-
41. Data: 2016-10-01 15:32:42
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 12:16 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
> dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic
> kierunku powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i dajesz
> przyklad z dupy. Tylko dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze glupote
> napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo zmienic kierunek wentylatora
> elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo. Z pol godziny
> taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego komutatorowe
> w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym kierunku niz
> fabryka zrobila beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i szybko z nich
> dym pojdzie.
Nie denerwuj się :-) - wątpię, że u pytającego są zmienione obroty.
Napisałem to specjalnie dla Ciebie :-) Era aut osobowych z wentylatorem
chłodnicy napędzanym paskiem klinowym bezpowrotnie minęła.
TG
-
42. Data: 2016-10-01 15:35:57
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 12:14 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> W moich autach wentylatory chłodnicy i klimatyzacji są elektryczne.
>> Napędza je silnik prądu stałego, w którym bez problemu można zmienić
>> kierunek wirowania.
>
> Teoretycznie tak.
> W praktyce - myslisz, ze mechanik kable zamienil ?
Raczej wątpię, że są zamienione kable. Napisałem do Kogutka.
Kiedy ostatnio widziałeś wentylator napędzany paskiem klinowym?
TG
-
43. Data: 2016-10-01 15:59:17
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Rozpatrujemy konkretny przypadek z nie ogolnie sytuacje miedzynarodowa.
-
44. Data: 2016-10-01 16:08:10
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: Hinek <h...@f...pl>
W dniu 01.10.2016 o 15:32, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .10.2016 o 12:16 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:
>
>> dlaczego zamiast napisac ze faktycznie u pytajacego nie da sie zmienic
>> kierunku powietrza pchanego przez wentylator brniesz w glupote i
>> dajesz przyklad z dupy. Tylko dlatego zeby nikt nie zauwazyl ze
>> glupote napisales. A tak przy okazji. Nie tak latwo zmienic kierunek
>> wentylatora elektrycznego. Przewody krotkie i z reguly miejsca malo. Z
>> pol godziny taka zamiana by potrwala. Do tego sa silniki pradu stalego
>> komutatorowe w ktorych ustawienie szczotek powoduje ze w odwrotnym
>> kierunku niz fabryka zrobila beda pobieraly kilka razy wiecej pradu i
>> szybko z nich dym pojdzie.
>
> Nie denerwuj się :-) - wątpię, że u pytającego są zmienione obroty.
> Napisałem to specjalnie dla Ciebie :-) Era aut osobowych z wentylatorem
> chłodnicy napędzanym paskiem klinowym bezpowrotnie minęła.
>
>
>
Faktycznie idziesz w zaparte. Pytający przecież wyraźnie napisał że
wisko jest sprawne. W jakim aucie występuje elektryczny wentylator
chłodnicy z wisko? No? Chętnie się dowiem.
--
Hinek
-
45. Data: 2016-10-01 20:58:26
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: Darek <n...@p...maila.pl>
W dniu 30.09.2016 o 21:48, Zenek Kapelinder pisze:
> Sadzisz ze po wielu latach dmuchania w dobra strone nagle zaczal dmuchac w zla, tak
sam z siebie. Bardzo smiala teza. Zalozenie paska na krzyz z przyczyn technicznych
jest raczej niewykonalne.
>
Auto było u mechanika, mógł coś kombinować. U mnie na wtyczce
wentylatora chłodnicy kabel o kolorze czarnym łączy się z kablem o
kolorze niebieskim. Jak się podłączy zgodnie z kolorami to kręci
odwrotnie. Kiedyś tak podłączyłem i jak samochód stał to się nie grzał,
jak jechał to się grzał.
Darek
-
46. Data: 2016-10-01 21:24:45
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy
od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory
chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych
obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej
taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.
-
47. Data: 2016-10-01 22:23:25
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: Darek <n...@p...maila.pl>
W dniu 01.10.2016 o 21:24, Zenek Kapelinder pisze:
> Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy
od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory
chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych
obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej
taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.
>
Spoko, Ty wiesz najlepiej
Darek
-
48. Data: 2016-10-02 10:51:18
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 16:08 Hinek <h...@f...pl> pisze:
> Faktycznie idziesz w zaparte. Pytający przecież wyraźnie napisał że
> wisko jest sprawne. W jakim aucie występuje elektryczny wentylator
> chłodnicy z wisko? No? Chętnie się dowiem.
Masz rację, nie doczytałem początku wątka i palnąłem głupotę.
Pozdrawiam
TG
-
49. Data: 2016-10-03 00:33:42
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Zenek Kapelinder"
Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie
wiekszy od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow.
Elektryczne wentylatory chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak
latem w korku silnik na wolnych obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny
wentylator chlodnicy ma mniej wiecej taki wplyw jak gorski wiatr na
wyproznienia u kozic.
---
Jednak nie. Wentylator jest potrzebny do chłodzenia w korku, ale i podczas
jazdy pod górkę.
-
50. Data: 2016-10-03 11:07:39
Temat: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 1 Oct 2016 12:24:45 -0700 (PDT), w
<6...@g...c
om>, Zenek Kapelinder
<4...@g...com> napisał(-a):
> Opowiesci starych skrzypiec. Cug jaki jest w czasie jazdy jest wielokrotnie wiekszy
od wentylatora z silnikiem sto czy sto piecdziesiat watow. Elektryczne wentylatory
chlodnicy sa po to zeby sie woda nie zagotowala jak latem w korku silnik na wolnych
obrotach pracuje. W czasie jazdy elektryczny wentylator chlodnicy ma mniej wiecej
taki wplyw jak gorski wiatr na wyproznienia u kozic.
Tak, zwłaszcza przy Vmax.
PS. Łam wiersze.