  • Data: 2014-07-07 15:54:53
    Temat: Re: Diody 12V dwukolorowe
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:
    > W fabrycznej lampie chcesz zmieniac ? Moze byc trudno.
    > Raczej doklej jakas lampke dzienna do cofania.
    >
    > J.

    Właśnie to chciałem napisać - nie wolno modyfikować fabrycznych świateł
    zewnętrznych samochodu. Tzn. można ale tylko na zasadzie wymiany na
    reflektor homologowany do konkretnego typu auta. Żadne podmiany diod,
    żadne zamiany żarówek na diody itp.
    W razie durnej stłuczki, gdy tylko zostanie stwierdzone, że kierowca
    miał nielegalnie (tzn. bez homologacji) światła, natychmiast wina
    znajdzie sie po stronie modyfikującego. Nawet jeżeli to jest absurdalne,
    to zawsze się okaże, że te zmodyfikowane światła wyglądały jakoś
    inaczej, oślepiły i dlatego wjechał w kufer itp.
    Jedyne co jest na razie w dużej dowolności, to tzw. światła dzienne. Tu
    jest wolna amerykanka. Nawet w miejskich autobusach w moim mieście
    wstawili takie malutkie lampki. Niejedna osobówka ma większe i wszystko
    jest OK a świateł prawie nie widać na tle wielkiej ściany przedniej
    autobusu. Ale tylko to jest na razie dopuszczalne i legalnie robione po
    swojemu.
    Maciek