-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.
edu.pl!not-for-mail
From: marjan <m...@n...spam.student.agh.edu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Debil roku
Date: Thu, 02 Sep 2010 17:57:32 +0200
Organization: AGH
Lines: 72
Sender: m...@s...agh.edu.pl
Message-ID: <i5ohhc$hu4$1@news.agh.edu.pl>
References: <4c777bda$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
<4c78b6be$1@news.home.net.pl> <s...@d...wkurw.org>
<4...@n...home.net.pl> <i5akvl$8je$1@news.agh.edu.pl>
<i5g1c9$9ak$1@news.onet.pl> <i5kccm$k70$1@news.agh.edu.pl>
<i5kv4f$qpo$1@news.onet.pl> <i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl>
<i5mgee$h6h$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 91-193-208-106.eimperium.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1283443052 18372 91.193.208.106 (2 Sep 2010 15:57:32 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 2 Sep 2010 15:57:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100713
Thunderbird/3.0.6
In-Reply-To: <i5mgee$h6h$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2308224
[ ukryj nagłówki ]W dniu 01.09.2010 23:29, Jurand pisze:
>
> Użytkownik "marjan" <m...@n...spam.student.agh.edu.pl> napisał w
> wiadomości news:i5mf2h$3iv$1@news.agh.edu.pl...
>> W dniu 01.09.2010 09:28, Jurand pisze:
>>
>>>> No owszem, teoria ciekawa, praktyka jeszcze ciekawsza*, ale magii tam
>>>> nie uświadczysz. Chyba, że fizyka jest dla Ciebie czarną magią, co
>>>> udowadniasz w poniższej dyskusji z Rychem.
>>>
>>> Praktyka ciekawsza powiadasz? Ok. Umówisz się ze mną na pokazy
>>> praktyczne, jak szybciej wyhamujesz Aaltonenem? Możemy jechać na
>>> dowolnie duży plac. Ja będę hamował tradycyjnie.
>>
>> Niestety, nie mam takich umiejętności aby Ci to udowodnić, poza tym
>> szkoda mi opon na ćwiczenie Aaltonena na asfalcie/betonie.
>> W zimie natomiast bez problemu potrafię Aaltonena zrobić (nie jest to
>> w końcu nic trudnego). Jak chcesz pokaz praktyczny to zapraszam na
>> krakowskie Czyżyny gdy spadnie śnieg.
>
> Super - trzymam za słowo. Akurat z Krakowa jestem, to nie będzie
> problemu ze spotkaniem.
Nie ma problemu. Aczkolwiek zauważ, co napisałem - "Niestety, nie mam
takich umiejętności aby Ci to udowodnić". Mogę Ci tylko pokazać jak
Puntem robię Aaltonena, co nie oznacza, że wyhamuję w ten sposób
szybciej auto niż Ty hamując klasycznie. Pisząc o możliwości skrócenia w
ten sposób drogi hamowania zakładałem, że za sterami siedzi dobry
kierowca, a ja niestety takim nie jestem.
>> No właśnie, i rozpraszając energię również na ruch obrotowy pojazdu
>> skracamy jego drogę hamowania (licząc po prostej). Ty twierdzisz, że
>> obracanie samochodu nie "zabiera" żadnej energii, a samochód wyhamuje
>> na co najmniej tak samo długim odcinku.
>
> Ja twierdzę, że NIE DA SIĘ zahamować na krótszej drodze, robiąc takie
> cyrki, jakie proponujecie.
Ja twierdzę, że się da, ale żeby to udowodnić w praktyce potrzeba
dobrego kierowcy, więc niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać
(choć bardzo chciałbym mieć takie umiejętności).
> Jedno - to rozpraszanie energii, drugie - rzeczywista tego skuteczność.
> JEśli jesteś mi w stanie wyliczyć, bazując na jakichkolwiek wzorach, że
> skrócisz drogę hamowania poniżej tego, co ograniczone jest przez siłę
> tarcia - to zapraszam do przedstawienia takich wyliczeń.
Niestety - fizykę na studiach zdałem w trzecim terminie na 3.0 i sam nie
podejmę się tego wyzwania. Może znajdę jakiegoś znajomego, który mi w
tym pomoże, to się odezwę.
>>>> *) Jak faktycznie taka teoria wydaje Ci się ciekawa, to pooglądaj też
>>>> co wyczynia Gianluigi Galli - włoski kierowca rajdowy (jeden z
>>>> lepszych przykładów: <http://www.youtube.com/watch?v=ewxrNSOKFow>).
>>>
>>> Rozumiem, ze dokonywałeś wspólnie z nim pomiarów dróg hamowania w obu
>>> w/w przypadkach?
>>
>> Niestety nie znam go osobiście. Filmik podesłałem Ci jedynie jako
>> przykład tego, co dobry kierowca potrafi zrobić z samochodem.
>
> No i co z niego wynika dla nas w tej dyskusji?
Nic, podesłałem Ci ten filmik jako dodatek - ciekawostkę. Myślałem że
Cie tym zainteresuję.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.10 18:03 marjan
- 02.09.10 18:27 Grejon
- 02.09.10 19:30 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 20:08 Jurand
- 02.09.10 20:09 Jurand
- 02.09.10 21:59 J.F.
- 02.09.10 22:29 Krzysiek Kielczewski
- 02.09.10 23:29 J.F.
- 02.09.10 23:54 Adam Płaszczyca
- 02.09.10 23:54 Adam Płaszczyca
- 03.09.10 00:57 Rychu
- 03.09.10 07:15 Jurand
- 03.09.10 07:15 Jurand
- 03.09.10 07:18 Jurand
- 03.09.10 08:02 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=