eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5d978848$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <qn89es$c3o$1@dont-email.me>
    <5d97b3e4$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9b8f88$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9ba0f1$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9ba54b$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9c0f21$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9c25c9$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9d6679$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9e0ba5$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <1...@g...com>
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Subject: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Date: Thu, 10 Oct 2019 17:36:40 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 37
    Message-ID: <5d9f50b4$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.108.29
    X-Trace: 1570721972 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17354 83.26.108.29:61916
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3065
    X-Received-Body-CRC: 1931677035
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2663645
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1ae433ba-7bd6-40fe-bc23-4875e7303005@go
    oglegroups.com...
    >Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
    >setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
    >wyrownywalo .

    >ale SDI to byl nieudany eksperyment (bez przepływki, turbo, IC) niby
    >mialo byz nizsze spalanie a wyszlo jak zwykle choc ciekawe co
    >pokazalby teraz WLTP

    Nie wiem czy zaluguje na nazwe nieudany eksperyment.
    Przeplywomierz chyba mial, turbiny nie mial.

    Ot, "podstawowy" tani diesel, o malej mocy ... ale jak klient
    akceptuje 60KM benzynowy, to i SDI pojezdzi.

    Tym niemniej efekt papierowy byl - diesel bez turbiny rozpedza auto
    znacznie dluzej niz silnik benzynowy o tej samej mocy.
    Czy tu winna wieksza masa auta w ogole, czy wieksza masa czesci
    ruchomych silnika, czy ch-ka momentu - to juz nie wiem.

    Ale TD to juz inna rozmowa i czesto porownywalne dane.

    >kazde wiekowe TDI (od 90 KM wzwyz) skasuje na miescie porownywalna np
    >1.2 TSI 105 KM benzynke,

    W jakim sensie - dynamika ?

    >minimum dla nowych aut od kompaktu wzwyz (np golf) to 140 KM TSI
    >ponizej tego ktos kto przesiada sie z TDI/CDTI bedzie odczuwal
    >dyskomfort :-)

    Tych TS(F)I nie znam, ale tak ogolnie to nowe auta jakos rosna.
    Wymiary wieksze, masa wieksza ... i moc silnia tez wieksza.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: