  • 31. Data: 2017-06-17 21:36:04
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote:

    > Musi być mniej. To czy jest to inna sprawa.

    Prawa przyrody o tym zadecydują...
    Im więcej CO2 tym mieszanka i spalanie bardziej stechiometryczne, zatem
    automatycznie będzie mniej sadzy i mniej CO.

  • 32. Data: 2017-06-19 00:16:18
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-06-14 09:05, p...@g...com wrote:
    > --Wszystko zależy od tego kto ma lepszy PijaR ;)
    >
    > wystarczy sie zastanowic przez kogo ? UE sie skompromitowala przy Dieselgate i
    tylko w USA nadzieja a tam jak wiadomo Toyota wycofala sie z diesla. Sprawy sadowe
    moga sie przeciagac ale koniec diesla jest przesadzony to juz tylko kwestia czasu.

    Przesadzony bo hybrydowe gówna trzeba ludziom wciskać. Gdyby nie próby
    uwalenia (być może udane) diesla przy zielonym stoliku to hybrydy i inne
    elektryczne badziewie jeszcze przez wiele lat nie miałyby racji bytu -
    przynajmniej z ekonomicznego punktu widzenia.

    --
    mk4

  • 33. Data: 2017-06-19 22:34:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ostatnio zrobiłem 1300km w jeden dzień i nie jest to rekord. Daj coś w
    > zamian i to teraz.

    I nie musiałeś tankować?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-06-19 23:56:17
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 19 Jun 2017 22:34:33 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:

    >I nie musiałeś tankować?

    No rzeczywiście, porównanie tankowania do ładowania akumulatorów. Ile
    trwa tankowanie? A ile ładwoanie, nawet tym superczardżerem Tesli? Nie
    czujesz różnicy?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 35. Data: 2017-06-20 18:30:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No rzeczywiście, porównanie tankowania do ładowania akumulatorów. Ile
    > trwa tankowanie? A ile ładwoanie, nawet tym superczardżerem Tesli? Nie
    > czujesz różnicy?

    Równie dobrze mogłeś napisać, że Ty słyszysz ultradźwięki wytwarzane
    przez uzwojenie silnika elektrycznego i dlatego "elektryki" są be. W obu
    przypadkach te problemy są tak abstrakcyjnego dla większości pozostałych
    ludzi, że szkoda w ogóle gadać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-06-20 19:05:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 18:30, Mateusz Bogusz pisze:

> [...]
    > przez uzwojenie silnika elektrycznego i dlatego "elektryki" są be. W obu
    > przypadkach te problemy są tak abstrakcyjnego dla większości pozostałych

    Poważnie nie ma problemu z tym, że ładowanie trwa 40 minut i dajmy na to
    jest 5 osób w kolejce?

    Shrek

  • 37. Data: 2017-06-20 19:35:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > przez uzwojenie silnika elektrycznego i dlatego "elektryki" są be. W obu
    > przypadkach te problemy są tak abstrakcyjnego dla większości pozostałych

    Da się po polsku o co Ci chodzi?

  • 38. Data: 2017-06-20 21:16:28
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 20 Jun 2017 19:05:49 +0200, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Poważnie nie ma problemu z tym, że ładowanie trwa 40 minut i dajmy na to
    >jest 5 osób w kolejce?

    No skąd? Przecież zawsze może zrobić sobie przerwę w podróży ;)
    To mi przypomina auta z CNG. Kiedyś czytałem, że w jednym z miast
    stacja CNG jest tylko na bazie MPK czy jak to się tam nazywa. I trafic
    na pusty dystrybutor nie jest łatwo, bo tankowanie jedengo autobusu
    trwa około godziny :)

  • 39. Data: 2017-06-20 21:56:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Poważnie nie ma problemu z tym, że ładowanie trwa 40 minut i dajmy na to
    > jest 5 osób w kolejce?

    Jakie kolejki? Jest wręcz przeciwnie, elektryka możesz "tankować"
    *wszędzie* gdzie tylko jest gniazdko. Nie trzeba jeździć na żadne stacje.

    a) dużo rodzin posiada dwa lub więcej samochodów, a na wakacje zazwyczaj
    jedzie się jednym

    b) zdecydowana większość z nich jeździ codziennie dom-praca-sklep-dom <
    30km więc na upartego takiego nissana lefa można ładować raz na tydzień

    c) 9/10 osób będzie taki samochód traktować jak telefon - czyli gdy
    wrócą do domu, to podłączą wtyczkę 230V więc taki samochód nie będzie
    odstawał "gotowością bojową" od spalinowego

    - odpada pierdolencja ze wszystkimi olejami, filtrami, wtryskami...
    - nie trzeba nic rozgrzewać, wsiadasz i wciskasz gaz do dechy
    - masz dwa bagażniki

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2017-06-20 22:06:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2017 o 21:56, Mateusz Bogusz pisze:

    > Jakie kolejki? Jest wręcz przeciwnie, elektryka możesz "tankować"
    > *wszędzie* gdzie tylko jest gniazdko. Nie trzeba jeździć na żadne stacje.

    Nie można, bo ze zwykłego gniazdka trwa to wieki. A i uwierz, że ze
    zwykłego gniazdka nie pociągniesz 16A. Znaczy pociągniesz, pod
    warunkiem, ze sąsiad też nie pociągnie;)

    > a) dużo rodzin posiada dwa lub więcej samochodów, a na wakacje zazwyczaj
    > jedzie się jednym

    No i? Co to pomaga w ładowaniu? Ja mam samochód i motocykl i
    rzeczywiście na raz jeżdze jednym. Ale ni diabła przez to szybciej się
    nie tankuje:P

    > c) 9/10 osób będzie taki samochód traktować jak telefon - czyli gdy
    > wrócą do domu, to podłączą wtyczkę 230V więc taki samochód nie będzie
    > odstawał "gotowością bojową" od spalinowego

    Jasne do latarni sobie podłączą.

    > - odpada pierdolencja ze wszystkimi olejami, filtrami, wtryskami...
    > - nie trzeba nic rozgrzewać, wsiadasz i wciskasz gaz do dechy
    > - masz dwa bagażniki

    I wiele innych zalet. Ma też niestety wady, które ignorujesz.

    Shrek