  • 31. Data: 2011-11-28 17:16:11
    Temat: Re: Dla mnie nie...
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Na przykład tak, jak na poniższym zdjęciu?
    > http://www.leszekc.w.tkb.pl/Czarny/IMG_2429A/IMG_242
    9a.jpg

    Twarzy nie widać...

    --
    Paweł

  • 32. Data: 2011-11-28 23:05:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DoQ" jb0fn4$kha$...@m...internetia.pl

    9a.jpg

    > Twarzy nie widać...

    Nie widać. Ale czy kobieta bez twarzy przestaje być kobietą?
    Czyż nie niżej ulokowane jest sedno kobiecości? ;)

    -=-

    Tu masz kobietę -- niestety ,,nieogoloną''.

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/Czarny/IMG_2429A/IMG_241
    0A_2.jpg
    http://www.leszekc.w.tkb.pl/Czarny/IMG_2429A/IMG_241
    0A_1.jpg

    Śliczną, ale oszpeconą brakiem światła. :)

    Teraz zagadka -- czy jest na grupie jakakolwiek osoba, która wie,
    co należy uczynić, aby tego światłą dorzucić? Na owej kobiecie
    (tak, jak i na wiadomej ważce) nie zależy mi, ale chętnie dowiem
    się, jak inni radzą sobie z problemem tego typu.

    Próby składania kobiety z wielu warstw różnie obrobionych dają
    dobre efekty, ale droga wydaje się być czasochłonną ponad miarę. :)

    Nogi ma nieco skrwawione ;) trudami życia -- ale i to mnie nie niepokoi. :)

    Aparat wypluł z siebie zdjęcie jakieś takie.

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/Czarny/IMG_2429A/IMG_241
    0.JPG

    Oczywiście poza JPGiem aparat dał także CR2, Do obrabiania
    (jak widać) wybrałem CS5. :) DPP posypuje zdjęcia popiołem,
    podczas gdy CS jakby je maluje pędzlami. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2011-11-29 12:01:28
    Temat: Re: Dla mnie śliczna
    Od: "TomS" <t...@o...pl>

    Dla mnie nieostra, rozmyta jakaś...
    Zobacz tu:
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/pcat/363892/displa
    y/17161696

  • 34. Data: 2011-11-29 12:14:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TomS" jb2hj3$2hq$...@n...vectranet.pl

    > Dla mnie nieostra, rozmyta jakaś...
    > Zobacz tu:
    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/pcat/363892/displa
    y/17161696

    Widzę -- biała podstawka. Mam pomalować swoją podstawkę na biały kolor? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2011-11-29 12:14:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > http://www.leszekc.w.tkb.pl/Czarny/IMG_2429A/IMG_241
    0A_1.jpg
    > Śliczną, ale oszpeconą brakiem światła. :)

    A ten kucający koleś ma poprawić kompozycję? ;)
    Za dużo rozmyłeś.

> [...]
    > (tak, jak i na wiadomej ważce) nie zależy mi, ale chętnie dowiem
    > się, jak inni radzą sobie z problemem tego typu.

    Używają lampy ?

    > Oczywiście poza JPGiem aparat dał także CR2, Do obrabiania
    > (jak widać) wybrałem CS5. :) DPP posypuje zdjęcia popiołem,
    > podczas gdy CS jakby je maluje pędzlami. :)

    To może zacznij malować, zamiast pstrykać ?

    --
    Paweł

  • 36. Data: 2011-11-29 12:57:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DoQ" jb2ie4$cjr$...@m...internetia.pl

    0A_2.jpg
    0A_1.jpg

    > A ten kucający koleś ma poprawić kompozycję? ;)

    Koleś i kolesiowa. Stanowia oboje tajemnicę. :)

    > Za dużo rozmyłeś.

    Pytam o coś innego. O to, jak poprawić nieoświetloną twarz?
    Nie interesuje mnie możliwość powtórzenia zdjęcia (z cofaniem
    czasu lub bez cofania czasu) ale interesuje mnie możliwość
    poprawienie tego akurat zdjęcia.

    > Używają lampy ?

    A co zrobić teraz? Cofanie czasu do jesieni 2008 roku odpada.

    Właśnie staram się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2011-11-29 18:40:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > Widzę -- biała podstawka. Mam pomalować swoją podstawkę na biały kolor? ;)

    I tu przyczyna problemu z twoim zdjęciem, ostrzysz w podstawki.

    --
    Paweł

  • 38. Data: 2011-11-29 18:42:44
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > A co zrobić teraz? Cofanie czasu do jesieni 2008 roku odpada.

    Nic. Szkoda czasu.

    --
    Paweł

  • 39. Data: 2011-11-29 23:35:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DoQ" jb395e$81k$...@m...internetia.pl

    > Nic. Szkoda czasu.

    Szkoda czasu na rozmowy z ludźmi, którzy nie wiedzą, jak ,,ogolić'' tę brodę. :)
    Ja po prostu pociąłem na warstwy, każdą inaczej obrobiłem i nałożyłem te warstwy
    na siebie z uwzględnieniem częściowej przeźroczystości. Efekt jest zgodny
    z pożądanym, ale właśnie czasochłonność takiej obróbki skłania do
    szukania lepszych (a raczej -- prostszych) rozwiązań. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2011-11-29 23:48:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DoQ" jb391v$81k$...@m...internetia.pl

    > I tu przyczyna problemu z twoim zdjęciem, ostrzysz w podstawki.

    IMO problem jest taki:

    () takim jak Ty wydaje się, że postawiłem swoje najlepsze
    zdjęcia do podziwiania, ale spotkałem się z głosami
    krytycznymi

    () ja zaś naprawdę szukam pomysłu na podstawkę; najłatwiej
    przemalować ją na inny kolor lub przemienić różnymi
    kurwami (krzywymi -- nie wiem, dlaczego prosty_tutka
    jest krzywą...)

    Przepalony wystrzał armatni, podstawka ważki, szara twarzyczka...
    To są moje problemy. Nie zależy mi na tych akurat zdjęciach, ale
    na dowiedzeniu się, jak inni radzą sobie z problemami tego typu.

    Można kolesia usunąć w czasie pstrykania? Można, ale nie on jest problemem.
    Zwykle można dopalić lampą lub nawet ekranem? Można, ale co wówczas, gdy
    już nie można? Ważki nie mogę posadzić na lepszym tle, wystrzału nie ujmę
    HaDeeRem...

    To nie są zdjęcia artystyczne, nie są jakoś ważne emocjonalnie czy tematycznie.
    Nie interesuje mnie nauka fotografii w ogóle czy nauka trików lub szlifowanie
    warsztatu. Interesują mnie odpowiedzi na te pytania, które zadałem. Nie jestem
    nieśmiałym człowiekiem, którego trzeba zachęcić, ośmielić itd... Pytam o podstawkę,
    gdyż ona mnie interesuje. Nie jest tak, że pytam o podstawkę, ale jeśli trafię na
    delikatnych rozmówców, delikatnie ;) wypytam ich o inne sprawy...

    Mnie naprawdę interesują tutaj tylko te problemy: podstawka; szara twarz;