eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.neodome.net!news.uzor
    eto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams
    1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwi
    nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: KURWA MAĆ TNIJCIE CYTATY!
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <s8q8gg$jpb$1$horizn@news.chmurka.net>
    <s8qbn6$m06$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <s8qc8a$ma4$1$horizn@news.chmurka.net>
    <s8qirm$q2m$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <60b13f51$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <s8rn5e$i3l$4$Janusz@news.chmurka.net>
    From: _Master_ <M...@...pl>
    Date: Sat, 29 May 2021 07:26:05 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.2
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <s8rn5e$i3l$4$Janusz@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 88
    Message-ID: <60b1d06c$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.66.127.177
    X-Trace: 1622265964 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 89.66.127.177:51552
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5099
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694319
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek-28-maja-2021 o 23:26, Janusz pisze:
    > Możesz wyjaśnić o co Ci biega?


    O TO:


    "

    W dniu 2021-05-28 o 11:13, K pisze:
    > On 28/05/2021 10:04, Janusz wrote:
    >> W dniu 2021-05-28 o 10:09, K pisze:
    >>> On 28/05/2021 08:27, Janusz wrote:
    >>>> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    >>>> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
    >>>>
    >>>> "Sprawność napędu elektrycznego zasilanego z ogniwa paliwowego
    >>>> tankowanego wodorem liczona globalnie wypada fatalnie na tle
    >>>> sprawności napędu elektrycznego zasilanego z baterii. Przyjmijmy
    >>>> optymistyczne założenie, że mamy do dyspozycji czysty, ekologiczny
    >>>> prąd, pochodzący np. elektrowni wodnych, wiatrowych czy choćby
    >>>> jądrowych lub z ogniw fotowoltaicznych, a nie ze spalania węgla.
    >>>> Jeśli chcemy wykorzystać go do ładowania auta elektrycznego
    >>>> zasilanego z wbudowanych baterii, to przy optymistycznych
    >>>> założeniach tracimy jakieś 5 proc. energii na straty sieci
    >>>> przesyłowej, kolejne 5 proc. przy przetwarzaniu prądu zmiennego na
    >>>> stały, kolejnych kilka proc. na straty przy samym procesie ładowania
    >>>> i kilkanaście proc. na straty energii w samym aucie i jego silniku,
    >>>> uzyskujemy sprawność ,,Well to Wheel" (nie licząc wytworzenia prądu),
    >>>> na poziomie ok. 70 proc. ! Świetny wynik, o ile oczywiście mamy
    >>>> ekologiczny prąd.
    >>>>
    >>>> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym
    >>>> zasilanym wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą
    >>>> potężne straty przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30
    >>>> proc. energii pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność
    >>>> ogniw paliwowych też jest ograniczona, w zależności od typu ok.
    >>>> 40-60 proc. energii zawartej w wodorze zamieniana jest na prąd. Do
    >>>> tego dochodzą oczywiście takie same straty w napędzie, jak przy
    >>>> ,,zwykłych" autach elektrycznych i... uzyskujemy całkowitą sprawność na
    >>>> poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.! Słaby wynik!"
    >>>>
    >>>>
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h

    >>>>
    >>>>
    >>>> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach
    >>>> osobowych.
    >>>
    >>>
    https://www.theguardian.com/world/2021/may/27/oman-p
    lans-to-build-worlds-largest-green-hydrogen-plant

    >>>
    >>>
    >>> Ci w Omanie to musza byc jednak debilami, ze sie w to pchaja bez
    >>> wczesniejszej lektury blogera z Auto Swiata. Jeszcze wiekszymi
    debilami
    >> Ja bym na Twoim miejscu zaczął od siebie i nie oceniał tak skrajnie
    >> różnych działań ani ludzi
    >>
    >
    > Ale to ty wyskoczyles z jakims sponsorowanym blogiem.
    Wdawała mi się informacja ciekawa, a czy on sponsorowany czy nie to mi
    wisi i lata,
    zacytowałem fragmenty żebyś nie musiał tam 'wchodzić' i licznika nabijać.

    >
    >>> jest GM, ktory twierdzi, ze przynajmniej do 2023 na baterie, a
    >>> pozniej wodorowe. Ford chce miec wodorowe przed 2030. Renault juz w
    >>> dostawczakach zaczyna oferowac wodorowe, a do 2025 wodorowe w ofercie
    >>> maja miec Mitsubishi i Nissan. Mercedes razem z Volvo pracuje nad
    >> Jakbyś nie czytał po łepkach to byś doczytał że jest mowa o
    >> samochodach OSOBOWYCH, ciężarówki i dostawczaki to zupełnie inna grupa
    >> i tam obowiązują zupełnie inne zasady i tam będą stopniowo wprowadzać
    >> wodór.
    >>
    >>
    >
    > z tego co wiem to Mirai nie jest dostawczakiem, a i BMW takowych nie
    Ale była dyskusja o miraju czemu się nie rozwija, byc może te
    uwarunkowania z artykułu o tym przesądzają.

    > robi. Zaczynaja od duzych bo technologia jeszcze kuleje i wymaga sporo
    > miejsca.
    Amerykę żeś odkrył, przecież nawet w artykule o tym napisano.
    "

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: