  • Data: 2014-02-13 11:08:39
    Temat: Re: David West: OOP is Dead
    Od: Mateusz Łoskot <m...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/02/2014 00:26, A.L. wrote:

    > To jest, kak sie mowi. "mechanics'. Komunikaty w Smaltalku to nei sa
    > zadne komunikatu i niczym sie nei roznai od javowych "metod".

    Oczywiście. Z tym że używając słowa metoda, rozmówca od razu
    zacznie rozgryzanie na poziomie implementacji: Aha, a.foo(b).
    Istnieje pewne różnica pomiędzy językiem komunikacji (ponad językami,
    choćmy wzorce), a językiem określonej realizacji (idiomy).

    A przecież my tu o poziomie modelowania...

    > Mowiac OOP is dead, on nei prowokuje. On zwyczajnie pieprzy. Myli mu
    > sie OO programming z innymi rzeczami OO, albo o tych innych rzeczach
    > widac nie wie. OOP to ostatni krok w calym ciiagu OO: Analysis,
    > Modeling, Design i potem dopiero programming. Jakby zaczal lekture nie
    > od Boocha (jak twierdzi PIERWSZEJ ksiazce o OO) a pare lat
    > wzczesneijszego Coada (o ktorym nawet nei pisnal) to by sie tego
    > dowiedzial.

    I West by się dowiedział, że w opisie problemu ma sobie
    podkreślić rzeczowniki i czasowniki...
    Rozumiem, że Pan krytykuje Westa iż się tego nie dowiedział, a
    więc nie ma pojęcia o...domain modelling!?

    > Nie. To inny jezyk. Chociazby z tego fundamentalnego powodu ze java
    > nie ma wskaznikow w rodzaju C++, ze nie ma w sobie zanurzonego niczego
    > w rodzaju C, no i w koncu ze ma garbage collector. Rowniez z tego
    > powodu ze javove generics nei maja nic wspolnego z templates C++.
    >
    > Jakby juz szukac analogii, to Java raczej silnie typowana nakladka na
    > Smalltalk

    Nie zrozumiał Pan powyższej przenośni. Pan zerknie w post Pawła Kierskiego.
    West opowiada o (mis)koncepcji OOP, a Pan o wskaźnikach.

    > A mzoe Pan tego nei zrozumial?

    Nie wykluczam, ale przynajmniej zrobiłem pierwszy krok w kierunku
    poznania innego bądź nowego (dla mnie) punktu widzenia...zapoznałem się
    z materiałem.

    > Prosze Pana, mnie osobnicy w rodzaju
    > Westa na kolana nie powalaja tylko dlatego ze maja tytuly i opowiadaja
    > obrzaoburcze teksty. Za duzo tego widzialem.

    > Tu juz zaczynamy krytyke ad personam. Jestem otwarty na argumenty
    > merytoryczne, ale widac Panu ich zabraklo. Poponuje Westa posluchac
    > jescze raz. Mowi wolno i po angielsku.

    Nie ma tu krytyki tego rodzaju, a jedynie ironizuję do czego nabrałem
    praw po kilku postach szerokiej krytyki przez Pana
    na podstawie niepełnych informacji.

    > Jzezeli za ma Pan jakies dowody na to ze moja krytyka nie jest
    > RZETELNA, prosze o przedstawienie.

    Przedstawiłem co namniej 3 punkty.

    > P.S. Postawilem propozycje aby Pan strescil w kilku zdaniach tezy
    > Westa dla tych ktorzy nei maja woolnej godziny. Nie da sie zrobic?

    West sam to zrobił w abstrakcie do swojego wystąpienia, który linkowałem:
    http://thread.gmane.org/gmane.comp.programming.goos/
    2539/focus=2559

    Mam propozycję, wznieś się Pan ponad owe wskaźniki, zrób sobie Pan
    herbatę, klapnij przy kominku i obejrzyj traktując to jak felieton,
    nie biblię, w którym autor pozwala sobie na różne dywagacje.

    Nie wklejałem linku biegnąc niczym grecki posłaniec
    spod Maratonu aby donieść: cokolwiek Państwo robią, proszę zaprzestać,
    OOP is dead. Głupcem nie jestem.

    Pozdrawiam,
    --
    Mateusz Łoskot, http://mateusz.loskot.net