  • 51. Data: 2010-01-04 18:08:01
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
    > Pomijając że
    >
    > k[db] = 20log(Uwy/Uwe)
    >
    > Współczynnika 10 używa się przy porównywaniu mocy.

    wylacznie przy mocach? zysk anteny jest obliczany chyba jako 10logk? bo
    3db = 2 razy, wiec tlumienie kabla i zysk anteny wyrazone w db trzeba
    konwertowac, tzn aby byly rowne tlumienie trzeba dzielic przez 2? zgadza
    sie?

  • 52. Data: 2010-01-04 19:41:10
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    R.M. wrote:

> [...]

    triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

    > dlaczego nie? jesli przewod jest dlugi a zalezy nam na niskim
    > tlumieniu to warto moze uzyc lepszego kabla

    Także uważam że z technicznego punktu widzenia warto..

    > z poczatku zastanawialem sie nad RG11 13db przy 800MHz, ale
    > natknalem sie na nie wiele grubszy przewod S412BEF FLEX, ktory
    > ma 9db przy 800MHz
    > http://www.satlan.pl/kable/magistralne.htm
    >
    > tylko problem z dostaniem go/lub podobnego w ilosciach
    > detalicznych, po za tym powinien byc w miare tani, poniewaz
    > plaszcz ma z al a zyle z aluminium miedziowanego

    Jest jeszcze jedno potencjalne "ale": wtyki na taki kabel,
    czy podłączanie do gniazdka. Potrzebowałbym z jednej
    strony użyć złącza F, z drugiej podłączyć do gniazdka
    TV/TVSAT/R, i nie wiem czy jestem w stanie do takiego
    kabla znaleźć odpowiednie wczytki / podłączyć go do
    znormalizowanego gniazdka.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 53. Data: 2010-01-04 21:28:28
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hhtg8o$js3$1@news.onet.pl,
    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski <n...@c...barg.cy> nabazgrał:
    (ciap)
> [...]
    > TV/TVSAT/R, i nie wiem czy jestem w stanie do takiego
    > kabla znaleźć odpowiednie wczytki / podłączyć go do

    Koło mojego komputera leży zwinięty w koło ;) odcinek kabla F11
    zarobiony wtykami F nakrecanymi (odpowiedniej średnicy :)
    Przed wejściem do gniazda nalezałoby dołączyć krótki odcinek cieńszego
    kabla.

    Włodek

  • 54. Data: 2010-01-04 23:46:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

    > dlaczego nie? jesli przewod jest dlugi a zalezy nam na niskim tlumieniu to
    > warto moze uzyc lepszego kabla

    Jeśli rozmawiamy o odcinku kabla 25 metrów, to nie warto. Kabla F11 nie
    podłączysz też bezpośrednio do symetryzatora w antenie ani do gniazdka w
    ścianie - jest za gruby. Musisz stosować na końcach krótkie odcinki RG6 i
    połączenie na "beczki" (F żeński - F żeński), na których stracisz część
    zysku z mniejszego tłumienia F11. Gruby kabel trudno też ułożyć wzdłuż
    listew podłogowych w mieszkaniu. :)
    Co innego przy odcinku 250 metrów - wtedy jak najbardziej jest wskazany
    wybór kabla o jak najmniejszym tłumieniu.

> [...]
    > tym powinien byc w miare tani, poniewaz plaszcz ma z al a zyle z aluminium

    Zadzwoń do Satlanu i zapytaj się kto od nich kupuje. Odkupisz wtedy od
    instalatora krótki odcinek.
    Dolicz jeszcze koszt zakupu odpowiednich złącz do tego kabla.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2010-01-04 23:50:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hhtg8o$js3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > TV/TVSAT/R, i nie wiem czy jestem w stanie do takiego
    > kabla znaleźć odpowiednie wczytki / podłączyć go do

    Na F11 są złącza F. Jednak tak gruby kabel będzie niewygodny przy układaniu
    w puszce gniazda TV.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 56. Data: 2010-01-04 23:51:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 05.01.2010 00:50, yabba pisze:

    > Na F11 są złącza F. Jednak tak gruby kabel będzie niewygodny przy
    > układaniu w puszce gniazda TV.

    nie ma takiej możliwości.
    przy większości i jak trzeba dość mocno go zawijać, a ten jest
    dość sztywny ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 57. Data: 2010-01-05 08:20:07
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > A w ogóle, jak napisałem - dziadostwo i tandeta, takoż pchanie
    > wzmacniaczy w tor antenowy, to jest proszenie się o kłopoty
    > (przesterowania, wrażliwość na sygnały zakłócające, śmiecenie ze
    > wzbudzeń wzmacniacza i mieszania się na nim sygnałów obcych...)

    jestem tylko ciekawy, jakie wzmacniacze instaluja TV kablowe (bo
    przeciez musza) i nie maja zaklocen...

    moze zamiast drogiego przewodu, warto kupic drozszy wzmacniacz, ktory
    nie generuje zaklocen?

  • 58. Data: 2010-01-05 09:04:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    R.M. pisze:

    > jestem tylko ciekawy, jakie wzmacniacze instaluja TV kablowe (bo
    > przeciez musza) i nie maja zaklocen...
    >
    > moze zamiast drogiego przewodu, warto kupic drozszy wzmacniacz, ktory
    > nie generuje zaklocen?

    nie słyszałem o takich.
    każdy wzmacniacz powieli błędy jakie dostanie na we.
    wzmacniacze dystrybucyjne i nie są jakoś wybitnie drogie (mowa o analogu).
    b. ważne są kable, złącza itp.
    u nas wzmacniacze kiedyś kradli bo myśleli, że dobrze zarobią...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 59. Data: 2010-01-05 10:00:43
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Koło mojego komputera leży zwinięty w koło ;) odcinek kabla F11

    F11 ma tlumienie 13db przy 800MHz, nie lepiej bylo uzyc S412BEF FLEX?
    http://www.satlan.pl/kable/magistralne.htm
    jest nie wiele grubszy, a ma tlumenie 9db przy 800MHz i do tego nie
    wielki promiec giecia 3cm

    > zarobiony wtykami F nakrecanymi (odpowiedniej średnicy :)
    > Przed wejściem do gniazda nalezałoby dołączyć krótki odcinek cieńszego

    czemu wymagany cienszy? przeciez mozna zastosowac bezposrednio wtyk
    antenowy na F

    http://www.dipol.com.pl/przejscie_gniazdo_f_-_wtyk_a
    ntenowy_E8260.htm

  • 60. Data: 2010-01-05 10:33:24
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    R.M. pisze:

    > czemu wymagany cienszy? przeciez mozna zastosowac bezposrednio wtyk
    > antenowy na F
    >
    > http://www.dipol.com.pl/przejscie_gniazdo_f_-_wtyk_a
    ntenowy_E8260.htm

    chodziło chyba przejście na cieńszy kabel by wygodniej
    podłączyć do gniazda.