  • 61. Data: 2012-02-21 01:02:17
    Temat: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Ooooo... Właśnie. Ale, proszę mi wierzyć, największe firmy analityczne też
    > tego nie przewidziały. Nie mam już materiałów źródłowych, ale pamiętam, że
    > prognozy z ~1995 roku na 2000 różniły się d realnych osiągnięć mniej więcej
    > o rzad wielkości.

    Ja już około 1995 spodziewałem się, że istotnym zastosowaniem komórek
    będzie również bezprzewodowy dostęp do internetu (choć wyobrażałem to
    sobie jako modemowy dialup do laptopów i, w razie konieczności,
    desktopów a nie poprzez smartfony). Również wtedy spodziewałem się, że
    dojdzie do powstania usług triple play i jakiejś tam konwergencji
    internetu z TV oraz telefonią poprzez wprowadzenie upowszechnienie
    transmisji audio/video po IP. Ale ja się nie znam i nie wiedziałem, że
    się nie da ;-).

    > Nikt nie przewidział ekspansji komórek, nikt nie przewidział zejscia
    > stacjonarek. I teraz każdy w miarę rozwinięty kraj się z tym buja.

    O, to nasz też "jest w miarę rozwinięty" :-) ?

    Przemek

  • 62. Data: 2012-02-21 01:04:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > no to po cholerę marnujemy teraz prąd? :-P

    Dlaczego zaraz marnujemy? Jeśli się wszystko wkrótce rypnie, to może
    przynajmniej ostatnich rachunków uda się nie zapłacić :-D.

    Przemek

  • 63. Data: 2012-02-21 01:31:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

> [...]
    >
    > Nikt nie przewidział ekspansji komórek, nikt nie przewidział zejscia
    > stacjonarek. I teraz każdy w miarę rozwinięty kraj się z tym buja.

    Może nie przewidział *takiej* ekspansji, ale samo zjawisko już tak.
    Nawet nie musiał przewidywać, bo komórki przecież były już dawno.
    Gdyby plan robiono rozsądnie, a w Polsce były po temu możliwości
    większe niż w innych krajach, to można się było pomylić nawet o dwa
    rzędy wielkości, a i tak by nie było dzisiaj problemu. Dało się bez
    problemu zarezerwować więcej niż jedną pierwszą cyfrę (z dziewięciu),
    a więc setki milionów. I nie ma to nic wspólnego z przewidywaniami
    analityków, którzy mądrzą się ile czego będzie za ileś lat. Trzeba
    było robić prosto, a nie kombinować z tym Lwowem.

    Jarek

    --
    W telewizji czterej znawcy
    Od nawozów i od świata

  • 64. Data: 2012-02-21 01:34:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Czy aby na pewno? A jeśli komórka jest jedynym sposobem zapewnienia
    > łączności _nieruchomej_ w jakimś miejscu, to też jest fanaberia?

    To tam pewnie trzeba też mieć agregat, wozić worę i jeździć samochodem AWD.
    A więc fanaberia.

    > A ten VoIP to niby będzie ruchomy ;-)?

    Jak nie będzie ruchomy, to będzie darmowy. Tak na ogół.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2012-02-21 01:49:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ale po co było zmieniać? A jakby politykom się odwidziało i dorobiliby
    > województwa górnopierdziszewskie i dolnozadupiańskie czy nawet
    > "tylko" mocno poprzestawiali granice istniejących to tepsa też by
    > miała się do tego dostosowywać?

    W zasadzie tak. Bo te strefy, to nie tepsa wprowadziła wewnętrznym
    okólnikiem, tylko ministerstwo. I oczywiście, gdyby politycy zrobili
    jeszcze fafnaście nowych województw, to by sie w tepsie dało (brać
    kasę za międzystrefowe). Ale ponieważ liczbę województw zmniejszono,
    to się nie dało.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2012-02-21 05:53:36
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    ...@n...home.net.pl...

    > I jak na dwch cyfrach zmieścić jakieś 400 pozycji? :-P

    Nabijacie się...

  • 67. Data: 2012-02-21 05:59:54
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz W." <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 20 Lut, 15:59, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > Co to jest "8-cyfrowa numeracja"? Czegoś takiego nigdy u nas nie było.

    Zapewne chodziło o AB+PQCDMU, czyli AB+6D.

    ** Dokładnie tak. Uprościłem nawet celowo, by nie rozdrabniać się na
    składnik "zewnętrzny", czyli AB, oraz "wewnętrzny", czyli pozostałe 6 cyfr.
    I w ten układ chciałem wprasowywać to, co już mamy. Poprzeliczam sobie, ile
    czego by weszło...

  • 68. Data: 2012-02-21 07:51:18
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > oraz telefonią poprzez wprowadzenie upowszechnienie transmisji
    > audio/video po IP. Ale ja się nie znam i nie wiedziałem, że się nie da ;-).

    Tu nie chodzi o to, JAK wycisnąć z klienta pieniądze, ale ILE ich będzie
    można wyciągnąć. O liczby chodziło, nie o zastosowania. A liczby w wielu
    przypadkach różniły się o rząd wielkości, a w innych o dwa :-P

    Na przykład (info +/- z 1999 roku) podstawową usługą, dla której ludziki
    mieliby kupować abonamenty i telefony w sieciach 3G miały być wideorozmowy
    oraz mobilne płatności. Sieci 3G miały działać w separacji od 2 G, stąd na
    początku przydzielano oddzielne zakresy numeracji (wracając do tematu;).
    A! I telefony miały być 3G only, żeby taniej było. A to wszystko, proszę
    państwa, pochodziło z dużych znanych firm 12-13 lat temu.

  • 69. Data: 2012-02-21 09:20:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > A! I telefony miały być 3G only, żeby taniej było. A to wszystko, proszę
    > państwa, pochodziło z dużych znanych firm 12-13 lat temu.

    Ja już w momencie rozpoczęcia sprzedaży telefonów gsm wiedziałem, że
    chcę to mieć, że wszyscy będą chcieli mieć - i bardzo mnie dziwiły
    skromne szacunki tempa rozwoju. Do dziś nie rozumiem, z czego im to
    wychodziło...

    MJ

  • 70. Data: 2012-02-21 09:24:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > No właśnie... Samochód, rower... Licznik energii elektrycznej... dużo tego.

    One potrzebują numery telefoniczne? A może IP? A może IPV6? A może
    jeszcze coś innego?

    A może w ogóle posługiwanie się pojęciem numeru telefonu, gdy chcę
    porozmawiać z Jasiem Kowalskim, to przeżytek? I za 25 lat ludzie będą
    wspominać etap 'numerów telefonów' tak jak my telefony na korbkę?

    MJ