  • 1. Data: 2010-02-27 19:08:42
    Temat: Skaner CIS a skanowanie kziazek
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Witam.

    Przymierzam się do zakupu urządzenia wielofunkcyjnego, ale prawie wszystkie
    mają skaner CIS. Czy współczesne skanery CIS nadają się do skanowania
    książek i innych materiałów, które odstają nieco od szyby? Podobno pierwsze
    modele się do tego nie nadawały.

    --
    GLaF

  • 2. Data: 2010-02-27 21:46:51
    Temat: Re: Skaner CIS a skanowanie kziazek
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-27 20:08, GLaF pisze:
> [...]
    > mają skaner CIS. Czy współczesne skanery CIS nadają się do skanowania
    > książek i innych materiałów, które odstają nieco od szyby? Podobno pierwsze

    Ze wszystkimi skanerami CIS mam takie same doświadczenia i
    wątpię, by nowe modele coś tu zmieniły -- bez własnego *sil-
    nego* źródła światła nie da się odczytać obrazu z czegoś, co
    jest kilkanaście lub kilkadziesiąt milimetrów od szyby.

    "Urządzenie wielofunkcyjne" jest fajne jako okazjonalne ksero
    do gazet czy pojedynczych kartek, ale do skanowania książek
    i grubszych magazynów nadaje się w zasadzie tylko przyzwoity
    skaner CCD.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2010-02-27 23:24:41
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    GLaF pisze:
    > Witam.
    > (..)Podobno pierwsze
    > modele się do tego nie nadawały.

    zgadza sie. drugie też nie, i ostatnie tak samo. kartka przylegajaca do
    szyby jest super. JEdnak jak ja złożysz na 2 i na 2, a potem rozłożysz,
    zagięcia będą tak samo czarne jak tekst. skanujac 500 faktur rocznie
    klnę na tą "właściwość" CISów jak wszyscy diabli.
    ToMasz

  • 4. Data: 2010-03-01 10:43:19
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:2010022721465100@grush.one.pl...

> [...]
    > nego* źródła światła nie da się odczytać obrazu z czegoś, co
    > jest kilkanaście lub kilkadziesiąt milimetrów od szyby.

    To nie jest problem żródła światła tylko niewielkiej głebii ostrości
    CIS-owej optyki. Mniej więcej od odległości połowy milimetra od ogniska
    kontury zaczynają wychodzić nieostro.

    > "Urządzenie wielofunkcyjne" jest fajne jako okazjonalne ksero
    > do gazet czy pojedynczych kartek, ale do skanowania książek
    > i grubszych magazynów nadaje się w zasadzie tylko przyzwoity
    > skaner CCD.

    To nieprawda. Urządzenia wielofunkcyjne ze skanerami CCD istnieją i mają się
    dobrze.

  • 5. Data: 2010-03-01 17:32:53
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 11:43:19 +0100, MC napisał(a):

    > Urządzenia wielofunkcyjne ze skanerami CCD istnieją i mają się
    > dobrze.

    Z atramentowych (tylko takie mnie interesują) obecnych w sprzedaży
    znalazłem tylko 1 model: Canon PIXMA MP990

    A wyszukiwarkę, która by uwzględniała takie parametry jak rodzaj skanera
    czy obecność dupleksu, znalazłem tylko jedną:
    http://www.centrumdruku.com.pl/wyszukiwarka.cd

    Jeśli macie namiary na urz. wiel. atrament + duplex + CCD będące w
    sprzedaży lub sklep, który ma taką wyszukiwarkę (może być zagraniczny), to
    proszę o podzielenie się namiarami :)

    --
    GLaF

  • 6. Data: 2010-03-01 19:43:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Z atramentowych (tylko takie mnie interesują) obecnych w sprzedaży
    > znalazłem tylko 1 model: Canon PIXMA MP990

    To prawdziwy arystokrata wśród kombajnów. Niestety z atramentowych też nie
    potrafię znaleźć następnych. W przeciwieństwie do laserowych, gdzie CCD jest
    dość popularne.

  • 7. Data: 2010-03-02 18:47:41
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > do gazet czy pojedynczych kartek, ale do skanowania książek
    > i grubszych magazynów nadaje się w zasadzie tylko przyzwoity

    Ja używam stary skane Plustek CCD do robienia zdjęć przedmiotów wystawianych
    na aukcjach internetowych (kart graficzne, itp), wychodzą lepiej niż z
    aparatu cyfrowego. :-)