eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowychRe: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek
    rowerowych
    Date: Sun, 2 Dec 2018 19:39:38 +0100
    <ptsdt2$c5o$1@node1.news.atman.pl> <ptsfgn$f42$1@node1.news.atman.pl>
    <ptt8qs$d64$1@node2.news.atman.pl> <ptuenm$d4m$1@node1.news.atman.pl>
    <ptuh96$j8q$3@node1.news.atman.pl> <pu0k4v$hnv$1@node1.news.atman.pl>
    <pu0ma6$a8p$5@node1.news.atman.pl> <pu0ous$mh2$1@node1.news.atman.pl>
    <pu0pvr$a8p$10@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2018-12-02 o 15:25, Shrek pisze:

    > Jak uważasz. Możesz twierdzić, że opory się nie zmieniają, ale to po
    > prostu nieprawda. Mądrzejsze głowy niż my obaj to sprawdziły.

    Pewnie tak jest. Cóż niewiedza matką wynalazków. Nie wiedziałem, że na
    kostce typu Polbruk jedzie się o 40% ciężej więc jechało mi się tak samo
    jak po asfalcie :-)

    Kurde, a nawet jeśli.. to od czego są przerzutki?

    > Nic sobie nie życzę. Jestem pewny, że znajdziesz DDR o nawierzchni
    > równiejszej niż droga obok, bo droga pamięta XX wiek, a DDR nówka.

    Przed sekundą musiałem wyskoczyć na chwilę. Po drodze obserwowałem DDRy.
    Pod samym nosem mam piękną szeroką ścieżkę ułożoną może z 5 lat temu -
    nawet zdjęcia satelitarne Google już ją załapały. Obok jest asfalt.
    Pierdylion razy tędy przejeżdżałem rowerem a mimo to nie wpadłem na
    poniższy idealny przykład...

    https://www.google.pl/maps/place/Castorama/@54.57194
    14,18.3875613,125m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46fda4e
    06332dba5:0xb90cfd23e37a104d!8m2!3d54.5712627!4d18.3
    846217

    Moja kamera samochodowa rejestruje wstrząsy (nierówności w drodze -
    studzienki, ubytki, wzloty i upadki terenu itp). Z pewnością gdy się
    zastanowię, to znajdę więcej przypadków. Droga rowerowa jest znacznie
    równiejsza. Nie ma praktycznie żadnych usterek. Przynajmniej jesienią
    b.r. ich nie miała.

    Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w 3mieście i przyległych miejscowościach
    naprawia się takie rzeczy. Np. w Rewie 3 lata temu sztorm (mimo, że
    zatoka tam jest jak jezioro) zabrał kawałek promenady wraz ze ścieżką.
    Pojawiły się osuwiska. Zniknęły zaraz po odpuszczeniu mrozów.

    > Znajdź nową jezdnie i kostkową DDR, gdzie DDR ma równiejszą
    > nawierzchnie. O ile ci się chce, bo może i znajdziesz jakąś drogową
    > niedoróbkę, natomiast jest faktem, że nowe jezdnie są równe i
    > równiejszeuj DDR nie znajdziesz (co najwyżej taką samą).

    Hmmm.. ująłbym to inaczej - z większą pieczołowitością naprawia się /
    albo utrzymuje DDRy. Niczego się na nich nie łata. Nie ma żadnych
    studzienek. Przypuszczam, że gdyby jakiś rowerzysta glebę zaliczył bo
    kostka sterczała, to zaraz byłaby z tego afera i odszkodowania więc
    dlatego tak jest. Mam więc dokładnie odwrotne spostrzeżenia: czasem
    ulica obok DDRa dorównuje mu równością.

    > Nie muszą tylko zwykle są. Przynajmniej u nas.

    Pewnie jakiś przetarg wygrała firma, która cyrkla się nie dorobiła :-)
    Prawie zawsze śmigam na rowerze w promieniu 50km więc doświadczenia mam
    wyłącznie lokalne. Tu najwyraźniej inne standardy projektowe obowiązują.
    Nie widuję takich rozwiązań więc uznałem, że bajerujesz ;-) W życiu bym
    nie pomyślał, że tak można :-D

    > I tymczasowo łuki gryzą projektantów?

    Najwidoczniej ekipa ze spółdzielni jakiejś to robiła, bez fachowców bo
    wiedzieli, że to rozwiązanie będzie tylko na rok czy dwa czasu. Jeździ
    tamtędy niemało rowerzystów (dwa nowe osiedla się pojawiły) więc zapewne
    nie jedna osoba fuckami rzucała. Wcześniej była droga polna w tym
    miejscu - błotnista po opadach.

    Krytykujesz reagowanie tymczasowymi, koślawymi rozwiązaniami w
    oczekiwaniu na zaplanowaną w niedługim czasie inwestycję? Nie
    przesadzaj. Cała okolica rozwija się w szybkim tempie. Eliminowane są
    zaszłości. Nie można rzucić zaklęcia i uczynić z okolicy w ciągu 1 dnia
    wiek 22-gi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek