  • 11. Data: 2012-01-12 19:41:17
    Temat: Re: Dakar
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On 12 Jan 2012 08:23:10 GMT, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Pończochę na wielorowek? BTW na baterii można sporo ujechać, osobiście testowałem
    > na 100km bez świateł zużywałem 1V z acu, do 10V auto jechało (od 13V acu) - główny
    > zjadacz prądu to pompa paliwa i iskra.

    Tylko do rajdówki zapewne zamontowali akumulator najmniejszy jaki tylko się
    da.
    Sądzę że z całą pewnością jechał ile się dało.

  • 12. Data: 2012-01-13 23:37:16
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 12.01.2012 V-Tec <v...@u...gazeta.pl> napisał/a:
    > W dniu 2012-01-12 09:23, Sergiusz Rozanski pisze:
    > [..]
    >
    > o ile nie masz elektrycznej pompy wspomagania i nie możesz jej odłączyć.
    > Wtedy (ze światłami pozycyjnymi) robisz ~20km, przy czym kończysz na
    > black-oucie. Komputer (Vectra C) po kolei odcina kolejne urządzenia
    > (przynajmniej tak to wyglądało), w końcu nawet obrotomierz i
    > prędkościomierz przestają działać, a auto dalej jedzie.

    Konkretnie był to cherokee 4l, więc wspoma mechaniczna, a bez świateł na
    Ukrainie wolno jeździć. Padało ładowanie, acu doszedł na ~12.5V (mam volomierz
    w metromiarce) i tak nim jechałem aż do 10V - powoli gasząc co się dało,
    na koniec skrzynia przestała zmieniać biegi, a silnik jeszcze ciut pochodził i
    koniec. Zrobiliśmy jednak ponad 100km.

  • 13. Data: 2012-01-14 00:07:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On 13 Jan 2012 22:37:16 GMT, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > na koniec skrzynia przestała zmieniać biegi, a silnik jeszcze ciut pochodził i

    W sumie niewiele.

    Corolla bez świateł brała około 10A przy 2000-2500rpm.
    8A na wolnych obrotach.

    Przy naładowanym akumulatorze 45Ah, powinna przejechać ponad 4h.
    Nie było tam żadnych dodatkowych urządzeń - tylko ECU, układ paliwowy i
    zapłonowy.

    Chociaż 4L, to pewnie V8, dużo cewek, dużo wtryskiwaczy, mocna pompa paliwa
    i tego prądu szło pewnie sporo więcej.

    Tak jeszcze warto pamiętać że sporo prądu bierze nawiew - trzeba wyłączyć i
    uchylić szybę. Zmniejszanie prędkości jakiś wielkich oszczędności nie
    przynosi (bo zazwyczaj sterowanie jest oporowe) i na 1 biegu dmuchawa brała
    chyba połowę prądu co dmuchając maksymalnie.

  • 14. Data: 2012-01-14 00:53:13
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Trwa taka impreza a tu cisza?
    >
    > Faworytowi pęka pasek (od alternatora) i kończy jazdę.
    > Dziś Hołowczyc cały dzień walczy z awarią.
    > Między WP5 a WP6 pogubilo się około 30 samochodów.
    >
    > Małysz spokojnie, powoli sobie jedzie :)
    >
    > Fajna impreza :)

    juz nie tak spokonie
    a Cholkowi pusily nerwy i Pi....
    ale za to sie opalil

    ciekawe jakie sa jego dochody roczne:P

  • 15. Data: 2012-01-14 02:28:49
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > juz nie tak spokonie
    > a Cholkowi pusily nerwy i Pi....
    > ale za to sie opalil

    Wez czlowieku nie kalecz nazwiska bo obciach sobie robisz

    sz.