  • 11. Data: 2014-09-01 19:06:57
    Temat: Re: Dekoder a karta TV
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Mania napisała:

    > I to by mi bardzo odpowiadało. Wybrane pogramy nagrywam ze względu
    > na ich ciekawą dla mnie treść, a nie dla pięknego obrazu.
    >
    > Zatem interesuje mnie tylko jeszcze jedno - jak mogę sprawdzić
    > (przed instalacją), że dany, proponowany dekoder, wyprowadza
    > sygnał analogowy i będę mogła go przetransmitować do mojej karty
    > TV? Czy to powinno być wyraźnie napisane, np. w danych technicznych
    > podawanych przez sprzedawcę lub udostępniającego taki dekoder
    > w ramach pakietu?

    Powinno być wyraźnie napisane. A na wszelki wypadek można dopytać
    kablarzy, najlepiej tak, by nie domyślili się o co chodzi -- "panie,
    a czy ja do tego podłączę mój stary telewizor Otake z 1994 roku?"

    Jarek

    --
    Usia, siusia, cepeliada,
    W ogródeczku panna Mania,

  • 12. Data: 2014-09-01 19:22:01
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Oczywiście przed zamówieniem wypytam czy
    ma to czego mi potrzeba.

    Przy okazji, jeśli ktoś używa, czy warto zdecydować
    się na proponowany dekoder Sagemcom UHD 88
    (oczywiście jeśli ma wyjście analogowe)?
    Rozumiem, że dysku do niego zamawiać nie muszę.

    Do tego proponują modem Orange FunBox, natomiast
    mój kolega jakiś czas temu dostał w takim zestawie
    LiveBoxa 2.0. Nie wiem na czym polega różnica.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 13. Data: 2014-09-01 20:22:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 19:22, Mania pisze:
    > Jeszcze raz dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    > Oczywiście przed zamówieniem wypytam czy
    > ma to czego mi potrzeba.
    A jakie cię kanały interesują? wystarczy naziemna?
    wtedy kupujesz dekoder antenę i pena usb, nagrywasz
    na niego cyfrowy sygnał SD i HD, jak kupisz zwykły dekoder
    to nagranie będzie nieszyfrowane, możesz go potem odtwarzać
    prawie na wszystkim, komp, nowy TV, tablet itd.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 14. Data: 2014-09-01 20:36:30
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

> [...]
    > to nagranie będzie nieszyfrowane, możesz go potem odtwarzać
    > prawie na wszystkim, komp, nowy TV, tablet itd.

    Czy to znaczy, że miałabym w ogóle zrezygnować z telewizji
    kablowej?
    Skąd byłby wtedy sygnał? Czy antena musiałaby być na zewnątrz
    budynku? Jakie warunki musiałyby być spełnione?
    Gdzie mogłabym sprawdzić dostępne kanały?
    Mieszkam w bloku należącym do spółdzielni mieszkaniowej.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 15. Data: 2014-09-01 22:53:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-01 20:36, Mania pisze:

    > Czy to znaczy, że miałabym w ogóle zrezygnować z telewizji
    > kablowej?
    Zależy co oglądasz, w TV naziemnej masz około 20kanałów, na emitel.pl
    znajdziesz wykaz, oczywiście nie ma tam Discovery i tym podobnych.

    > Skąd byłby wtedy sygnał? Czy antena musiałaby być na zewnątrz
    To zależy gdzie mieszkasz i jak daleko od nadajnika, w "dobrym"
    przypadku wystarczy mała antena w domu, tutaj sprawdź
    http://www.emitel.pl/strona-glowna/mapa-obiektow

    > budynku? Jakie warunki musiałyby być spełnione?
    Odpowiedni poziom sygnału.

    > Gdzie mogłabym sprawdzić dostępne kanały?
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/najczesciej-zadawane-pytania

    > Mieszkam w bloku należącym do spółdzielni mieszkaniowej.
    Jak masz balkon o0d strony nadajnika, to antenę na nim zamontujesz
    wtedy sygnał będzie silniejszy i bardziej stabilny.
    Poczytaj forum, tam są odpowiedzi na twoje pytania
    http://forum.emitel.pl/viewforum.php?f=19&sid=d51635
    e77e84751f0de8e723ac4b6396

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2014-09-02 01:56:19
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Zależy co oglądasz, w TV naziemnej masz około 20kanałów, na emitel.pl
    > znajdziesz wykaz, oczywiście nie ma tam Discovery i tym podobnych.
    Głównie nagrywam programy z takich kanałów jak Discovery,
    więc zostanę przy koncepcji telewizji kablowej. Jak już pisałam,
    satelitarna u mnie odpada, bo talerz musi być zawieszony od strony
    pd-zach.
    Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że jest mi potrzebny dekoder,
    który miałby 2 wyjścia: cyfrowe prowadzące do telewizora
    (gdy go już kupię, prawdopodobnie na początku przyszłego roku)
    i analogowe prowadzące do karty TV w komputerze, pozwalającej
    na nagrywanie programów, a do czasu kupienia telewizora również
    na oglądanie telewizji.
    Jeszcze nie wiem czy dekoder Sagemcom UHD 88 proponowany
    przez Orange ma takie 2 wyjścia. Jeżeli nie, to byłabym skłonna
    zamiast wynajmować powyższy modem od Orange, kupić jakiś
    inny, niedrogi, który mógłby być zastosowany w takim zestawie,
    a który miałby owe 2 wyjścia.
    Jeśli ktoś z Was zna dekoder o takich 2 wyjściach, to bardzo proszę
    o podanie marki i symbolu.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 17. Data: 2014-09-02 05:32:07
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Zależy co oglądasz, w TV naziemnej masz około 20kanałów, na emitel.pl
    > znajdziesz wykaz, oczywiście nie ma tam Discovery i tym podobnych.
    Głównie nagrywam programy właśnie z takich kanałów jak Discovery,
[...]
    zamiast wynajmować powyższy dekoder od Orange, kupić jakiś
    inny, niedrogi, który mógłby być zastosowany w takim zestawie,
    a który miałby owe 2 wyjścia.
    Jeśli ktoś z Was zna dekoder o takich 2 wyjściach, to bardzo proszę
    o podanie marki i symbolu.

    Zapomniałam wcześniej dodać, że musiałaby być możliwość używania
    tych obu wyjść równocześnie, to znaczy, że jeżeli podczas oglądania
    (docelowo) telewizora coś okaże się warte zapisania, to będę mogła
    włączyć zapisywanie na komputerze oraz, że będzie można zaplanować
    zapisywanie jakiegoś programu na komputerze podczas oglądania
    czegoś innego na telewizorze lub przy wyłączonym telewizorze.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 18. Data: 2014-09-02 07:59:59
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 02.09.2014 o 01:56, Mania pisze:
    > Jeszcze nie wiem czy dekoder Sagemcom UHD 88 proponowany
    > przez Orange ma takie 2 wyjścia.

    Tutaj masz instrukcję do tego dekodera:
    http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/1983947/406
    3124510.pdf

    Ma eurozłącze, więc nie powinno być problemu z analogowym sygnałem.

  • 19. Data: 2014-09-02 08:49:15
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-09-02 05:32, Mania pisze:
> [...]
    > zapisywanie jakiegoś programu na komputerze podczas oglądania
    > czegoś innego na telewizorze lub przy wyłączonym telewizorze.

    Nie jestem na bieżąco w tym temacie, ale są pewne mankamenty tego
    prostego rozwiązania. Otóż przed rozpoczęciem nagrywania trzeba się
    upewnić, że na dekoderze poziom dźwięku został ustawiony na właściwą
    wartość i jest ustawiony właściwy numer programu. Komputer sam z siebie
    nie ma możliwości zmiany programu.
    Może są tunery z jakimś interfejsem i oprogramowaniem na PC do
    nagrywania (PVR), który to zestaw jest łatwy do uruchomienia.
    Dodatkowo podczas nagrywania należy regulować głośność tylko na TV czy
    kinie, nie pilotem od tunera, bo to wszystko się nagra tak jak widać na
    ekranie i słychać z głośników.

    Nie wiem też czy w jakiś tunerach nie ma takiego wynalazku jak w n-ce,
    gdzie wyjście video (composite) jest aktywne tylko wtedy, gdy zrezygnuje
    się z HD na wyjściu HDMI. W skrócie: albo tylko standardowa (niska)
    rozdzielczość z możliwością nagrywania, albo HD bez wyjścia analogowego
    do nagrywania.

    --
    Michał

  • 20. Data: 2014-09-02 13:10:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-31 23:51, Mania pisze:
    > Czy dekoder można podłączyć do karty TV w komputerze
    > zamiast do telewizora i jeśli tak, to jak to musiałaby być
    > karta TV?
    > Konkretnie rozważam dekoder Sagemcom UHD 88
    > działający z modemem Orange Funbox (pakiet FunPack
    > + pakiet TV np. Universe +). Ewentualnie inny zestaw.
    > Chodzi o wariant kablowy, satelitarny jest niemożliwy.

    Ja tam się nie znam, ale na stronie
    http://www.pl.greeneightsystem.com/strona/17,najczes
    ciej-zadawane-pytania.html
    piszą

    "Czy Multiroom GreenEightSystem współpracuje z Orange TV?
    Tak. Multiroom GreenEightSystem współpracuje w pełni ze starą (białą)
    kartą abonencką Orange TV. Z nową (czarną) kartą abonencką OrangeTV,
    Multiroom GreenEightSystem współpracuje w ograniczonym stopniu - nie
    wszystkie w pakiecie kanały mogą być dostępne na dodatkowych odbiornikach."

    jeżeli tak to może możesz kupić dekoder z Enigma 2 i streamować sobie
    kanały po lanie? (do tv w ogóle nie podłączać

    Łukasz