  • Data: 2010-12-13 21:54:23
    Temat: Re: DRM
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Dec 2010 16:23:00 -0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    > Ale to nie jest prawda. Jeśli powiedzmy mam Kindla, to będę kupował
    > książki od Amazona, Gdybym mógł te książki legalnie kupić gdzie
    > indziej, to być może część bym kupował gdzie indziej, ale piracić nie
    > będę, skoro moge je legalnie kupić. I z drugiej strony, gdybym mógł
    > książki z Amazona czytać na konkurencyjnym czytniku, to może bym nie
    > kupił Kindla. Więc w takim przypadku zabezpieczenie spełnia swoje
    > zadanie znakomicie.

    Zgadzam się z tym. Z tym, że ja bym tego nie nazwał ochroną przed
    piractwem, tylko zwalczaniem konkurencji (żeby użytkownikowi było jak
    najtrudniej zmienić czytnik/sklep na konkurencyjny, co normalnie powinno
    być proste i legalne, ale dzięki DRM i DMCA nie jest).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");