-
51. Data: 2017-06-21 21:42:28
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> 10 godzin czy ile przewidujesz na akceptowalną przerwę w 1000 km podróży?
Przecież nikt tutaj nie piszę, żebyś zastąpił swojego tira w pracy
elektrykiem :-) My rozmawiamy o aucie do dojeżdżania do pracy dla
typowego Kowalskiego.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
52. Data: 2017-06-21 21:44:08
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: j...@i...pl
On Wed, 21 Jun 2017 21:40:27 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
wrote:
>Elektryka tak samo możesz doładowywać i
>zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.
Ale wiesz że nie każdy ma dostęp do gniazda tam, gdzie parkuje auto na
noc?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
53. Data: 2017-06-21 22:51:53
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 21-06-2017 o 21:42, Mateusz Bogusz pisze:
>> 10 godzin czy ile przewidujesz na akceptowalną przerwę w 1000 km podróży?
>
> Przecież nikt tutaj nie piszę, żebyś zastąpił swojego tira w pracy
> elektrykiem :-) My rozmawiamy o aucie do dojeżdżania do pracy dla
> typowego Kowalskiego.
No ja jestem typowym Kowalskim i oprócz pracy lubię też wyjechać
samochodem na wakacje.
Miałbym z tego zrezygnować w imię czego niby?
-
54. Data: 2017-06-21 22:55:30
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 21-06-2017 o 19:18, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oie5go$m5k$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 21-06-2017 o 17:50, J.F. pisze:
>>>> 10 godzin czy ile przewidujesz na akceptowalną przerwę w 1000 km
>>>> podróży?
>>
>>> No, 1000km to akurat tyle, ze mozna sie zastanowic nad noclegiem,
>> Ale już w połowie tego dystansu?
>
> A jaka roznica gdzie ? 10h jest 10h :-)
No to jak 5 h pojedziesz bo się aku skończy, a potem po podłączeniu do
gniazdka (zwykłego jako się rzekło) masz 10 h przerwę, to ten nocleg
wypada właśnie po 5 h podróży.......
>
> No dobra, moge w jeden dzien zrobic powiedzmy 800,
Elektrykiem z 10 h ładowaniem w trakcie?
To już Ci wyjdzie z 18h.
Jak dla mnie za dużo na jeden dzień.
>> Kiedyś tak w Austrii czy Niemczech bywało nawet z lpg.
>
> Tylko z LPG to mialem bak benzyny w zapasie.
> Zasieg wiekszy niz w dieslu :-)
Zgadza się - ale po drodze do Włoch, gdzie paliwo DUŻO droższe, to już
był problem.
Przy elektryku będzie 10 razy większy.
-
55. Data: 2017-06-21 23:09:28
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 21.06.2017 o 21:40, Mateusz Bogusz pisze:
>> No mi się zdaża w normalnym użytkowaniu tankować do pełna rano mając
>> pełen bak. Więc tak w normalnym użytkowaniu cały bak. Czemu nie?
>
> Ty w ogóle widzisz co piszesz? Jak masz prawie pełny i lejesz do pełna,
> to nalewasz kilka litrów tak?
Ale dopuszczasz do siebie myśl, że bak można w jeden dzień wyjździć?
>> Czyli zasięg i czas ładowania nie jest żadnym problemem - wystarczu
>> mieć drugi normalny samochód i elektryka nie używać - wtedy problem
>> nie występuje. Genialne;)
>
> Udajesz czy trzeba kawę na ławę wykładać? Jak mają dwa, to w razie
> wakacji mają ten drugi spalinowy.
Nie - nie udaję. Wady elektryka nie mają znaczenia jeśli w razie czego
masz drugi samochód. W sumie jeśli zamiast elektryka masz powiedzmy
grzechotkę to też działa tak samo:P Możesz sobie pogrzechotać a jak
potrzebujesz samochód... to wziąć samochód. Genialne.
>> A ja widzę - większość ludności miejskiej nie mieszka w domkach.
>
> W domach mieszka ponad 40% Polaków -
> http://www.forbes.pl/wiecej-polakow-mieszka-w-mieszk
aniach-czy-w-domach-,artykuly,156834,1,1.html
I z tych 40% potrzebujesz drugi samochód , powiedzmy że ma 30%. 30% z
20% to jakieś marne pojedyncze procenty wychodzą.
>> Ale nie ma co wyolbrzymiać - ładowanie jest ich słabą stroną i tyle.
>
> Bo elektryk został wymyślony do miasta, a nie w trasy.
Co go generalnie dyskawalifikuje jako samochód ogólnego przeznaczenia.
>> Ale 30 dni w roku ujawni się wada dyskwalifikująca go w praktyce jako
>> samochód. Co byś powiedział jakby jeden z twoich samochodów co 10
>> dzień nie odpalał, a producent odpowiadał "ten typ tak ma i nie jest
>> to żadna wada"? No problem bo masz drugi, czy wieszałbyś psy na marce?
>
> Jakie nie odpala? Te 30 dni to urlop i wtedy bierzemy drugie auto, które
> i tak jest.
Poważnie? A ja mam jednio a nie dwa. Jak mam jedno i mam mieć zamiast
tego dwa to gdzie eco (wszytko jedno od ekonomii czy ekologii)?
Shrek
-
56. Data: 2017-06-22 19:17:20
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Mateusz Bogusz"
> No mi się zdaża w normalnym użytkowaniu tankować do pełna rano mając pełen
> bak. Więc tak w normalnym użytkowaniu cały bak. Czemu nie?
Ty w ogóle widzisz co piszesz? Jak masz prawie pełny i lejesz do pełna,
to nalewasz kilka litrów tak? Elektryka tak samo możesz doładowywać i
zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.
---
Ze zwykłego gniazdka to się ładuje zabawkowego Twizy
> Czyli zasięg i czas ładowania nie jest żadnym problemem - wystarczu mieć
> drugi normalny samochód i elektryka nie używać - wtedy problem nie
> występuje. Genialne;)
Udajesz czy trzeba kawę na ławę wykładać? Jak mają dwa, to w razie
wakacji mają ten drugi spalinowy.
---
Ale zastanów się, po co właściwie używać elektryka jak ma się normalny
samochód ?
> To są tak zwane "gniazdka breeamowskie" BREEAM to "ekologiczny" certyfikat
> budynku. Więc gniazdka instaluje się na sztukę, zeby były do certyfikatu.
> Jak podłączysz jeden to uciągnie (choć nie ma nic wspólnego z
> superchargerem) jak setki, to dziesiątki samochodów to po prostu wywali
> zabezpieczenia. Trochę lepiej z tymi skrzynkami, ale też nie różowo.
> Ogólnie znakomitej większosć aut nie ma gdzie podłączyć.
>
>> Pod domem na podwórku, w garażu - nie widzę problemu.
>
> A ja widzę - większość ludności miejskiej nie mieszka w domkach.
W domach mieszka ponad 40% Polaków -
http://www.forbes.pl/wiecej-polakow-mieszka-w-mieszk
aniach-czy-w-domach-,artykuly,156834,1,1.html
>>> I wiele innych zalet. Ma też niestety wady, które ignorujesz.
>>
>> A ja mam wrażenie, że specjalnie niektóre z nich usilnie staracie się
>> wyolbrzymiać.
>
> Ale nie ma co wyolbrzymiać - ładowanie jest ich słabą stroną i tyle.
Bo elektryk został wymyślony do miasta, a nie w trasy.
---
Elektryk nie został wymyślony ani do miasta ani w trasy tylko po to by był
:-) Nadaje się do miasta.
>> Tak samo z samochodem, 320/350 razy w roku potrzebuje przejechać 15km
>> dziennie.
>
> Ale 30 dni w roku ujawni się wada dyskwalifikująca go w praktyce jako
> samochód. Co byś powiedział jakby jeden z twoich samochodów co 10 dzień
> nie odpalał, a producent odpowiadał "ten typ tak ma i nie jest to żadna
> wada"? No problem bo masz drugi, czy wieszałbyś psy na marce?
Jakie nie odpala? Te 30 dni to urlop i wtedy bierzemy drugie auto, które
i tak jest.
---
No ale pomyśl, gdyby elektryk był dobry to by były dwa elektryki a nie
elektryk i normalny samochód.
-
57. Data: 2017-06-22 19:18:48
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik xx
>Elektryka tak samo możesz doładowywać i
>zajmie to 2-3h ze zwykłego gniazdka w nocy.
Ale wiesz że nie każdy ma dostęp do gniazda tam, gdzie parkuje auto na
noc?
---
Gdyby dało się ładować z gniazdka i skoro 40% ludzie mieszka w domach to
raczej nie byłoby problemu gniazdka.
-
58. Data: 2017-06-22 19:31:30
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
re w
<news:oigu5p$pf5$1@mx1.internetia.pl>:
> Gdyby dało się ładować z gniazdka
gdyby...
> i skoro 40%
Pokażesz oczywiście wyliczenia na te 40%,
> ludzie mieszka w domach
domach opieki społecznej, domach z mieszkaniami komunalnymi, domach na
wsi...
Co rozumiesz jako mieszkanie w domach, i dlaczego 40%
--
'Tom N'
-
59. Data: 2017-06-22 19:39:35
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Ze zwykłego gniazdka to się ładuje zabawkowego Twizy
Każdy orze jak może. Ja mam gniazdo 400V 16kW w garażu i zapewne sporo
ludzi co mieszka w domach, też jakąś siłę ma.
> Ale zastanów się, po co właściwie używać elektryka jak ma się normalny
> samochód ?
Bo jest tańszy w eksploatacji?
> No ale pomyśl, gdyby elektryk był dobry to by były dwa elektryki a nie
> elektryk i normalny samochód.
Setki tysięci ludzi pracuje w strefach ekonomicznych w Polsce. Czy to
znaczy, że praca tam jest fajna, lekka i przyjemna? Z mojej perspektywy,
największą bolączka elektryka jest jego cena. W rodzinie są dwa
samochody, dlatego zasięgiem się nie przejmuje. Jeżeli będziemy jechać
na wakacje, to weźmiemy spalinowy. Jeżeli będę musiał dzisiaj wyjeździć
cały bak to wezmę spalinowy, a żona pojedzie dzisiaj elektrykiem.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
60. Data: 2017-06-22 19:41:42
Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Co rozumiesz jako mieszkanie w domach, i dlaczego 40%
Przeczytaj kilka postów wyżej, to będziesz wiedział skąd się wziął ten
procent i jaka jest definicja mieszkania w domu.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz