  • 1. Data: 2011-05-06 14:35:40
    Temat: Montaz swiecy plomieniowej
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Chcialbym w moim starym dieslu (Andoria 4C90) zalozyc na wlocie powietrza
    swiece plomieniowa do rozruchu przy duzych mrozach i/lub przy padzie
    akumulatora.

    Orientujecie sie, czy dostepne swiece np. od ciagnikow MF czy Ursus
    wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
    skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego
    ustrojstwa do glownej pompki paliwa.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-06 19:58:25
    Temat: Re: Montaz swiecy plomieniowej
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
    > skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego

    ZTCP w rechocie (Star A28) byla swieca podlaczona pod pompe i grawitacyjnie
    to raczej zadna nie bedzie dzialac.
    Jesli jednak nie chcesz podlaczac tego pod pompe wtryskowa, podlacz sobie
    jakakolwiek pompe paliwa zasilana elektrycznie tylko na czas rozruchu.
    Wg mnie zaden problem.

    ps. a tak swoja droga czemu ten 4c90 nie chce Ci zapalac? Dobry akumulator i
    swiece zarowe i te silniki nie sa specjalnie mocno trudne do odpalenia. W
    tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie
    wychuchany..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-05-06 20:40:51
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-05-06 14:35, Maciek pisze:

> [...]
    > wymagaja podawania paliwa pod cisnieniem, czy wystarcza im grawitacyjne
    > skapywanie? Ze wzgledow bezpieczenstwa wolalbym nie podlaczac tego

    Stary 28, 200, 1142 miały świece płomieniowe ale na napięcie 24V, a
    jeszcze Star 742 on miał silnik 4CT107 z Andorii miał ten silnik świece
    płomieniową do rozruchu oraz pompkę paliwa elektryczną do podawania
    paliwa która działała w momencie kręcenia rozrusznikiem. A co do 4C90 to
    tak jak tu pisał ktoś, dobre świece żarowe i ich przekaźnik oraz dobry
    aku w zupełności wystarczał do odpalenia nawet w dość duże mrozy.

  • 4. Data: 2011-05-07 09:25:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2011 19:58:25 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

> [...]
    > tym roku mój Lublinek ani razu nie zastrajkowal, a nie jest jakis specjalnie

    Na co dzien pali praktycznie od kopa. Problem jest tylko w duze mrozy,
    ponizej minus 10 st. C. Wtedy nawet dlugie grzanie nie daje gwarancji
    odpalenia od pierwszego krecenia. W sumie zawsze w koncu odpala, ale na
    ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
    Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.

    --
    Maciek

  • 5. Data: 2011-05-07 22:49:16
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
    > Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.

    Samostart do filtra nie wyjdzie prościej i taniej ?

    Ew. podgrzewacz paliwa ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2011-05-08 01:31:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 May 2011 22:49:16 +0200, J_K_K napisał(a):

    > Samostart do filtra nie wyjdzie prościej i taniej ?

    I demontowac wklad filtra przy kazdym uzyciu? Malo praktyczne.

    > Ew. podgrzewacz paliwa ?

    A stosuje sie do zwyklego ON?

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2011-05-08 09:34:25
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-05-07 09:25, Maciek pisze:

> [...]
    > ogol dopiero po kilkukrotnym katowaniu rozrusznika :/
    > Silnik ma 19 lat i przypuszczam, ze kompresja juz troche nie ta.

    To że pali się kontrolka grzania świec żarowych nie oznacza że świece
    grzeją taki urodzaj Lublinka.

  • 8. Data: 2011-05-08 09:38:49
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 May 2011 09:34:25 +0200, qnick napisał(a):

    > To że pali się kontrolka grzania świec żarowych nie oznacza że świece
    > grzeją taki urodzaj Lublinka.

    Ja nie mam kontrolki. Dzialanie swiec sprawdza sie po wskazniku ladowania
    akumulatora. Jak leci na pysk, pokazujac ogromny pobor, to znaczy, ze
    swiece dzialaja.

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2011-05-08 13:30:58
    Od: qnick <r...@o...pl>

    W dniu 2011-05-08 09:38, Maciek pisze:

    > Ja nie mam kontrolki. Dzialanie swiec sprawdza sie po wskazniku ladowania
    > akumulatora. Jak leci na pysk, pokazujac ogromny pobor, to znaczy, ze
    > swiece dzialaja.

    Lublin I deskę rozdzielcza posiadał z Poloneza więc w kontrolka być
    powinna ale przyznam szczerze że nie pamiętam dokładnie może być jak
    piszesz a to że spada wskazówka napięcia nie oznacza że wszystkie równo
    grzeją może grzeją tylko dwie, sprawdzałeś same świece czy są dobre.

  • 10. Data: 2011-05-08 15:42:48
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-05-08 01:31, Maciek pisze:

    > I demontowac wklad filtra przy kazdym uzyciu? Malo praktyczne.

    Po co cokolwiek demontowac... prysnij w dolot i tyle, dalej silnik sam
    zaciagnie i to dosc szybko.

    --
    Karolek