-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.neodome.net!news.uzor
eto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams
1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
<s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
<s8qbn6$m06$1$Janusz@news.chmurka.net>
<s8qc8a$ma4$1$horizn@news.chmurka.net>
<s8qirm$q2m$1$Janusz@news.chmurka.net>
<60b13f51$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<s8rn5e$i3l$4$Janusz@news.chmurka.net>
From: _Master_ <M...@...pl>
Date: Sat, 29 May 2021 07:26:05 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.10.2
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <s8rn5e$i3l$4$Janusz@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 88
Message-ID: <60b1d06c$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.66.127.177
X-Trace: 1622265964 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 89.66.127.177:51552
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5099
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694319
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:26, Janusz pisze:
> Możesz wyjaśnić o co Ci biega?
O TO:
"
W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
> On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
>> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
>>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
>>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
>>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
>>>>
>>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
>>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
>>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
>>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
>>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
>>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
>>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
>>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych
>>>> założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci
>>>> przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na
>>>> stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie ładowania
>>>> i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego silniku,
>>>> uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu),
>>>> na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
>>>> ekologiczny prąd.
>>>>
>>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
>>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
>>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
>>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
>>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok.
>>>> 40-60 proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do
>>>> tego dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy
>>>> ,,zwykłych" autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na
>>>> poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
>>>>
>>>>
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
>>>>
>>>>
>>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach
>>>> osobowych.
>>>
>>>
https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant
>>>
>>>
>>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
>>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
debilami
>> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
>> różnych działań ani ludzi
>>
>
> Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
wisi i lata,
zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.
>
>>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
>>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
>>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
>>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
>> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
>> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa
>> i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać
>> wodór.
>>
>>
>
> z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.
> robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
> miejsca.
Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.
"
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.21 12:10 Janusz
- 29.05.21 12:12 Janusz
- 29.05.21 12:15 Janusz
- 29.05.21 13:15 heby
- 29.05.21 19:34 _Master_
- 29.05.21 20:40 LEPEK
- 29.05.21 22:06 _Master_
- 29.05.21 22:12 _Master_
- 30.05.21 00:46 Mirek Ptak
- 30.05.21 11:28 Myjk
- 30.05.21 15:26 _Master_
- 30.05.21 15:29 _Master_
- 30.05.21 18:03 ii
- 30.05.21 18:17 ii
- 30.05.21 18:23 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=