    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Dlaczego TN-S a nie IT?
    Date: Wed, 11 May 2016 23:34:22 +0200

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > IMO nawet zwiększa bo se taki myśli "mam poduszki i abs to zapierdalam"
    > i zabija dziadka Włodka jadącego maluchem.

    Tylko z rzetelności badawczej napisałem, że nie powoduje to spodziwewnego
    podwyższenia bezpieczeństwa -- nikt wyników takich badań nie publikował.
    Hipotezę też mam taką, że gdyby zamiast obowiązkowej poduszki w kierownicy
    był tam obowiązkowy wystający szpikulec, to by bezpieczeństwo wzrosło.
    Mechanizm nieco zbliżony do tego, który sprawia, że kierowcy pod wpływem
    alkoholu powodują mniej wypadków niż trzeźwi. Ten fakt już ma oparcie
    w statystykach policyjnych. Bada się zawartość alkoholu u sprawców kolizji,
    robi się to też w wyrywkowych kontrolach na drogach. W tym drugim przypadku
    odsetek bywa większy. Po prostu kierowcy, który cośtam sobie może wczoraj
    łyknęli, bardziej dbają o jazdę zgodną z przepisami, by nie narazić się
    na zatrzymanie przez policję. I to powoduje, że jadą bezpieczniej, mniej
    im się zdarza wypadków.

    --
    Jarek