  • Data: 2017-07-10 14:39:57
    Temat: Re: Discovery SC - wymiękłem...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:59629266$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ciekawostką jest fakt, że często dochodzi do dwukrotnego przeliczania
    > jednostek. Oryginalny artykuł naukowy napisany po angielsku jest coraz
    > częściej rezultatem pracy międzynarodowej grupy posługującej się
    > jednostkami
    > SI, ale w anglosaskim programie popularno-naukowym jednostki te są
    > przeliczane na tradycyjne, po czym przy emisji w innych krajach znowu
    > są przeliczane na SI - i za każdym razem inaczej zaokrąglane.

    Aż tak nie trafilem. A w tym przypadku chodziło mi o to, że jest sobie
    program, typu nasz "Uwaga pirat" z TVN, czy "Stop drogówka" z TV4, gdzie
    sobie pokazują, jak kierowcy w USA przekraczają prędkość i policjant takich
    łapie. Powiedzmy, że ograniczenie było do 30 mph, a jechał 45 mph, to
    uparcie zapodają, że "powinien jechać 50 kph, a jechał 75 kph" (i znów
    mniejsza o dokładność przeliczenia tutaj).
    Mnie takie coś zaciemnia przekaz, każe bowiem skupiać sie na wartości,
    zamiast na istocie sprawy.

    > Oczywiście najczęściej nie ma tego jak sprawdzić od ręki, bo wskazuje się
    > "źródło: portal-taki-a-taki.org" zamiast podać link do właściwego
    > artykułu.

    Lenistwo pewnie tym dyktuje... Choć zdarza się, że coś się gdzieś
    przyłapało, powiedzmy, że "w Krakowie", to pamiętamy, ale za "Chiny Ludowe"
    nie jesteśmy w stanie podlinkować konkretnego miejsca, czy np, w tym
    Krakowie Wola, to jest Justowska, czy Duchacka... Podobnie z ulicą.

    > Wypadałoby zauważyć, że takie podawanie źródła cytatów jest niewłaściwe
    > nie
    > tylko ze względu na konieczność dodatkowego wyszukiwania, ale też ze
    > wględu
    > na prawo autorskie - wskazanie samego portalu to za mało, trzeba wskazać
    > autora. Jeśli podawanie bezpośredniego linku do artykułu z jakichś powodów
    > jest niewskazane, trzeba podać tytuł i autora publikacji, tak jak to się
    > robi w przypadku czasopism.

    Zgadza się - często się spotykałem z zastrzeżeniem, że coś-tam-coś-tam można
    podać dalej, pod warunkiem podania tytułu i autora.

    Dziś chyba nici z mojej precyzji, cały dzień jestem jak pijany, parę minut
    przy kompie i znów śpię, bez złej woli, pardon... wybaczcie potknięcia.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.