eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDieselgateRe: Dieselgate
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Dieselgate
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <a...@g...com>
    <q0i7gd$dra$1@node2.news.atman.pl> <10sv3hkk32npd$.dlg@myjk.org>
    <q0iq6g$vu3$1@dont-email.me> <1jn0u9r1mzkjl$.dlg@myjk.org>
    <q0ivon$5do$1@dont-email.me> <1ka24i7o0n7pi$.dlg@myjk.org>
    <q0l5bf$jtt$2@dont-email.me> <v299x4leu829$.dlg@myjk.org>
    <q0m0n2$9ep$1@dont-email.me> <10ngq5vjmv0fo$.dlg@myjk.org>
    <q0o7km$dsa$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <q0occ8$bmv$1@dont-email.me>
    Date: Fri, 4 Jan 2019 20:55:28 +0100
    Message-ID: <m...@m...org>
    Lines: 41
    NNTP-Posting-Host: 83.31.135.126
    X-Trace: 1546631724 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 476 83.31.135.126:9515
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647488
    [ ukryj nagłówki ]

    Fri, 4 Jan 2019 19:32:07 +0000, ddddddddddddd

    > na tą chwilę i kilka najbliższych lat to będą głównie jazdy miejskie - a
    > w zasadzie wiejskie (jak myślę o mieście to widzę korki, a tutaj korków
    > raczej niet, ot, toczenie się 20-50km/h, czasem 80km/h a czasem 120km/h
    > - ale to już na autostradzie) - kilka km dziennie w koło komina plus
    > raz-dwa razy w tygodniu około 100km pod rząd; sporadycznie dłuższe
    > wyjazdy (można przyjąć że średnio 3 trasy powyżej kilkuset km w ciągu
    > roku (w sensie jednym ciągiem, bez ładowania)

    Taki tryb jeszcze ma sens dla PHEV, pod warunkiem że masz gdzie go ładować
    cyklicznie i w tanim prądzie. ;)

    >> Nie, ponieważ silnik w PHEV nie pracuje cały czas jak w klasycznym ICE,
    >> tylko interwałami w zależności od bieżącego zapotrzebowania.
    > jeśli dobrze rozumiem to ICE=benzyniak?

    Tak, Internal Combustion Engine.

    > ponoć w bmw pozostaje zawsze 10% baterii, chyba że w nawigacji wklepany
    > jest punkt do którego wystarczy prądu (wydaje mi się że był jeszcze
    > drugi warunek kiedy można więcej baterii wykorzystać, ale nie pamiętam),
    > wtedy można zejść do 5% (chyba, dokładnej wartości nie pamiętam)

    W nowszym MOL też jest już tryb wymuszonego czystego EV i nie trzeba boxa.
    Zresztą niedawno dzwonił kumpel z MMC że pewnie będzie takowy trzylatek na
    sprzedaż u nich i czy nie chcę mojego podmienić na tego nowszego. :P

    > ciekawe jak to działa w takim bmw, o nadmiarowym zużyciu paliwa nie
    > czytałem (oprócz ładowania aku w trasie, wtedy bierze 10 czy 11/100), a
    > na usterki jeszcze za wcześnie bo to dość świeży i mało popularny model

    Jest napisane na wiki w te słowa: "the BMW 330e has an all electric range
    of 14 mi (23 km), *with* *some* *gasoline* *consumption*, so the actual
    all-electric range is rated between 0 to 14 mi (0 to 23 km)." Czyli pewnie
    smaruje i grzeje turbinę za każdym razem żeby przy spałowaniu na sucho nie
    chodziła. Pytanie czy po pałowaniu też automatycznie chłodzi. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: