  • 51. Data: 2017-06-21 21:42:28
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 10 godzin czy ile przewidujesz na akceptowalną przerwę w 1000 km podróży?

    Przecież nikt tutaj nie piszę, żebyś zastąpił swojego tira w pracy
    elektrykiem :-) My rozmawiamy o aucie do dojeżdżania do pracy dla
    typowego Kowalskiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2017-06-21 21:44:08
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 21 Jun 2017 21:40:27 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:

    >Elektryka tak samo możesz doładowywać i
    >zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.

    Ale wiesz że nie każdy ma dostęp do gniazda tam, gdzie parkuje auto na
    noc?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 53. Data: 2017-06-21 22:51:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-06-2017 o 21:42, Mateusz Bogusz pisze:

    > Przecież nikt tutaj nie piszę, żebyś zastąpił swojego tira w pracy
    > elektrykiem :-) My rozmawiamy o aucie do dojeżdżania do pracy dla
    > typowego Kowalskiego.

    No ja jestem typowym Kowalskim i oprócz pracy lubię też wyjechać
    samochodem na wakacje.
    Miałbym z tego zrezygnować w imię czego niby?

  • 54. Data: 2017-06-21 22:55:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-06-2017 o 19:18, J.F. pisze:

    > A jaka roznica gdzie ? 10h jest 10h :-)

    No to jak 5 h pojedziesz bo się aku skończy, a potem po podłączeniu do
    gniazdka (zwykłego jako się rzekło) masz 10 h przerwę, to ten nocleg
    wypada właśnie po 5 h podróży.......

    > No dobra, moge w jeden dzien zrobic powiedzmy 800,

    Elektrykiem z 10 h ładowaniem w trakcie?
    To już Ci wyjdzie z 18h.
    Jak dla mnie za dużo na jeden dzień.

    > Tylko z LPG to mialem bak benzyny w zapasie.
    > Zasieg wiekszy niz w dieslu :-)

    Zgadza się - ale po drodze do Włoch, gdzie paliwo DUŻO droższe, to już
    był problem.
    Przy elektryku będzie 10 razy większy.

  • 55. Data: 2017-06-21 23:09:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2017 o 21:40, Mateusz Bogusz pisze:

    > Ty w ogóle widzisz co piszesz? Jak masz prawie pełny i lejesz do pełna,
    > to nalewasz kilka litrów tak?

    Ale dopuszczasz do siebie myśl, że bak można w jeden dzień wyjździć?

    > Udajesz czy trzeba kawę na ławę wykładać? Jak mają dwa, to w razie
    > wakacji mają ten drugi spalinowy.

    Nie - nie udaję. Wady elektryka nie mają znaczenia jeśli w razie czego
    masz drugi samochód. W sumie jeśli zamiast elektryka masz powiedzmy
    grzechotkę to też działa tak samo:P Możesz sobie pogrzechotać a jak
    potrzebujesz samochód... to wziąć samochód. Genialne.

    > W domach mieszka ponad 40% Polaków -
    > http://www.forbes.pl/wiecej-polakow-mieszka-w-mieszk
    aniach-czy-w-domach-,artykuly,156834,1,1.html

    I z tych 40% potrzebujesz drugi samochód , powiedzmy że ma 30%. 30% z
    20% to jakieś marne pojedyncze procenty wychodzą.

    > Bo elektryk został wymyślony do miasta, a nie w trasy.

    Co go generalnie dyskawalifikuje jako samochód ogólnego przeznaczenia.

    > Jakie nie odpala? Te 30 dni to urlop i wtedy bierzemy drugie auto, które
    > i tak jest.

    Poważnie? A ja mam jednio a nie dwa. Jak mam jedno i mam mieć zamiast
    tego dwa to gdzie eco (wszytko jedno od ekonomii czy ekologii)?

    Shrek

  • 56. Data: 2017-06-22 19:17:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

    > No mi się zdaża w normalnym użytkowaniu tankować do pełna rano mając pełen
    > bak. Więc tak w normalnym użytkowaniu cały bak. Czemu nie?

    Ty w ogóle widzisz co piszesz? Jak masz prawie pełny i lejesz do pełna,
    to nalewasz kilka litrów tak? Elektryka tak samo możesz doładowywać i
    zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.
    ---
    Ze zwykłego gniazdka to się ładuje zabawkowego Twizy

> [...]
    > występuje. Genialne;)

    Udajesz czy trzeba kawę na ławę wykładać? Jak mają dwa, to w razie
    Ale zastanów się, po co właściwie używać elektryka jak ma się normalny
    samochód ?

> [...]
    > Jak podłączysz jeden to uciągnie (choć nie ma nic wspólnego z
    > superchargerem) jak setki, to dziesiątki samochodów to po prostu wywali
    > zabezpieczenia. Trochę lepiej z tymi skrzynkami, ale też nie różowo.
    > Ogólnie znakomitej większosć aut nie ma gdzie podłączyć.

    > A ja widzę - większość ludności miejskiej nie mieszka w domkach.

    W domach mieszka ponad 40% Polaków -
    http://www.forbes.pl/wiecej-polakow-mieszka-w-mieszk
    aniach-czy-w-domach-,artykuly,156834,1,1.html

    > Ale nie ma co wyolbrzymiać - ładowanie jest ich słabą stroną i tyle.

    Bo elektryk został wymyślony do miasta, a nie w trasy.
    Elektryk nie został wymyślony ani do miasta ani w trasy tylko po to by był
    :-) Nadaje się do miasta.

> [...]
    > wada"? No problem bo masz drugi, czy wieszałbyś psy na marce?

    Jakie nie odpala? Te 30 dni to urlop i wtedy bierzemy drugie auto, które
    No ale pomyśl, gdyby elektryk był dobry to by były dwa elektryki a nie
    elektryk i normalny samochód.

  • 57. Data: 2017-06-22 19:18:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik xx

> [...]
    >zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.

    Ale wiesz że nie każdy ma dostęp do gniazda tam, gdzie parkuje auto na
    Gdyby dało się ładować z gniazdka i skoro 40% ludzie mieszka w domach to
    raczej nie byłoby problemu gniazdka.

  • 58. Data: 2017-06-22 19:31:30
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    re w

    > Gdyby dało się ładować z gniazdka

    gdyby...

    > i skoro 40%

    Pokażesz oczywiście wyliczenia na te 40%,

    > ludzie mieszka w domach

    domach opieki społecznej, domach z mieszkaniami komunalnymi, domach na
    wsi...

    Co rozumiesz jako mieszkanie w domach, i dlaczego 40%

    --
    'Tom N'

  • 59. Data: 2017-06-22 19:39:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ze zwykłego gniazdka to się ładuje zabawkowego Twizy

    Każdy orze jak może. Ja mam gniazdo 400V 16kW w garażu i zapewne sporo
    ludzi co mieszka w domach, też jakąś siłę ma.

    > Ale zastanów się, po co właściwie używać elektryka jak ma się normalny
    > samochód ?

    Bo jest tańszy w eksploatacji?

    > No ale pomyśl, gdyby elektryk był dobry to by były dwa elektryki a nie
    > elektryk i normalny samochód.

    Setki tysięci ludzi pracuje w strefach ekonomicznych w Polsce. Czy to
    znaczy, że praca tam jest fajna, lekka i przyjemna? Z mojej perspektywy,
    największą bolączka elektryka jest jego cena. W rodzinie są dwa
    samochody, dlatego zasięgiem się nie przejmuje. Jeżeli będziemy jechać
    na wakacje, to weźmiemy spalinowy. Jeżeli będę musiał dzisiaj wyjeździć
    cały bak to wezmę spalinowy, a żona pojedzie dzisiaj elektrykiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 60. Data: 2017-06-22 19:41:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Co rozumiesz jako mieszkanie w domach, i dlaczego 40%

    Przeczytaj kilka postów wyżej, to będziesz wiedział skąd się wziął ten
    procent i jaka jest definicja mieszkania w domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz