eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dieselgate VW ciag dalszy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 182

  • 121. Data: 2017-06-24 20:28:14
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2017 o 20:20, Pszemol pisze:
    > "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:oim9fc$g4$6@node1.news.atman.pl...
    >> W dniu 24.06.2017 o 19:56, Pszemol pisze:
    >>>> po prostu mylisz się.
    >>>
    >>> Ty się mylisz.
    >>
    >> To by było tyle o argumentach.
    >
    > Ty przedstawiłeś jakieś? Czy mi powiedziałeś że się mylę?

    Przedstawiłem - wczoraj w okolicy 18.50 dostałeś linki jak się robi
    bilans mocy dla mieszkaniówki i konkretne moce RPZ zasilających
    Warszawę. Nie - infrastruktura nie jest przygotowana na elektyczne
    samochody.

    >> Myślisz, że kupno Mercedesa czyt BMW to już nie z potrzeby posiadania
    >> samochodu? No to sałabo musi być u was w Stanach, skoro BMW to nie
    >> wiadomo co. U nas mówi się na to bolid młodzieży wiejskiej.
    >
    > BMW jest kupowane dla zabawy, bo przecież mógł ktoś kupić Dacie lub Skodę.

    Aha. A twój Accord to kupiłeś bo potrzebowałeś samochodu, czy dla
    zabawy? no bo przecież mogłeś kupić jakiego stam złoma (nie wiem co u
    was robi za "naszą" ładę czy sejczento)

    >> Problem w tym, że powoli próbują mnie zmuszać poprzez utrudnianie
    >> korzystania z klasycznych samochodów.
    >
    > Bo klasyczne samochody to śmierdziuchy i wcześniej czy później
    > wyjdą z użycia. Tak jak wyszły z użycia dwusuwy. Pamiętasz je jeszcze?

    Pamiętam. A teraz jeszcze raz poproszę, żebyś wymienił te zalety
    elektryków. Przypomnę tylko w temacie wątku, że Euro 6 też miało byc
    lekarstwem na "śmierdzące" Euro 5.

    Shrek



  • 122. Data: 2017-06-24 20:29:32
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2017 o 20:24, Pszemol pisze:

    >> Przy czym to wielu jest dalej niewiele znaczącą mniejszością.
    >
    > I to Cię cieszy czy smuci? :-)
    >
    >> Przy okazji - napisz jeszcze raz
    >
    > Jeszcze raz? A czemu?
    > Masz jakieś trudności z utrzymaniem informacji w pamięci?

    Po prostu nie przypominam sobie, żeby oprócz tych 3 sekund do 100 ktoś
    coś logicznego napisał na temat zalet.

    Taniej nie jest, ekologiczniej nie jest, problemów mnóstwo - gdzie te
    zalety?

    Shrek


  • 123. Data: 2017-06-24 21:24:05
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Tak, elektryki są w Norwegii bardzo popularne. Tyle, że rzadko kto ma tylko 1 auto,
    drugie zazwyczaj jest spalinowe albo jakąś hybrydą.
    Dodatkowo, większość mieszka w domach, gdzie o miejsce do ładowania stosunkowo łatwo.
    Są też parkingi dla elektryków z ładowarkami(coś jak stacja paliw). Pod blokami też
    często są punkty ładowania dla kilku aut.
    No i statystyczny Norweg ma znacząco inne dochody od Kowalskiego. Poza tym, w oni na
    codzień nie robią aż tylu km, kraj podobny obszarem do Polski, ale większość mieszka
    na wybrzeżu w miastach i tam się porusza na codzień.


  • 124. Data: 2017-06-24 22:52:31
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2017 o 21:24, Przemyslaw P. pisze:

    > No i statystyczny Norweg ma znacząco inne dochody od Kowalskiego. Poza tym, w oni
    na codzień nie robią aż tylu km, kraj podobny obszarem do Polski, ale większość
    mieszka na wybrzeżu w miastach i tam się porusza na codzień.


    A przede wszytkim jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
    Elektryki są tam mocno faworyzowane przez różne preferencje podatkowo
    celne i inne udogodnienia.

    Shrek


  • 125. Data: 2017-06-24 23:14:07
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:oimavt$g4$8@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 24.06.2017 o 20:20, Pszemol pisze:
    >> "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    >> news:oim9fc$g4$6@node1.news.atman.pl...
    >>> W dniu 24.06.2017 o 19:56, Pszemol pisze:
    >>>>> po prostu mylisz się.
    >>>>
    >>>> Ty się mylisz.
    >>>
    >>> To by było tyle o argumentach.
    >>
    >> Ty przedstawiłeś jakieś? Czy mi powiedziałeś że się mylę?
    >
    > Przedstawiłem - wczoraj w okolicy 18.50 dostałeś linki jak się robi bilans
    > mocy dla mieszkaniówki i konkretne moce RPZ zasilających Warszawę. Nie -
    > infrastruktura nie jest przygotowana na elektyczne samochody.

    Jest przygotowana, tylko nie na wymianę wszystkich benzyniaków na raz.

    >>> Myślisz, że kupno Mercedesa czyt BMW to już nie z potrzeby posiadania
    >>> samochodu? No to sałabo musi być u was w Stanach, skoro BMW to nie
    >>> wiadomo co. U nas mówi się na to bolid młodzieży wiejskiej.
    >>
    >> BMW jest kupowane dla zabawy, bo przecież mógł ktoś kupić Dacie lub
    >> Skodę.
    >
    > Aha. A twój Accord to kupiłeś bo potrzebowałeś samochodu, czy dla zabawy?
    > no bo przecież mogłeś kupić jakiego stam złoma (nie wiem co u was robi za
    > "naszą" ładę czy sejczento)

    No właśnie kupiłem sobie dla radochy. Tak samo jak Acurę TL-S.
    Gdzie widzisz jakiś problem? Ludzie bardzo często kupują auta dla radochy.

    >>> Problem w tym, że powoli próbują mnie zmuszać poprzez utrudnianie
    >>> korzystania z klasycznych samochodów.
    >>
    >> Bo klasyczne samochody to śmierdziuchy i wcześniej czy później
    >> wyjdą z użycia. Tak jak wyszły z użycia dwusuwy. Pamiętasz je jeszcze?
    >
    > Pamiętam. A teraz jeszcze raz poproszę, żebyś wymienił te zalety
    > elektryków. Przypomnę tylko w temacie wątku, że Euro 6 też miało byc
    > lekarstwem na "śmierdzące" Euro 5.

    Po co ja mam jeszcze raz wymieniać jak Ty sobie możesz jeszcze raz
    przeczytać?


  • 126. Data: 2017-06-25 08:54:34
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2017 o 23:14, Pszemol pisze:

    >>> Ty przedstawiłeś jakieś? Czy mi powiedziałeś że się mylę?
    >>
    >> Przedstawiłem - wczoraj w okolicy 18.50 dostałeś linki jak się robi
    >> bilans
    >> mocy dla mieszkaniówki i konkretne moce RPZ zasilających Warszawę. Nie -
    >> infrastruktura nie jest przygotowana na elektyczne samochody.
    >
    > Jest przygotowana, tylko nie na wymianę wszystkich benzyniaków na raz.

    Czyli nie jest. Jest przygotowana na to, że kilku hipsterów kupi tesle -
    na nic więcej.

    >> Aha. A twój Accord to kupiłeś bo potrzebowałeś samochodu, czy dla zabawy?
    >> no bo przecież mogłeś kupić jakiego stam złoma (nie wiem co u was robi za
    >> "naszą" ładę czy sejczento)
    >
    > No właśnie kupiłem sobie dla radochy.

    A co w takim accordzie jest zabawnego? I jaki masz do jeżdzenia na codzień?

    > Tak samo jak Acurę TL-S.
    > Gdzie widzisz jakiś problem? Ludzie bardzo często kupują auta dla radochy.

    Nie widzę. Kupuj sobie co chcesz. Tylko nie traktuj argumentów za kupnem
    zabawki jako argumentu za kupnem konkretnego modelu samochodu. A już
    zwłaszcza nie próbuj rynku regulować pod swoją zabawkę (bo o tym tak
    naprawdę jest watek).

    > Po co ja mam jeszcze raz wymieniać jak Ty sobie możesz jeszcze raz
    > przeczytać?

    Czyli poza 3 do 100 i "są cichsze" nie ma.

    Shrek


  • 127. Data: 2017-06-25 09:19:32
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2017-06-24 21:24, Przemyslaw P. wrote:
    > Tak, elektryki są w Norwegii bardzo

    I to mnie rozwala - kraj gdzie mieszka z 5 mln ludzi...

    Absolutnie w niczym nie jest reprezentatywny. Dokładając gęstość
    zaludnienia jest to jeszcze bardziej prawdziwe.

    --
    mk4


  • 128. Data: 2017-06-25 10:09:21
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Jun 2017 19:39:35 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Bo jest tańszy w eksploatacji?

    No nie wiem. W wątku z Zacharen i Tesla obok jest mowa o codziennym
    ładowaniu 7 godz mocą 11kW. 0.5*11*7 daje 38zl dziennie. W miesiącu
    wychodzi ~1100, tyle ma paliwo nie wydaję.

    --
    Marek


  • 129. Data: 2017-06-25 11:04:13
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Shrek"

    > No i wszyscy od razu nie będą a ze wzrostem zapotrzebowania system
    > dystrybucji rozbuduje się tak jak rozbudowują się np drogi czy cokolwiek
    > na co jest zapotrzebowanie.

    To się będzie, ale w tej chwili mało kto ma możliwośc ładowania
    samochodu z gniazdka, nawet jak mu się wydaje, że wystarczy zwykłe
    gniazdko. I o tym pisałem. W tej chwili nie ma infry dla elektryków i
    nie mają one właściwie żadnych zalet poza 3 do setki w modelu S. Na
    dodatek w ogólnym rozrachunku zamiast przynosić oszczędności są droższe.
    Tak wygląda to na dzień dzisiejszy i już.

    BTW. Obecnie system energetyczny ma w szczycie niecałe 30GW. I mamy 20
    milionów samochodów. Jakby wymienić wszystkie na elektryki to
    musielibyśmy system rozbudować jakoś 3 krotnie. To pokazuje skalę problemu.
    ---
    Ale nie ma takiego problemu bo chętnego na Twizy jest 1, więc se nocą może
    ładować bez problemu


  • 130. Data: 2017-06-25 11:06:46
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Shrek"

    > Wyliczamy wady. Wychodzi, że:
    > - nie opłaca się bo można mieć coś normalnego za te same pieniądze
    > - nie można nim jechać raz/dwa do roku na wakacje
    >
    > Coś jeszcze ?

    Zdecydowana większość ludzi nie ma dostępu do gniazdek do ładowania, co
    powoduje, że nie pojedziesz nim nawet do pracy.
    ---
    Ale ja mam to pojadę. Nie elektryfikuję kraju tylko swoje możliwości mam i
    chęci jakieś.

    A jakie zalety?
    ---
    Pisałem:
    - cicha praca
    - fajny jest

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: