  • Data: 2011-10-13 10:09:54
    Temat: Re: Dennis Ritchie nie żyje
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    R. P. <r...@w...pl> napisał(a):

    > Uczestniczył, wraz z Kenem Thompsonem i Brianem Kernighanem w tworzeniu
    > najważniejszego systemu operacyjnego i najważniejszego języka
    > programowania. Napisał, wspólne z Brianem Kernighanem legendarny
    > podręcznik "Język C".
    >
    > Nigdy o Tobie nie zapomnimy, mistrzu.

    A niech to, strzelila mnie ta wiadomosc tu jak grom z jasnego nieba.
    No ja akurat faktycznie o wkładzie Ritchiego nie zapomne, bo duch c
    jest mi wyjatkowo bliski. To Ritchie z tego co wiem jest przede
    wszystkim (jak nie calkiem) odpowiedzialny z stworzenie c - krnighan
    to raczej nie, juz predzej Thompson jako tworca rzeczy
    poprzedzajacych c. Sam z jakimis pracami Ritchiego czy cos takiego
    nigdy nie obcowalem bezposrednio raczej chodzi o sam język, nawet
    wyslalem maila do Ritchiego pare lat temu ale nie dostalem odpowiedzi.
    Szkoda, fatalnie. Osobiscie smierc ritchiego dla mnie jest bardziej
    znaczacym wydazeniem niz smierc Jobsa, choć Jobsa wszyscy bardziej
    znają. Szkoda bo zycie ze swiadmoscia ze Ritchie jeszcze zyje i cos robi
    bylo bardziej fantastyczne.