    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <jhu3sm$6kn$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jhu70v$gkb$1@inews.gazeta.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <18r4tp2fdtrgc.6mqhlvxd349o$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j6f0chwshnys$.1vvtccw7qhbg9$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <y...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Dawne numery AUS i alarmowe (9xx)
    Date: Wed, 22 Feb 2012 11:29:38 +0100

    news:slrnjk9crv.t0t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > O komórkach słyszano dość wyraźnie w latach siedemdziesiątych. A w roku
    > 89/90 może plan był w jakichś mglistych zarysach, ale w praktyce używany
    > był w znikomym procencie. Nic by się wtedy nie stało, gdyby na przykład
    > Wrocław zmienił kierunkowy z 71 na 38.

    Ba - możliwe to było IMAO już na samym początku ACMM.
    Ale pchano to rozpędem, zamiast już na samym poczatku zoptymalizować. Gdy
    ruszył ACMM, przecież było od ciężkiej pyty rezerwy, którą regularnie
    obsrywano odłamkami, dając każdej miejscowości, każdemu Zadupiewu osobny
    numer wskazujący, utrudniając aranżację ruchu przy rozbudowie sieci,
    włącznie z koniecznością pogłębionej analizy numeru nie tylko na danej ACMM,
    ale też na innych np. Jak rozdzielić kierunki Krynica Górska 0135 ACMM
    Kraków i później Sanok, 0137, ACMM Rzeszów? Zamiast zrobić płytką analizę
    013 (ACMM analizowała 13, zero się kręciło i dostawalo Sygnał) i mieć więcej
    zasobów na własne potrzeby (choćby po to, aby przy rozbudowie własnych
    kierunków, ułatwić analizę innym ACMM, by nie musiały jej pogłębiać), trzeba
    było pogłębiać analizę i zajmować sprzęt, który już nie mógł pójść do innych
    spraw. O optymalizacji ruchu nie wspominam, kulała, boleśnie kulała...