  • 31. Data: 2013-02-25 15:43:35
    Temat: Re: Dell Vostro 3350 po wymianie płyty
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-25 14:50, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Zmartwię Cię. Te oszustwa i kombinacje to nie jest cecha naszego kraju.
    > Robi to większość obywateli państw europejskich. I w Polsce robi się to
    > na skalę mniejszą niż w takich Włoszech czy Hiszpanii. O UK nie
    > wspominając.

    Był bym pocieszony gdyby się okazało że masz rację.

    > Zapakowany fabrycznie? Bo jak tak i ma ślady użytkowania to jest
    > to podstawa do natychmiastowego zwrotu i zgłoszenia sprzedaży towaru
    > niezgodnego z ofertą. Bo niestety często sprzęt refurbrihed kupują
    > ludzie skuszeni niską ceną jako okazje i nie doczytują co jest w opisie
    > Dlatego że akurat u nas ta procedura jest jeszcze mało popularna choć
    > np. w USA czy UK szeroko stosowana. Ja wiem co kupuję. Np. w piątek
    > przyjechały do mnie 2 Delle XPS 13. Refurbrished. Z nalepkami o tym
    > mówiącymi. Z pełną gwarancją 3YNBD. Za to o ~30% tańsze niż
    > nierozpakowane. Okazja. ;-)

    Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupującemu że
    "Refurbrished" to sprzęt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
    cena nie sugerowała że jest inaczej. A to już jest oszustwo.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-02-25 15:55:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-25, o godz. 15:43:35
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Był bym pocieszony gdyby się okazało że masz rację.

    Ot przykład niewielki z "solidnymi" Niemcami. Komputery
    Fujitsu Siemens. Mniej więcej połowa z około 2 setek dostarczonych
    instytucji dla której pracowałem miała była uruchomiona zanim do niej
    trafiła. Nie chciało się dostawcy nawet doprowadzić ponownie softu do
    stanu fabrycznego.

    > Okazja to nie oszustwo. Przy mnie wmawiali kupującemu że
    > "Refurbrished" to sprzęt nowy, przywieziony prosto z fabryki a i
    > cena nie sugerowała że jest inaczej. A to już jest oszustwo.

    Jak pisałem wcześniej - to jest podstawa do oddania sprzętu i
    powiadomienia PIH-u o takowym fakcie. Plus producenta - oni tez nie
    lubią gdy ktoś oszukuje za pomocą ich sprzętu.

    Zdrówko

  • 33. Data: 2013-02-25 16:20:52
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 25.02.2013 o 01:14 Michoo <m...@v...pl> pisze:

    > No bez jaj - producenci nie będą robili specjalnej "gorszej" serii na
    > polski rynek bo to się po prostu nie opłaca - Polska jest za mała, żeby
    > się bawić w całą logistykę z osobnymi kanałami dystrybucji tylko po to,
    > żeby popchnąć sprzęt który zrazi klienta do marki.

    Do nas często trafia sprzęt na tzw rynek Środkowej (i Wschodniej) Europy,
    więc to już nie taki mały rynek. Poza tym powyższe nie jest moją
    odosobnioną opinią. Dużo złego tez zrobiła EU, wprowadzając ROHS. Kilku
    producentów wyłamuje się, ale np. takie HP jest bardziej ekologiczne, niż
    Unia wymaga, a mimo to, nie przejmuje się opinią, że jego sprzęt to
    bezołowiowa tandeta. Podobnie Samsung i jego telewizory...

    No to czytaj wątek od początku...

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 34. Data: 2013-02-25 17:26:51
    Od: neo <d...@y...pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    > że obecnie widać efekt wycofania kilka lat temu z lutów do elektroniki
    > ołowiu. Daje to w efekcie kruche luty i jakość elektroniki ogólnie
    > poleciała na łeb. Całej elektroniki na rynku UE a nie tylko laptopów.
    > Stąd większa ilość awarii a naiwni dorabiają do tego teorie spiskowe o
    > "specjalnym" sprzęcie na polski rynek. A prawda jest taka że ten sam
    > model laptopa kupiony w GB, DE czy PL to ten sam laptop - różnica to
    > kable zasilający i oprogramowanie. W USA jest ciut inaczej bo tam
    > trafia także sprzęt z montowni w samych Stanach i  Brazylii ale też o

    Chopin by się w grobię przekręcił jakby zobaczył jakie lapki wciska
    nam Malezja.

  • 35. Data: 2013-02-27 14:54:02
    Od: neo <d...@y...pl>

    Dzisiaj kurier zabrał mojego delika do serwisu. Zobaczymy ile to
    potrwa.

    Pewnie zwrócą niedziałający, a na infolinii powiedzą mi, że w ich
    systemie mają zaznaczone, że działa ale ja nie potrafię się
    obsłużyć ;)

    n.

  • 36. Data: 2013-02-27 21:24:53
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-02-27 14:54, neo pisze:
> [...]
    >
    > Pewnie zwrócą niedziałający, a na infolinii powiedzą mi, że w ich
    > systemie mają zaznaczone, że działa ale ja nie potrafię się

    Nowy laptop, cieplutki, tyle co odebrany od kuriera - po włączeniu
    okazuje się że zamiast 8GB ram jest 4GB - sprzedawca (jedna z
    największych sieci w Polsce):
    - czy pokrywka od pamięci była zaplombowana?
    - nie
    - no to nie wiemy kto wyjął, na pewno nie u nas, proszę zgłosić do
    serwisu producenta

    serwis producenta:
    - prosimy nie przysyłać sprawnego komputera bo zostanie pan obciążony
    kosztem transportu i ekspertyzy

  • 37. Data: 2013-02-27 22:24:11
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 27-02-2013 21:24, Padre wrote:

> [...]
    >serwisu producenta
    >
    >serwis producenta:
    >- prosimy nie przysyłać sprawnego komputera bo zostanie pan obciążony

    Ale cyrk, gdzie kupowales? Ja bym to olał i kupił tą drugą kość - oto Polska
    właśnie.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 38. Data: 2013-03-01 02:19:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ale cyrk, gdzie kupowales? Ja bym to olał i kupił tą drugą kość - oto Polska
    > właśnie.

    Nie chcę sypać nazwami/markami bo może to jednostkowy przypadek, zresztą
    na śrubce od pokrywki pamięci były spore ślady od niepasującego wkrętaka
    więc może jakiś pomocnik magazyniera podkradł. Pewnie, że olałem tylko
    jakiś niesmak pozostał. Mam tylko cichą nadzieję, że jakby w przyszłości
    laptop się zepsuł, serwis nie będzie wymagał ode mnie dostarczenia go w
    komplecie zgodnie z dowodem zakupu bo raczej identycznej co do numeru
    serii pamięci nie dokupię.

    Serwisy maja różne pomysły, kiedyś zepsuła mi się drukarka (posuw
    papieru) na gwarancji, zaraz po założeniu nieoryginalnych kartridży
    (zintegrowanych z dyszami) więc wysłałem ją z oryginalnymi pustymi,
    serwis do sklepu przysłał odpowiedź że odeślą naprawioną jak zapłacę im
    za nowe kartridże które włożyli żeby ją sprawdzić. Odpisałem im
    uprzejmie, że nie zamierzam już nic na niej drukować tylko ja wyrzucić
    więc tuszy nie potrzebuję, ale drukarkę życzę sobie wyrzucić sprawną bo
    jest na gwarancji a jeśli mi jej nie odeślą złoże zawiadomienie o próbie
    wyłudzenia czy oszustwa, już nie pamiętam. Odesłali mi ją z tymi pełnymi
    tuszami :) Choć jestem prawie pewien, że nikt nie przyjął by mi
    zgłoszenia o przestępstwie:)

  • 39. Data: 2013-03-07 10:14:04
    Od: neo <d...@y...pl>

    Padre wrote:
    > W dniu 2013-02-27 14:54, neo pisze:> Dzisiaj kurier zabra mojego delika do serwisu.
    Zobaczymy ile to

    > Nowy laptop, cieplutki, tyle co odebrany od kuriera - po w czeniu
    > okazuje si e zamiast 8GB ram jest 4GB - sprzedawca (jedna z
    > najwi kszych sieci w Polsce):
    > - czy pokrywka od pami ci by a zaplombowana?
    > - nie
    > - no to nie wiemy kto wyj , na pewno nie u nas, prosz zg osi do
    > serwisu producenta
    >
    > serwis producenta:
    > - prosimy nie przysy a sprawnego komputera bo zostanie pan obci ony
    > kosztem transportu i ekspertyzy

    Wczoraj telefon od della:

    d4: dd
    n: dd
    d4: mam informację od technika, że pana komputer jest sprawny, nie
    odnaleziono usterki o której pan napisał

    n: rozumiem, że pani może nie mieć pełnych info, problem był taki, że
    najpierw padła plyta główna, komputer bardzo zwolnil i trzeszczał
    dźwięk (słuchawki i głośnik zewnętrzny). na infolinii doradzono mi,
    żebym przeinstalował w8, co uczyniłem i nic. przyjechał technik,
    wymienił płytę główną, ale w8 już nie wstał, zainstalowaliśmy go
    razem, ale monitor się nie uruchomił (monitor zewnętrzny działa).
    technik stwierdził, że nie wie co to, zapisał i polecił kontakt z
    infolinią.

    ok, zadzwniłem, przysłaliście państwo kuriera i zabrał komputer, w
    którym nie działa monitor. ma pani info od technika, że jednak monitor
    działa?

    d4: nie mam takiego info. mam info, że nie stwierdzono wskazanej
    usterki

    n: usterka, które wskazałem to brak obrazu na monitorze. czyli obraz
    już jest?

    d4: nie mam takiej informacji, mam info, że nie ma usterki, komputer
    działa

    n: jeżeli komputer działa, tzn. że monitor też działa, tak?

    d4: tego nie mogę zagwarantować, mam info że brak usterek

    n:proszę mi wysłać foto mojego komputera na którym monitor działa
    dobrze? macie państwo maila i załączyłem płytę z w8

    d4: możemy panu przestać sprawny komputer, ale gdyby coś nie działało
    proszę przeinstalować w8

    n: no właśnie na tym polega problem, po wymianie płyty głównej państwa
    komputer przestał współdziałać z w8, nie działa ekran

    d4: no to może jeszcze raz przeinstalować w8?

    n: robiłem to ja i robił to technik na miejscu, czyli 2 razy. kiedy
    technik pojechał próbowałem sam jeszcze raz, ekran nie działa

    d4: ale technik mówi, że komputer jest sprawny

    n: który technik? bo technik na miejscu zapisał, że w8 nie działa po
    wymianie płyty i on nie wie co zrobić i ma pani to w dokumentacji.
    może zrobił tylko testy z biosu i nawet nie wchodził do w8? przed
    wymianą płyty testy z biosu pokazywały, że wszystko jest ok, ale nie
    było :( komputer wolno działał a dźwięk był zwolniony i przerywany :(

    d4: zadzwonimy do pana jeszcze

    n: super, mam mnóstwo czasu na zmarnowanie, nawet to lubię :D jak
    każdy :D

  • 40. Data: 2013-03-11 19:55:23
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 7 Mar, 10:14, neo <d...@y...pl> wrote:

> [...]
    >
    > d4: zadzwonimy do pana jeszcze
    >
    > n: super, mam mnóstwo czasu na zmarnowanie, nawet to lubię :D jak

    Właśnie dostałem telefon od Della:

    d5: "naprawiliśmy" pana komputer, ale niestety nie będzie on
    współpracował z systemem Windows 8.

    n: dobrze, w takim razie na paczce napiszę "niezgodność ze
    specyfikacją Vostro 3350, nie współpracuje z Windows 8, odmówiono
    odbioru".

    :(