  • 71. Data: 2014-01-15 10:32:48
    Temat: Re: Diesel, co mogło nawalić?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-14 15:17, Trybun pisze:

    > Ale mnie interesuje przede wszystkim ile auto spaliło na danym
    > tankowaniu, a nie jakaś tam średnia na rok.

    Na danym tankowaniu, to spalilo tyle ile wlales :-)
    Pewnie Ci chodzilo ile przejechalo - ale do tego jest licznik kilometrow
    zerowany w chwili tankowania.
    Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak
    musisz zatankowac (najlepiej do pelna).

    Pozdro

    Maseł

  • 72. Data: 2014-01-15 11:50:02
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-15 10:32, Maseł pisze:

> [...]
    > zerowany w chwili tankowania.
    > Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak

    Pewnie mu chodzi o to, że chce wiedzieć jakie ostatnio miał zużycie w
    l/100km. :)
    Bo to i o stylu jazdy może coś powiedzieć i o jakości paliwa, ocenić
    wpływ innych czynników na zużycie, a także zasygnalizować jakąś
    degradację auta.

    Nie wiem na ile miarodajne (i jak skonstruowane) są czujniki do pomiaru
    chwilowego zużycia paliwa. Bo jeśli to jest tylko wakuoometr, to na
    drzewo. Ale jeśli byłby to precyzyjny dopplerowski czujnik, to może i
    bym mu ufał.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 73. Data: 2014-01-16 23:41:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
    > błędem pomiaru.

    Gdzie to niby widać ?

  • 74. Data: 2014-01-17 00:22:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > Zainstaluję i zobaczę, dzięki.

    Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa od
    ponad 100 tysięcy km

    > E tam, praw fizyki raczej nie da się oszukać - ostre przyspieszanie musi
    > zwiększać zapotrzebowanie na paliwo.

    No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać, czyli
    się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś, ale dłużej.

  • 75. Data: 2014-01-17 13:22:22
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-17 00:22, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

    > Używam innej aplikacji pod Windows Mobile do notowania zużycia paliwa
    > od ponad 100 tysięcy km

    Poza nawigacją nie mam urządzenia z WM na pokładzie.. Pozostaje ten na
    Andka.

    > No ale potem zdejmujesz nogę z gazu i na odcięciu nawet możesz jechać,
    > czyli się kompesuje. Jak słabo cisłeś to co prawda mniej zużywałeś,
    > ale dłużej.

    Czyli - ów "złoty środek" o którym wspominał anacron...

    A tak nawiasem, nie mam na tyle wyobraźni żeby zrozumieć co znaczy
    slogan reklamowy niektórych nowych aut - "Posiada system uzyskiwania
    energii z hamowania".. Co to do diabła może znaczyć gdy w grę nie
    wchodzi auto napędzane energią elektryczną?

  • 76. Data: 2014-01-17 13:24:52
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-15 09:34, Maseł pisze:

> [...]
    > ktore tez dodaja pare ml. tego plynu, jazda pod goke albo z gorki,
    > nachylenie boczne auta w chwili tankowania, czy tez dochodzenia do
    > rezerwy i jeszcze tysiac innych czynnikow.
    >
    > BTW - ja zawsze tankuje pod korek, wiec dla mnie zgrubnym wyznacznikiem
    > spalania "chwilowego" jest ilosc wlanego paliwa dzielona przez to ile
    > przejechalem od ostatniego tankowania (odpada czynnik "rezerwy").
    > Do dokladniejszych obliczen jest excel, gdzie moge analizowac spalanie
    > tygodniowe/miesieczne/roczne/zima/lato/praca/wakacje i dziesiatki innych

    I robi mi to co najwyżej z pół litra różnicy przy obliczaniu spalania na
    100km. Z zaznaczeniem że jeżdżę praktycznie ta sama trasą i podobnymi
    prędkościami.
    Większe znaczenie może mieć różnica temperatur. Przy pierwszym
    tankowaniu średnio było gdzieś tak około +5stopni, przy drugim jazda
    odbywała sie prawie cały czsas w temperaturze minusowej. Co więcej - gdy
    jest silnik jeszcze nie rozgrzany to komputer ( o ile nie przekłamuje)
    pokazyje duże zużycie paliwa. Później gdy juz silnik jest rozgrzany to
    na komputerze, o ile oczywiście nie nie jadę 150 km/h a okolo 100/120,
    na wskaźniku _wzrasta_ ilość kilometrów na których mogę przejechać do
    następnego tankowania. To auto nie ma prostego wskaźnika chwilowego
    spalania, a wynalazek który informuje o ilości kilometrów do następnego
    tankowania.

    No i ja przecie to samo robię... A takie super dokładne zużycie mi nie
    jest potrzebne. Bardziej mnie interesuje dlaczego on tak gwałtownie z
    umiarkowanego apetytu na paliwo, stał się nieprawdopodobnym wręcz jego
    żarłokiem .

  • 77. Data: 2014-01-17 13:25:24
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-14 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > No ale jak widac, takie jednorazowe badanie moze byc obarczone sporym
    > błędem pomiaru.

    Teoretycznie, faktycznie może być to błąd pomiaru, ale praktycznie myślę
    że to jednak coś z spalaniem. Przecież to paliwo w jednym i drugim
    przypadku sam nalewałem, na tej samej stacji i z tego samego
    dystrybutora...

  • 78. Data: 2014-01-17 13:26:21
    Od: Trybun <Y...@y...com>

> [...]
    > zerowany w chwili tankowania.
    > Pytanie tylko na co Ci ta wiedza? Jak sie robi pustawo w baku to i tak

    No właśnie - nowy nabytek, a nawet mój pierwszy diesel, a więc ogromna
    ciekawość ile taka maszyna zjada paliwa. Ogromna rozbieżność w spalaniu
    pomiędzy tankowaniami skłoniła mnie do zapytanie o ew. przyczynę takiego
    stanu rzeczy na grupie.

    Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę
    zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5.

  • 79. Data: 2014-01-17 13:56:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com>

> [...]
    >
    > Jasne, za pół roku ( o ile będę miał jeszcze to auto) pewnie nie będę
    > zawracał głowy tym że dzisiaj mi spala 7 litrów a za miesiąc 5,5.

    A będzie jeszcze 5,5 ? Bo kiedyś dawno, dokładniej po kupieniu, samochód
    palił mi 2 litry mniej. Faktem jest, że jeździłem nim wolniej i na innych
    trasach, ale jakoś teraz nie jestem w stanie zbliżyć się do tego kiedyś.

  • 80. Data: 2014-01-17 14:28:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

> [...]
    > że to jednak coś z spalaniem. Przecież to paliwo w jednym i drugim
    > przypadku sam nalewałem, na tej samej stacji i z tego samego

    Dyskusja już sie toczy jakiś czas.
    Jak kolejne tankowanie?