eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego TN-S a nie IT?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 1. Data: 2016-05-11 15:30:10
    Temat: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Takie pytanie mi się nasunęło - dlaczego w Polsce (i chyba Europie też)
    stosuje się instalacje z uziemieniem (pisząc w uproszczeniu), a nie
    instalacje typu IT - gdzie brak uziemienia, i można goły drut pod
    napięciem (ale tylko jeden na raz) choćby brać w zęby?

    Układy IT są bodajże w różnych amerykach południowych, gdzie wszyscy
    wszystko podłączają "na pajęczynę" i mimo, że deszcz po tym leje, jakoś
    jeszcze żyją ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 2. Data: 2016-05-11 15:44:59
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Takie pytanie mi się nasunęło - dlaczego w Polsce (i chyba Europie też)
    > stosuje się instalacje z uziemieniem (pisząc w uproszczeniu), a nie
    > instalacje typu IT - gdzie brak uziemienia, i można goły drut pod
    > napięciem (ale tylko jeden na raz) choćby brać w zęby?

    Bo to wymaga transformatorów separujących, takich jak w wątku obok.
    Wielu, nie jednego, praktycznie przy każdym urządzeniu musi być osobny.
    Wspólny nic nie daje -- bo jak sąsiad weźmie w zęby drut z przeciwnego
    końca, to...

    > Układy IT są bodajże w różnych amerykach południowych, gdzie wszyscy
    > wszystko podłączają "na pajęczynę" i mimo, że deszcz po tym leje,
    > jakoś jeszcze żyją ;)

    Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
    bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
    poduszek powietrznych, a-be-esów i wyłaczników różnicowo-prądowych
    radykalnie zmniejsza liczbę wypadków śmiertelnych.

    Jarek

    --
    Nie obchodź się z prądem nieudolnie, bo cię kopnie.


  • 3. Data: 2016-05-11 22:18:07
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-05-11 15:44, Jarosław Sokołowski wrote:
    (ciap)
    > Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
    > bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
    > poduszek powietrznych, a-be-esów


    IMO nawet zwiększa bo se taki myśli "mam poduszki i abs to zapierdalam"
    i zabija dziadka Włodka jadącego maluchem.

    Wlodek


  • 4. Data: 2016-05-11 23:34:22
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    >> Żyją, bo maja świadome podejście do materii. A nie z powodu genialnie
    >> bezpiecznych instalacji. Ja nie podzielam poglądu, że używanie wszędzie
    >> poduszek powietrznych, a-be-esów
    >
    > IMO nawet zwiększa bo se taki myśli "mam poduszki i abs to zapierdalam"
    > i zabija dziadka Włodka jadącego maluchem.

    Tylko z rzetelności badawczej napisałem, że nie powoduje to spodziwewnego
    podwyższenia bezpieczeństwa -- nikt wyników takich badań nie publikował.
    Hipotezę też mam taką, że gdyby zamiast obowiązkowej poduszki w kierownicy
    był tam obowiązkowy wystający szpikulec, to by bezpieczeństwo wzrosło.
    Mechanizm nieco zbliżony do tego, który sprawia, że kierowcy pod wpływem
    alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi. Ten fakt już ma oparcie
    w statystykach policyjnych. Bada się zawartość alkoholu u sprawców kolizji,
    robi się to też w wyrywkowych kontrolach na drogach. W tym drugim przypadku
    odsetek bywa większy. Po prostu kierowcy, który cośtam sobie może wczoraj
    łyknęli, bardziej dbają o jazdę zgodną z przepisami, by nie narazić się
    na zatrzymanie przez policję. I to powoduje, że jadą bezpieczniej, mniej
    im się zdarza wypadków.

    --
    Jarek


  • 5. Data: 2016-05-12 09:18:25
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>



    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...

    >kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi. Ten fakt
    >już ma oparcie
    >w statystykach policyjnych.

    Jakieś wiarygodne źródło?


  • 6. Data: 2016-05-12 10:05:08
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost pisze:

    >> kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
    >> Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
    >
    > Jakieś wiarygodne źródło?

    No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

    --
    Jarek


  • 7. Data: 2016-05-12 10:53:04
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnnj8e9k.4eb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Ghost pisze:
    >
    >>> kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
    >>> Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
    >>
    >> Jakieś wiarygodne źródło?
    >
    > No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

    To tak, jak z rozróżnieniem - wypadki przy złej, deszczowej pogodzie i przy
    pięknej słonecznej. Można się zdziwić.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu
    prestidigitatorów.


  • 8. Data: 2016-05-12 10:59:57
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Thursday, May 12, 2016, 10:05:08 AM, you wrote:

    >>> kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
    >>> Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
    >> Jakieś wiarygodne źródło?
    > No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.

    Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
    pijanych do trzeźwych na naszych drogach?

    Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 9. Data: 2016-05-12 11:29:21
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@p...pl.in
    valid...
    Hello Jarosław,
    >>>> kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż
    >>>> trzeźwi.
    >>>> Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
    >>> Jakieś wiarygodne źródło?
    >> No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało
    >> wiarygodna.

    >Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
    >pijanych do trzeźwych na naszych drogach?
    >Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

    A o jakie ?

    Fakt jeden jest taki, ze policja uparcie naciaga statystyki, podajac
    liczbe wypadkow w ktorych _uczestniczyly_ osoby nietrzezwe.
    Jak pasazer byl pijany, to tez moze sie liczyc :-)

    Ale ... jak wyciagnac liczbe wypadkow spowodowanych przez pijanych
    kierowcow samochodow, to nam spadnie do ~3%, jak to jednak podzielic
    przez ilosc wypadkow spowodowanych przez trzezwych kierowcow, to nam
    to znow skacze do ~5%.
    Czy na codzien 5% kierowcow jezdzi nietrzezwych ? Troche duzo mi sie
    to wydaje.

    Wyniki z jakiejs masowej kontroli ("dzis sprawdzilismy 15 tys
    kierowcow") sugeruja bodajze 1% udzial ... czyli pijany kierowca jest
    znacznie bardziej niebezpieczny niz trzezwy.

    Nadal jednak ponad 90% wypadkow powoduje trzezwi - powinni zabronic
    jazdy w takim stanie :-)


    J.




  • 10. Data: 2016-05-12 11:33:38
    Temat: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    >>>> kierowcy pod wpływem alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi.
    >>>> Ten fakt już ma oparcie w statystykach policyjnych.
    >>> Jakieś wiarygodne źródło?
    >> No tak, jeśli chodzi o liczenie ludzi, policja jest mało wiarygodna.
    >
    > Czy masz wiarygodne źródło, które podaje RZECZYWISTY stosunek liczby
    > pijanych do trzeźwych na naszych drogach?
    >
    > Nie chodzi o szacunki na podstawie kontroli drogowych.

    To o co w takim razie chodzi?! Skąd brać dane, jeśli nie z kontroli?
    A one właśnie takie są -- w swoim czasie sama policja podała, że wśród
    wyrywkowo kontrolowanych jest większy odsetek nietrzeźwych, niż wśród
    uczestników wypadków. Jeśli miałbym podważać wiarygodność tych statystyk,
    to raczej bym się spodziewał zaniżenia w rutynowych kontrolach -- tu
    łatwiej dać łapówkę, niż w sytuacji wypadku, gdzie poza policją są medycy,
    prokuratorzy itd.

    Oczywiście te dane nie są wiarygodne, jeśli komuś chodzi o RZECZYWISTĄ
    liczbę *pijanych* -- osoba z 0,2 promila jest uznawana za pijaną tylko
    w Polsce i kilku innych krajach. Z takiego podejścia wynika wiele
    osobliwości statystycznych.

    --
    Jarek

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: