  • 1. Data: 2011-05-06 16:55:34
    Temat: Dla prowadzących z telefonem w łapie
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Na 36,99 to już Was chyba stać ?
    http://gazetki.auchan.pl/gazetka-multimedia/05.jpg

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2011-05-06 17:10:08
    Temat: Re: Dla prowadzących z telefonem w łapie
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 16:55, J_K_K pisze:
    > Na 36,99 to już Was chyba stać ?
    > http://gazetki.auchan.pl/gazetka-multimedia/05.jpg

    "Q: Czy korzystanie z zestawu słuchawkowego lub głośnomówiącego podczas
    prowadzenia pojazdu jest bezpieczne?

    A: NIE. Badania przeprowadzone w wielu ośrodkach badawczych świadczą, że
    używanie zestawu słuchawkowego jest równie niebezpieczne jak rozmawianie
    podczas jazdy przez telefon trzymany w ręce.
    [...]
    Kwestia trzymania telefonu w dłoni nie wpływa w znacznym stopniu na
    bezpieczeństwo"

    http://www.jazdabezkomorki.pl/fakty.html

    Źródła badań do wygooglania we własnym zakresie.

    pozdrawiam,

    PS. Nie, nie telefonuję przy prowadzeniu.
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 3. Data: 2011-05-06 17:41:05
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz 'koder' Chwalba" <m...@c...net> napisał w
    wiadomości news:iq12vt$anc$2@news.onet.pl...
    > Kwestia trzymania telefonu w dłoni nie wpływa w znacznym stopniu na
    > bezpieczeństwo"

    Chyba przy jeździe po prostych, amerykańskich autostradach, których u nas
    nie ma,

    Za to przy ruszaniu, zmianie biegu, skręcie na skrzyżowaniu,
    czy wjeździe / wyjeździe z ronda można obserwować całe stada
    inteligentnych inaczej, którym szkoda kilkadziesiąt PLN,
    ale nie szkoda blokowania ruchu i stwarzania niebezpiecznych sytuacji.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-05-06 17:55:04
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 17:41, J_K_K pisze:

    > Chyba przy jeździe po prostych, amerykańskich autostradach, których u
    > nas nie ma,

    Jeden klik podpowiedziałby, że cytowane są źródła z GB.

> [...]
    > inteligentnych inaczej, którym szkoda kilkadziesiąt PLN,
    > ale nie szkoda blokowania ruchu i stwarzania niebezpiecznych sytuacji.

    Raczej: taki dupa-nie-kierowca który stwarza zagrożenie i blokuje ruch
    ze względu na klocek w ręce będzie podobnie blokował i zagrażał zagadany
    z telefonem w uchu.

    Bo zagrożenie powoduje dekoncentracja gadaniem, nie trzymaniem.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 5. Data: 2011-05-06 18:01:26
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-05-06 17:55, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:

    > Bo zagrożenie powoduje dekoncentracja gadaniem, nie trzymaniem.

    Bo taki ludek, który ma jedną rękę zajętą, nie potrafi sprawnie zmieniać
    biegów, sygnalizować manewrów i kręcić kierownicą. Więc do
    dekoncentracji rozmową dokłada się upośledzenie motoryczne.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 6. Data: 2011-05-06 18:05:24
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 18:01, Grejon pisze:

    > Bo taki ludek, który ma jedną rękę zajętą, nie potrafi sprawnie zmieniać
    > biegów, sygnalizować manewrów i kręcić kierownicą. Więc do
    > dekoncentracji rozmową dokłada się upośledzenie motoryczne.

    Masz jakieś badania na poparcie tezy, czy tylko własne widzimisie?

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 7. Data: 2011-05-06 18:08:35
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-05-06 18:05, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:

    > Masz jakieś badania na poparcie tezy, czy tylko własne widzimisie?

    Nie mam. Tylko własne obserwacje. Ale sorry - jestem skłonny uwierzyć w
    to, że rozmowa telefoniczna dekncentruje, ale nie wierzę, że trzymanie
    telefonu jedną ręką ma wpływ "pomijalny". I nie przytaczaj badań z UK,
    gdzie większy odsetek aut ma ASB niż w Polsce.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 8. Data: 2011-05-06 18:14:43
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz 'koder' Chwalba" <m...@c...net> napisał w
    wiadomości news:iq167h$pm1$1@news.onet.pl...

    > Masz jakieś badania na poparcie tezy, czy tylko własne widzimisie?

    Masz więcej palców u rąk niż normalny człowiek ?
    A może 3 ręce ?

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2011-05-06 18:25:43
    Od: Mariusz 'koder' Chwalba <m...@c...net>

    W dniu 2011-05-06 18:08, Grejon pisze:

    > Nie mam. Tylko własne obserwacje. Ale sorry - jestem skłonny uwierzyć w
    > to, że rozmowa telefoniczna dekncentruje, ale nie wierzę, że trzymanie
    > telefonu jedną ręką ma wpływ "pomijalny".

    Kluczowa wydaje mi się gotowość do przerwania rozmowy w sytuacji
    wymagającej koncentracji na drodze. Czy to przez odstawienie telefonu
    od ucha, czy przez zamknięcie się - sprawa drugorzędna. Nawet z ręczną
    skrzynią nie jest problemem zmiana biegów dłonią z telefonem, o ile
    jesteś gotów odstawić go na chwilę od ucha.

    > I nie przytaczaj badań z UK,
    > gdzie większy odsetek aut ma ASB niż w Polsce.

    Jakiekolwiek badania uznaję za wiarygodniejsze od czyjegoś widzimisia.
    Szczególnie - sprzecznego z moim widzimisiem :-)

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 10. Data: 2011-05-06 18:31:35
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    J_K_K wrote:
    > Na 36,99 to już Was chyba stać ?
    > http://gazetki.auchan.pl/gazetka-multimedia/05.jpg

    Czlowieku, gdyby taki jechal polonezem ale czesto sa to bryki w cenie
    mieszkania i fagas trzyma komorke reka... skrecac ostro sie tak nie da albo
    jest to uposledzony manewr.

    I tak nie kupia, moze i wyglada sie tym jak cyborg ale kto broni uzywac to
    tylko w samochodzie? Sa jeszcze takie zestawy wieszane na oslonie
    przeciwslonecznej - dla tych ktorzy nie posiadaja malzowiny usznej albo po
    prostu wola takie rozwiazanie.

    Zestawy na kablu wkurzaly, kabel sie zahaczal o byle co, wkurzal. BT jest
    idealny.

    A moze snobistyczna jabra jx 10 CARA z tytanu? A kupilem sobie taka bardzo
    tanio na aukcjach, ktos przedawal bez znajomosci tematu. Trzyma dlugo, wyglada
    prestizowo ^_^ i uwalnia mnie od trzymania sluchawki!

    Ale oni i tak nie kupia :)