-
11. Data: 2019-03-22 10:22:23
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-22 o 00:26, z pisze:
> W dniu 2019-03-21 o 23:35, z pisze:
>
> Dla zagmatwania tematu napiszę że mój obecny diesel
> pali 4,3 (na trasie) do 5,7 (w zimie w mieście) l/100km ROPY
> Więc... Kto tu bardziej truje?
> Uturbiona benzynka 1,2 paląca 7-9 jest lepsza?
> Dłużej pojeździ i mniej wpłynie na środowisko sumarycznie z kosztem
> wytworzenia?
Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
Wiem, bo sam płacę za benzynę z własnych ciężko zarobionych pieniędzy.
Jakbym się postarał jechać oszczędnie, to by spaliła mniej.
A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
jeździ, niż od silnika. Tzn. nie do końca - jeżeli ktoś kupuje samochód
400 KM, to statystycznie obstawiam, że będzie spalał i emitował kilka
razy więcej zanieczyszczeń, niż kierujący samochodem 100 KM. Ale to
dlatego, że obywatel kierujący samochodem 400KM uprawia na moich oczach
styl jazdy PYTA-HEBEL, czyli rusza spod świateł z rykiem, rozpędza się w
kilka sekund do 150 i paręset metrów dalej hebluje przed kolejnymi
światłami. Obywatel poruszający się samochodem 100 KM toczy się 60
km/godz. mijając kolejne światła na zielonej fali.
-
12. Data: 2019-03-22 10:57:34
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
> jeździ, niż od silnika.
jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu 1,4
palę 5,7. MAX
Różnica jest i kropka ;-)
z
-
13. Data: 2019-03-22 11:26:15
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
> W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
>
>> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
>
> Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
>
>> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak się
>> jeździ, niż od silnika.
>
> jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
> dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu 1,4
> palę 5,7. MAX
> Różnica jest i kropka ;-)
Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie spalał
30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy, tylko
dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc patrząc z
punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien być za konie i
to rosnący wykładniczo.
-
14. Data: 2019-03-22 11:28:34
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: p...@g...com
--Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
obstawiam 1.4 tsi w golfie ale zeby tam wyciagnac 5l to trzeba zredukowac funkcje
zyciowe do minimum :-) spritmonitor podaje srednie 6,7 i 8 dla DSG
-
15. Data: 2019-03-22 14:26:46
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-22 o 11:28, p...@g...com pisze:
> --Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
>
> obstawiam 1.4 tsi w golfie ale zeby tam wyciagnac 5l to trzeba zredukowac funkcje
zyciowe do minimum :-)
>
5l/100 km spaliłem na trasie Warszawa - Płock - Warszawa. W jedną stronę
autostradą, powrót krajówkami. Prędkość bez szaleństw, ale nie jechałem
nigdzie mniej niż maksymalna dopuszczalna prędkość. W samochodzie były 3
osoby dorosłe i dziecko, włączona klimatyzacja, światła, radio.
-
16. Data: 2019-03-22 16:13:27
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: p...@g...com
Ja nie mogę jeździć za tirami bo przysypiam ;-)
-
17. Data: 2019-03-22 17:12:08
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-03-22 o 16:13, p...@g...com pisze:
> Ja nie mogę jeździć za tirami bo przysypiam ;-)
>
Gdybym jechał za TIRami, to pewnie spaliłbym poniżej 4 l/100 km.
-
18. Data: 2019-03-22 17:40:15
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: p...@g...com
I wtedy zostalbys mistrzem ;-)
http://premiummoto.pl/tdi-tsi-realne-spalanie-ile-pa
li-tdi-tsi/
-
19. Data: 2019-03-22 19:34:41
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: WS <L...@c...pl>
On Friday, March 22, 2019 at 8:35:54 AM UTC+1, p...@g...com wrote:
> https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/abgas-diesel-f
ahrverbote/dieselkauf-abgasnorm/hardware-nachruestun
gen/
>
> ha ha no tak jak przypuszczalem kutafony ustawili test pod 23C ... to sa jakies
jaja normalnie
>
> https://de.statista.com/statistik/daten/studie/5564/
umfrage/monatliche-durchschnittstemperatur-in-deutsc
hland/
>
> jeden pozytyw z tego (kolejnego juz oszustwa) teraz gamonie udowodnili ze rowniez
E6 (katalizatory SCR) to sciema i nie sa w stanie tego ogarnac :-)
Trudno tu mowic o oszutwach, te "normy" to przeciez pic na wode i wartosci wziete
spod duzego palca, np. wyznawcy teorii spiskowyh uwazaja, ze glownym celem bylo
przystopowanie/utrudnienie sprzedazy tanich pojazdow ze wschodu (tata...), ale niemom
tez sie nie udalo ich spelnic do konca ...
A norma mowi dokladnie jak sprawdzac, wiec w czym problem? Katalogowego zuzycia
paliwa tez w realu osiagnac sie nie da.
BTW Wspolczesne samochody przerobione w garazu na LPG emituja wiecej syfu niz na
benzynie.
-
20. Data: 2019-03-22 20:33:37
Temat: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
Od: p...@g...com
Yhy
tymczasem w USA padły następujące słowa:
"Drugiego skandalu VW nie przeżyje"
https://www.welt.de/wirtschaft/video190718187/Diesel
skandal-Thompson-warnt-VW-vor-weiteren-Rechtsverstoe
ssen.html?wtrid=onsite.onsitesearch
Imbecyle znów zaczynają kombinować bo jeśli Euro6 udaje się utrzymać tylko powyżej
23C to amerykańskich norm też raczej nie spełniają. Ok udało im się raz wydymać
klientów w Europie ale tym razem wpienieni Amerykanie naprawdę mogą ich wykończyć ;-)