  • Data: 2020-09-16 14:08:48
    Temat: Re: Dieselgate czyli ciemna strona niemieckiej motoryzacji
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/09/2020 12:43, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup

    > Albo tyle samo, jesli twoj diesel spelnia RDE2, cokolwiek to znaczy.
    > A VW spelniaja czy uznaja, ze nie ? :-)

    Wlasnie sam jestem ciekaw, a nie mam nikogo z VW zarejestrowanym po
    2017, tzn jest kilkanascie domow dalej rodzina, ktora ma dwa ale ich nie
    znam wiec nie bede im dupy zawracal. W kazdym razie wyglada na to, ze
    moja Insignia spelnia RDE2 bo place ~150/rok.

    -cars-registered-on-or-after-1-march-2001

    > To chyba tez "co jest" ale dla starszych pojazdow. I znow rowne skladki,
    > tylko pewnie diesel w tansza grupe wpada.
    >
    > Tylko moment - za nowy samochod z emisja 160g CO2/km zaplace 540 lub
    > nawet 870 funtow, a za stary 195 ?
    > To bede jezdzil starym :-)
    > Chyba, ze to taki drobny nacisk - kup sobie taki 150g, zaplacisz 215,
    > albo 130g - to tylko 175.
    >
    > Tak swoja droga to ciekawe czemu dawniej diesle byly tansze.
    > -rzad ocenial, ze mniej palą i mniej CO2 emitują ?
    > -czy "diesle to samochody  uzytkowe, jak je opodatkujemy to inflacja
> [...]

    Zaplacisz wiecej przy rejestracji. Za swoj stary (194g) placilem z tego
    co pamietam ?270/rok, a i ubezpieczenie bylo o ~?200 rok wyzsze. Mimo to
    chetnie bym go trzymal ale zaczal sie sypac.