-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pio
nier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dla zwolenników szybkości ...
Date: Thu, 27 Oct 2011 10:48:03 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 60
Message-ID: <j8b5s3$bsv$1@inews.gazeta.pl>
References: <j7kmjm$af4$1@mx1.internetia.pl> <j7lton$2d3$1@news.onet.pl>
<j7mf8t$num$1@mx1.internetia.pl> <j7osra$oh$1@news.onet.pl>
<j7p0ij$guj$1@mx1.internetia.pl> <j7rad8$2itm$1@news2.ipartners.pl>
<j7rbmc$p4u$1@mx1.internetia.pl> <j7reg5$2kp5$2@news2.ipartners.pl>
<j7reki$9l2$1@mx1.internetia.pl> <j7rf3p$2lbd$1@news2.ipartners.pl>
<j7rf9g$dj6$1@mx1.internetia.pl> <j7rjgj$f28$1@inews.gazeta.pl>
<j7rjtn$lgu$1@news.onet.pl> <j7rl70$juh$1@inews.gazeta.pl>
<j89pft$hdc$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1319705283 12191 83.13.241.83 (27 Oct 2011 08:48:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Oct 2011 08:48:03 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <j89pft$hdc$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2409523
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-26 22:10, The_EaGle pisze:
> W dniu 2011-10-21 13:31, Arek pisze:
>
>> Ale to przecież nie organizacja jest winna tylko ludzie. Zapytaj miszcza
>> Artura M. on Ci wszystko wyjaśni.
>
> Prościej niż zmienić ludzi jest zmienić drogi. Problem w tym że my
> jeszcze do tego nie dorośliśmy i nie rozumiemy tego fenomenu.
Miałbym pewne obiekcje. Ludzie o dziwo jak przekraczają granice państwa
potrafią całkiem sensownie się poruszać. Jeżeli chodzi o drogi to nie
wydaje mi się aby coś tu się za dużo zmieniło. Teraz trochę kasy z unii
płynie, ale to się niedługo skończy. Za tą kasę buduje się najdroższe na
świecie autostrady, które ze względu na wysokie koszty przejazdu,
znacząco nie odciążą dróg krajowych i lokalnych. Więc nie należy liczyć
na jakaś znaczącą poprawę.
> Tak samo jak z narkotykami. Od lat 80tych trwa krucjata na rzecz
> zwalczania narkotyków na całym świecie. Efekt = wzrost spożycia o 300% !
To nie jest za dobra analogia. Kierowcy chcą po prostu mieć możliwość
przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Nie tylko brak dróg im w tym
przeszkadza.
Dla przykładu, ostatnio na urlopie przejechałem ok 1300km, po Polsce
oczywiście. Jeździłem różnymi drogami (poza sezonem). Był to wyjazd
rodzinny z małym dzieckiem. Zasadniczo jeździłem zgodnie z
ograniczeniami +10km. Średnia prędkość z całego wyjazdu wyszła 56km/h.
To nie jest dużo. Gdyby jechał równo z ograniczeniami wyszło by jeszcze
mniej. Być może paradoksalnie, najszybciej i najsprawniej można się
przemieszczać drogami lokalnymi. Tam nie ma tylu ograniczeń i terenów
zabudowanych co na krajówkach.
Dla przykładu, podobnie jeżdżąc po innych krajach, zawsze uzyskuje
większe średnie prędkości. Np. po Szwecji i Norwegii ok 70km/h. Po
Niemczech (sporadycznie autostrady, ale głównie krajówki) ok 90km/h.
Francja ok. 68km/h. Dlatego uważam, że jest dużo do zrobienia
wykorzystując obecną sieć dróg. To jest tylko kwestia chęci.
> Za chwilę w niektórych krajach UE dojdziemy do poziomu w którym kolejne
> kroki ograniczające prawa kierowców spowodują wzrost a nie spadek ilości
> wypadków. To tylko kwestia czasu. Dotychczasowy spadek ilości wypadków
> to głównie wzrost bezpieczeństwa samochodów w krajach rozwiniętych
> motoryzacyjnie. Dokonaliśmy milowego skoku w latach 90tych z samochodów
> w których bezpieczeństwo było mało istotne do bezpiecznych, teraz ludzie
> stopniowo wymieniają nawet stare graty na stare ale już bezpieczne auta.
> Dlatego kolejnych spadków ilości wypadków nie spodziewajmy się w starej
> UE. W Polsce średni wiek samochodu to około 15 lat, za 5-8 lat wszyscy
> niemal będziemy jeździć bezpiecznymi autami a ilość wypadków może
> przestać spadać (chyba że drogi w tym czasie wybudujemy bezpieczne).
To prawda. Ale może być kolejny spadek statystyk. Jadąc zapchanymi
drogami, z minimalnymi prędkościami coraz trudniej spowodować wypadek:)
Po prostu nie wyprzedzasz bo się nie da z jednej i drugiej strony sznur
samochodów.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.11 11:34 Artur Maśląg
- 27.10.11 19:08 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Czy grupa p.s.prawo przetrwa najbliższe wybory (prezydenta)?