

    >> sensownym rozwiązaniem jest LPG
    >
    > Obecnie jest sensownym, ale niechcianym.

    To niech prawdziwi EKOLODZY a nie lobbyści bateryjek WYLOBBUJĄ u
    rządzących dotacje/ulgi na używanie LPG w miastach (przynajmniej)

    Efekt byłby szybko i tanio dla obywateli

    A potem możemy się zastanawiać czy baterie czy wodór czy coś jeszcze innego.


  • 40. Data: 2021-05-29 07:26:05
    Temat: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:26, Janusz pisze:
    > Możesz wyjaśnić o co Ci biega?


    O TO:


    "

    W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
    > On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
    >> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
    >>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
    >>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    >>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
    >>>>
    >>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
    >>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
    >>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
    >>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
    >>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
    >>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
    >>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
    >>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych
    >>>> założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci
    >>>> przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na
    >>>> stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie ładowania
    >>>> i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego silniku,
    >>>> uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu),
    >>>> na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
    >>>> ekologiczny prąd.
    >>>>
    >>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
    >>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
    >>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
    >>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
    >>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok.
    >>>> 40-60 proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do
    >>>> tego dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy
    >>>> ,,zwykłych" autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na
    >>>> poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
    >>>>
    >>>>
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    >>>>
    >>>>
    >>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach
    >>>> osobowych.
    >>>
    >>>
    https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant

    >>>
    >>>
    >>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
    >>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
    debilami
    >> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    >> różnych działań ani ludzi
    >>
    >
    > Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
    Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
    wisi i lata,
    zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.

    >
    >>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
    >>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
    >>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
    >>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
    >> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
    >> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa
    >> i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać
    >> wodór.
    >>
    >>
    >
    > z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
    uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.

    > robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
    > miejsca.
    Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.
    "

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: