  • Data: 2009-10-20 09:57:07
    Temat: Re: DPP 3.7.1.1
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Fakt. Ja natomiast chciałbym mieć możliwość automatycznego stosowania recept
    > w zależności od ISO, przysłony i formatu pliku (taki konfigurowalny
    > automacik ustalający wstępne wyostrzanie i odszumianie na podstawie
    > parametrów ekspozycji i formatu pliku).

    ale takiego gotowca mozesz latwo sporzadzic.
    potrzebujesz zapamietac te nastawy na jakis rawach i je zapisac.
    jesli te rawy wraz zplikiem w ktorym sa zapisane nastawy wprowadzisz
    do folderu w ktorym sa aktualnie obrabuiane zdejcia bedzisz mogl
    skorzystac z tych nastaw.

    w praktyce widze to tak ze gdzies w oddzielnym folderze na desktopie
    masz te raz na zawsze zapisane rawy z nastawami.

    kopiujesz je i wprowadzasz do folderu , ktory wlasnie zamierzasz
    obrabiac.

    Brakuje też możliwości ustalania
    > szczegółowych opcji odszumiania i wyostrzania - te suwaczki to zbyt mało.
    > Szczerze mówiąc dążę do tego, aby nie używać PS...

    dlaczego nie chcesz PS a?

    w dpp obrabiam w zasadzie wszystko co ma wygladac jak zdjecie std z
    wyjatkiem poziomowania zdjecia.

    W LT mozna wprowadzic lokalne rozjasnianie sciemnianie ale nie jest to
    wygodne w uzyciu - to narzedzie jest jeszcze troche za prymitywne.