  • 1. Data: 2010-02-28 21:08:23
    Temat: DVI a HDMI
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Witam
    Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
    wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku. DVI-I to dorzucony
    jeszcze analogowy sygnał video ale czy da się do niego dodać audio
    cyfrowe? Z jednej strony DVI-I i SPDIF a z drugiej HDMI.

    orcio

  • 2. Data: 2010-02-28 22:50:47
    Temat: Re: DVI a HDMI
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.02.28 22:08, orcio pisze:
    > Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
    > wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku.

    Nieprawda.

    --
    Mar

  • 3. Data: 2010-03-01 07:38:30
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MAR" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    W dniu 2010.02.28 22:08, orcio pisze:
    > Przeglądałem wiki o DVI i tak sie zastanawiam: DVI-D = HDMI czyli różne
    > wtyczki do przesyłania cyfrowego obrazu i dźwięku.

    Nieprawda.
    *********************
    BRAVOOOO
    Następny krewny Prezydenta
    Wiem ale nie powiem.
    Może powiem, ale jak mnie będa długo rosić
    Brawo dla tego pana!

    Artur(m)

    PS.
    Kocham takie bez sensu odpowiedzi

  • 4. Data: 2010-03-01 11:03:53
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.03.01 8:38, Artur(m) pisze:

    > Kocham takie bez sensu odpowiedzi

    Z tego, że nie potrafisz dostrzec sensu nie wynika, że sensu nie ma.

    Wytłumaczę Ci to jak dziecku:
    Otrzymał informację, gdzie popełnił błąd. Osobie rozumnej to wystarczy.

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-03-01 13:15:42
    Od: orcio <o...@N...pl>

    MAR pisze:

    > Nieprawda.

    DVI-D - przesyła tylko dane cyfrowe; w najnowszych kartach graficznych
    jest w pełni kompatybilne z HDMI (przesyła również dane dźwiękowe).[1]

    Compatibility with DVI
    An adapter with a DVI receptacle connector to HDMI plug connector.
    A DVI-HDMI adapter
    An adapter with a HDMI receptacle connector to DVI plug connector with a
    close up of the HDMI connector.
    An HDMI-DVI adapter

    A DVI signal is electrically compatible with an HDMI video signal; no
    signal conversion is required when an adapter or asymmetric cable is
    used, and consequently no loss in video quality occurs.

    moja interpretacja jest taka ze to piny w różnych wtyczkach

    orcio

  • 6. Data: 2010-03-01 13:31:20
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 14:15:42 +0100, orcio napisał(a):

> [...]
    > used, and consequently no loss in video quality occurs.
    >
    > moja interpretacja jest taka ze to piny w różnych wtyczkach

    To nie zależy czy to D czy I. Nie wiem jak nVidii ale we w miarę nowych ATI
    jest I i przesyła dźwięk. Jak karta nie ma tej możliwości to nic nie
    pomoże.

  • 7. Data: 2010-03-01 13:48:37
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek K."
    >To nie zależy czy to D czy I. Nie wiem jak nVidii ale we w miarę nowych ATI
    >jest I i przesyła dźwięk. Jak karta nie ma tej możliwości to nic nie
    >pomoże.

    Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk? (ale
    mówimy o DVI, a nie o "oszukamy trochę na standardzie, to może upchniemy
    dodatkowy sygnał").

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 8. Data: 2010-03-01 13:51:47
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 14:48:37 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk? (ale
    > mówimy o DVI, a nie o "oszukamy trochę na standardzie, to może upchniemy

    Nie dochodzę gdzie. Podłączam i działa.

  • 9. Data: 2010-03-01 14:03:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek K."
    >Nie dochodzę gdzie. Podłączam i działa.

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że - wbrew temu co piszesz - to nie
    jest DVI?

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 10. Data: 2010-03-02 20:00:24
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > Ale potrafisz pokazać w którym miejscu DVI jest miejsce na dźwięk?

    W okresie wygaszania (blanking period) przesyła się dźwięk. Dźwięk jest
    przesyłany cyfrowo, tak samo jak obraz.
    DVI i HDMI elektrycznie to jest to samo, DVI może mieć dodatkowo sygnal
    analogowy Video.
    DVI i HDMI ma dwa tory sygnałowe dla obrazu RGB (po angielsku link). Każdy
    link ma 3 kanały (channel) do przekazywania każdego z sygnału obrazu R,G i
    B. Dodatkowo przesyłany jest zegar (clock).
    W kanale Blue w okresie wygaszania (blank period) przesyłany jest cyfrowo
    sygnał synchronizacji H i V.
    W innych kanałach (R i G) w tym okresie przesyłane są sygnały kontrolne i
    dźwięk.
    Od karty graficznej zależy, czy przy przesyłaniu obrazu zakoduje również
    dźwięk w sygnale cyfrowym.