    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dekoder a karta TV
    Date: Tue, 02 Sep 2014 08:49:15 +0200
    <5404bca5$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    <lu2mbf$1qh$1@speranza.aioe.org>
    <54050799$0$3057$65785112@news.neostrada.pl>
    <54053a2d$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-09-02 05:32, Mania pisze:
    > Głównie nagrywam programy właśnie z takich kanałów jak Discovery,
    > więc zostanę przy koncepcji telewizji kablowej. Jak już pisałam,
    > satelitarna u mnie odpada, bo talerz musi być zawieszony od strony
    > pd-zach.
    > Z Waszych odpowiedzi wnioskuję, że jest mi potrzebny dekoder,
    > który miałby 2 wyjścia: cyfrowe prowadzące do telewizora
    > (gdy go już kupię, prawdopodobnie na początku przyszłego roku)
    > i analogowe prowadzące do karty TV w komputerze, pozwalającej
    > na nagrywanie programów, a do czasu kupienia telewizora również
    > na oglądanie telewizji.
> [...]

    Nie jestem na bieżąco w tym temacie, ale są pewne mankamenty tego
    prostego rozwiązania. Otóż przed rozpoczęciem nagrywania trzeba się
    upewnić, że na dekoderze poziom dźwięku został ustawiony na właściwą
    wartość i jest ustawiony właściwy numer programu. Komputer sam z siebie
    nie ma możliwości zmiany programu.
    Może są tunery z jakimś interfejsem i oprogramowaniem na PC do
    nagrywania (PVR), który to zestaw jest łatwy do uruchomienia.
    Dodatkowo podczas nagrywania należy regulować głośność tylko na TV czy
    kinie, nie pilotem od tunera, bo to wszystko się nagra tak jak widać na
    ekranie i słychać z głośników.

    Nie wiem też czy w jakiś tunerach nie ma takiego wynalazku jak w n-ce,
    gdzie wyjście video (composite) jest aktywne tylko wtedy, gdy zrezygnuje
    się z HD na wyjściu HDMI. W skrócie: albo tylko standardowa (niska)
    rozdzielczość z możliwością nagrywania, albo HD bez wyjścia analogowego
    do nagrywania.

    --
    Michał