  • 11. Data: 2011-05-06 18:32:46
    Temat: Re: Dla prowadzących z telefonem w łapie
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Zgoda - jesli dzwoni komornik albo ex zona chce wieksze alimenty!

    W zadnym innym, chyba ze ktos jest jednozadaniowy jak te stare
    komputerki/programy.

  • 12. Data: 2011-05-06 18:33:50
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 6 Maj, 18:25, Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net> wrote:

    > Kluczowa wydaje mi si gotowo do przerwania rozmowy w sytuacji
    > wymagaj cej koncentracji na drodze. Czy to przez odstawienie telefonu
    > od ucha, czy przez zamkni cie si - sprawa drugorz dna.

    Zamknięcie się, a zamknięcie się i odłączenie telefonu od ucha to
    chyba nie jest sprawa drugorzędna?

    > Nawet z r czn
    > skrzyni nie jest problemem zmiana bieg w d oni z telefonem, o ile
    > jeste got w odstawi go na chwil od ucha.

    Właśnie - o ile...

    >  > I nie przytaczaj bada z UK,

    > Jakiekolwiek badania uznaj za wiarygodniejsze od czyjego widzimisia.
    > Szczeg lnie - sprzecznego z moim widzimisiem :-)

    No właśnie - ja swoje "widzimisię" też uznaję za wiarygodniejsze niż
    jakieś badania i czyjeś widzimisie :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 13. Data: 2011-05-06 18:54:59
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > ale czesto sa to bryki w cenie mieszkania i fagas trzyma komorke reka...
    > skrecac ostro sie tak nie da albo jest to uposledzony manewr.

    Potwierdzam

    > moze i wyglada sie tym jak cyborg
    Akurat to z reklamy jest malutkie i leciutkie
    - 42 mm i 9,3g.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2011-05-06 19:05:43
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 18:33, Grzegorz pisze:

    > Zamknięcie się, a zamknięcie się i odłączenie telefonu od ucha to
    > chyba nie jest sprawa drugorzędna?

    > Właśnie - o ile...

    IME to mocno koreluje. Osoba, która nie jest gotowa odstawić słuchawkę
    od ucha będzie też zbyt rozproszona gadaniem z zestawem głośnomówiącym.

    Badania tą tezę popierają.

    Stanę jednak za wspomnianymi badaniami.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 15. Data: 2011-05-06 19:39:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-06 17:10, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:

    > "Q: Czy korzystanie z zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego podczas
    > prowadzenia pojazdu jest bezpieczne?
    >
    > A: NIE. Badania przeprowadzone w wielu ośrodkach badawczych świadczą, że
    > używanie zestawu słuchawkowego jest równie niebezpieczne jak rozmawianie
    > podczas jazdy przez telefon trzymany w ręce.
    > [...]
    > Kwestia trzymania telefonu w dłoni nie wpływa w znacznym stopniu na
    > bezpieczeństwo"
    >
    > http://www.jazdabezkomorki.pl/fakty.html

    Zaprzeczę Twoim rewelacjom - różnica między korzystaniem z komórki
    z użyciem zestawu jest kilkukrotnie bezpieczniejsza w stosunku
    do jazdy z telefonem trzymanym w ręku.

    > Źródła badań do wygooglania we własnym zakresie.

    Tym bardziej, że linku nie ma żadnych konkretnych wyników, tylko
    opowieści pod którymi się nikt nie podpisał. Materiały z czytelni
    tez są bardzo fajne :)

    > PS. Nie, nie telefonuję przy prowadzeniu.

    A ja owszem - z zestawem/słuchawką w uchu. Używanie telefonu
    bez tych dodatków to porażka.

  • 16. Data: 2011-05-06 19:48:14
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 19:39, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    >
    > Tym bardziej, że linku nie ma żadnych konkretnych wyników, tylko
    > opowieści pod którymi się nikt nie podpisał. Materiały z czytelni

    Bah, szybki googiel:

    http://www.iihs.org/research/qanda/cellphones.aspx
    "Q:Are hands-free cellphones safer?
    A:No, at least not after the conversation begins. Two studies of crashes
    using cellphone billing records to verify phone use found about a
    fourfold increase in crash risk with conversing on both hands-free and
    hand-held phones.", za:

    McEvoy, S.P.; Stevenson, M.R.; McCartt, A.T.; Woodward, M.; Haworth, C.;
    Palamara, P.; and Cercarelli, R. 2005. Role of mobile phones in motor
    vehicle crashes resulting in hospital attendance: a case-crossover
    study. British Medical Journal 331(7514):428.

    Redelmeier, D.A. and Tibshirani, R.J. 1997. Association between
    cellular-telephone calls and motor vehicle collisions. The New England
    Journal of Medicine 336:453-58.

    Caird, J.K.; Willness, C.R.; Steel, P.; and Scialfa, C. 2008. A
    meta-analysis of the effects of cell phones on driver performance.
    Accident Analysis and Prevention 40:1282-93.

    McCartt, A.T.; Hellinga, L.A.; and Braitman, K.A., 2006. Cell phones and
    driving: review of research. Traffic Injury Prevention 7:89-106.

    http://www.unews.utah.edu/p/?r=062206-1
    "The study reinforced earlier research by Strayer and Drews showing that
    hands-free cell phones are just as distracting as handheld cell phones
    because the conversation itself - not just manipulation of a handheld
    phone - distracts drivers from road conditions."

    To tak na szybko, dalej mi się nie chce. Klucz szukania: [(nazwa
    instytucji) cell phone hands free research]

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 17. Data: 2011-05-06 20:31:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-06 19:48, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:

> [...]
    > using cellphone billing records to verify phone use found about a
    > fourfold increase in crash risk with conversing on both hands-free and

    Tak, czytałem. Niestety żaden z tych materiałów nie potwierdza tezy,
    że używanie telefonu z zestawem jest tak samo niebezpieczne jak
    używanie bez zestawu. Zresztą była już o tym dyskusja. Znaczy ja
    rozumiem misję, że jeżeli debil ma jechać to niech tylko jedzie,
    ale bez przesady.

    > To tak na szybko, dalej mi się nie chce. Klucz szukania: [(nazwa
    > instytucji) cell phone hands free research]

    No to szukaj :) Ja już to przerabiałem i wyniki nawet tutaj podawałem.

  • 18. Data: 2011-05-06 20:35:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2011 16:55:34 +0200, J_K_K wrote:
    >Na 36,99 to już Was chyba stać ?
    >http://gazetki.auchan.pl/gazetka-multimedia/05.jpg

    Cena zacna, ale ... kupowac sluchawke i dwie ladowarki tylko po to
    zeby sie raz na tydzien okazalo ze jej zapomnialem, nie naladowalem, i
    w koncu rozmawiac te pol minuty z telefonem w reku ?

    A na niej sie da audiobooki posluchac ?
    A jak ktos nie ma BT w telefonie ?

    J.

  • 19. Data: 2011-05-06 20:46:38
    Temat: Re: Dla prowadzšcych z telefonem w łapie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-06 20:35, J.F. pisze:

    > Cena zacna, ale ... kupowac sluchawke i dwie ladowarki tylko po to
    > zeby sie raz na tydzien okazalo ze jej zapomnialem, nie naladowalem, i
    > w koncu rozmawiac te pol minuty z telefonem w reku ?

    No cóż - Twój wybór. Ja tam nie narzekam. Mam słuchawkę SE (modelu
    nie pamiętam), która trzyma chyba z miesiąc (gadać się z czerwoną
    diodą da długo) i obsługuje mi już 3 telefon. Tutaj czytam 120h
    max czuwania - porażka, 5 dni, żart..., no, ale tanio było.
    Jak w końcu padnie to mogę mieć pretensje tylko do siebie.

    > A na niej sie da audiobooki posluchac ?

    Nie lepiej przez głośniki?

    > A jak ktos nie ma BT w telefonie ?

    No to niech używa jakiejś na drucie.

    Kto używa obecnie telefonu komórkowego bez BT?

  • 20. Data: 2011-05-06 21:19:14
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Cena zacna, ale ... kupowac sluchawke i dwie ladowarki tylko po to
    > zeby sie raz na tydzien okazalo ze jej zapomnialem, nie naladowalem,

    Akurat tutaj jest to standardowa ładowarka na cienką końcówkę
    - na 230V jest w komplecie ;-)

    Pzdr

    JKK