eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDebil roku › Re: Debil roku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.
    edu.pl!not-for-mail
    From: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Debil roku
    Date: Thu, 02 Sep 2010 17:57:32 +0200
    Organization: AGH
    Lines: 72
    Sender: m...@s...agh.edu.pl
    Message-ID: <i5ohhc$hu4$1@news.agh.edu.pl>
    References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <4...@n...home.net.pl> <i5akvl$8je$1@news.agh.edu.pl>
    <i5g1c9$9ak$1@news.onet.pl> <i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl>
    <i5kv4f$qpo$1@news.onet.pl> <i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl>
    <i5mgee$h6h$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91-193-208-106.eimperium.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1283443052 18372 91.193.208.106 (2 Sep 2010 15:57:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Sep 2010 15:57:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100713
    Thunderbird/3.0.6
    In-Reply-To: <i5mgee$h6h$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308224
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.09.2010 23:29, Jurand pisze:
    >
    > Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl...
    >> W dniu 01.09.2010 09:28, Jurand pisze:
    >>
    >>>> No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
    >>>> nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
    >>>> udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.
    >>>
    >>> Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy
    >>> praktyczne, jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na
    >>> dowolnie duży plac. Ja będę hamował tradycyjnie.
    >>
    >> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym
    >> szkoda mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
    >> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to
    >> w końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
    >> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
    >
    > Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie
    > problemu ze spotkaniem.

    Nie ma problemu. Aczkolwiek zauważ, co napisałem - "Niestety, nie mam
    takich umiejętności aby Ci to udowodnić". Mogę Ci tylko pokazać jak
    Puntem robię Aaltonena, co nie oznacza, że wyhamuję w ten sposób
    szybciej auto niż Ty hamując klasycznie. Pisząc o możliwości skrócenia w
    ten sposób drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry
    kierowca, a ja niestety takim nie jestem.

    >> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
    >> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
    >> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje
    >> na co najmniej tak samo długim odcinku.
    >
    > Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie
    > cyrki, jakie proponujecie.

    Ja twierdzę, że się da, ale żeby to udowodnić w praktyce potrzeba
    dobrego kierowcy, więc niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać
    (choć bardzo chciałbym mieć takie umiejętności).

    > Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
    > JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
    > skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
    > tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.

    Niestety - fizykę na studiach zdałem w trzecim terminie na 3.0 i sam nie
    podejmę się tego wyzwania. Może znajdę jakiegoś znajomego, który mi w
    tym pomoże, to się odezwę.

    >>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
    >>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
    >>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
    >>>
    >>> Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu
    >>> w/w przypadkach?
    >>
    >> Niestety nie znam go osobiście. Filmik podesłałem Ci jedynie jako
    >> przykład tego, co dobry kierowca potrafi zrobić z samochodem.
    >
    > No i co z niego wynika dla nas w tej dyskusji?

    Nic, podesłałem Ci ten filmik jako dodatek - ciekawostkę. Myślałem że
    Cie tym zainteresuję.


    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz
    Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
    PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: