eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Data: 2021-06-01 10:51:10
    Temat: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01-06-2021 o 10:43, J.F pisze:
    > On Tue, 1 Jun 2021 08:38:09 +0200, Cavallino wrote:
    >> Otwarto pierwszą stację tankowania wodoru w Polsce.
    >> https://elektrowoz.pl/ladowarki/pierwsza-stacja-tank
    owania-wodoru-w-polsce-na-lubinowej-4-w-warszawie-po
    lsat-dzis-wielkie-otwarcie-tylko-u-nas/
    >>
    >> "Pierwsza w Polsce stacja tankowania wodoru obsługuje do 2 samochodów na
    >> pół godziny, 3-4 na godzinę. Samo tankowanie jest szybkie, przebiega
    >> podobnie do tankowania gazu LPG. Zbiorniki Toyoty Mirai II mieszczą 5,6
    >> kilograma gazu. Gorzej jest później, relacjonuje nasz informator: stacja
    >> potrzebuje około 20 minut przerwy na wyrównanie ciśnień. Zdarza się
    >> również, że pistolet przymarza do samochodu."
    >>
    >>
    >> Teraz już wierzycie, że tego się nie da sensownie stosować na szerszą skalę?
    >> To już stacja ładowania ev, z kilkoma kablami dałaby większe możliwości.
    >> A jest ich u nas wiele tysięcy, a nie jedna.
    >
    > Cavallino - przeciez to takie same problemy, jakie byly i sa na
    > ladowarkach.

    No nie - na ładowarkach nic się uzupełniać nie musi.
    Odłączasz jedno auto, ładujesz kolejne, możesz też kilka naraz.

    A czy się uda poprawić to nie wiadomo, na razie się nie udąło, wszędzie
    ten problem występuje.

    > A o zainteresowaniu bedzie stanowila cena tych ogniw paliwowych.

    Wydajność.
    Z podlinków do tego artykułu wynika coś takiego:

    "ZE PAK chwali się, że pierwszy elektrolizer będzie miał moc 2,5 MW, po
    dokupieniu drugiego zapotrzebowanie na moc wzrośnie do 5 MW. Daje to 120
    MWh energii zużywanej w ciągu doby do wytworzenia 2 ton wodoru, czyli
    dokładnie 60 kWh energii na każdy kilogram wyprodukowanego gazu.
    Kilogram wodoru pozwala na przejechanie samochodem z ogniwami paliwowymi
    około 100 kilometrów, tymczasem 60 kWh w samochodzie elektrycznym
    wystarczy na pokonanie około 250-300 kilometrów."

    Czyli zwykłe marnotrawstwo energii.

    Nie wiadomo w imię czego, skoro nawet tankowanie de facto jest już teraz
    wolniejsze niż ładowanie na superchargerach Tesli.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: