  • Data: 2014-02-13 04:03:19
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    >nie bardzo pasuje mi rola jego adwokata
    >(zwłaszcza,ze słuchałem tego jednym uchem) ale ...
    >
    >zapewne można podać również wiele przykładów gdzie się
    >taki model nie sprawdził - lub był zwyczajnie niewygodny

    Mozna. Ale z tego nie wynika ze "OOp is dead". Jak pisalem wyzej, OO
    jest JEDNYM SZE SPOSOBOW traktowania rzeczywistosci, i powinien byc
    uzywany wtedy gdy spelnai swa role. Nei zawsze spelnia, wiec w wielu
    prupadkach sie go nei stosuje

    >I dla jasności - gośc nie neguje klas i obiektowości
    >- on raczej neguje wizje klasy jako uniwersalnego
    >rozwiązania - głównego paradygmatu

    To odkrycie zarowki. Przediez od dawna istnieje jesyki obiektowe bez
    klads - wymienilem rozszezrane typy Wirtha czy jezyki bazujace na
    prototypach ktore klas nie posadaja. Istnieja od dosyc dawna i sa
    calkiem popularne. Od JavaScript poczynajac.

    Odnosnei krytyk idizedziczenai - jus w 1987 roku na konferencji OOPSLA
    byl artykul pod tytulem "Delegation is Inheritance" ktory pokazywal
    roznowaznosc obu podejsc. Visualbasic ma (mial? nie wiem jak jest
    dzisiaj) wylacznie delegacje, co nie pzreszkadzalo mu byc znakomicie
    obiektowym

    >czyli inaczej - biurokracja jest potrzebna
    >ale biurokracja totalna - nie stanowi
    >panceum na wszystkie problemy

    Nie rozumiem co za biurokarcja

    >wskazuje na to co ostatnio się
    >robi popularne :
    >elastyczność, lekkie klasy,interfejsy, iteratory,kolekcje,
    >properties , lambda-expression,...?

    Alez to wszystko jest totalnie ortogonalne do OO, nei ma nic wspolnego
    z OO, ani OO nie zastapi.

    >To w sumie są oczywiste sprawy
    >ale on wskazuje te tendencje jako
    >symptomy nowego paradygmatu.

    Jakie "nowe paradygmaty"? To sa rzeczy znane od lat

    A.L.

    P.S> Jak kogos interesuje solidna i profesjonalna krytyka OO, polecal
    strone Luca Cardelli. To najwiekszyc chyba autorytet w dziedzinei
    typow i OO. Napisal ksziake "Theory of Objects" zawierajaca dokaldna
    analize i porownanie oo "z klasami" i "bez kals". Ksizka jest droga
    ale na citeseer sa do sicgniecia obszerne slajdy (cos 600) zawierajace
    wyklad materialu z ksiazki.